Hvor kan jeg spare?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
21 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2019

Anonym trådstarter

Ja, jeg har en 4 måneder gammel baby og en snart 4 år 

Min mand og jeg formåder ikke at spare nok synes jeg selv (vi skal købe hus)

Men nu kigger jeg på tøj og sko til børnene: 

Hvor kan jeg spare her? 

Siges skal jeg køber Angelus sko til vores dreng, da de er fantatsike på hans fødder, men betaler aldrig fuld pris, kun når der er 50% er jeg ude og købe dem, samt køber jeg Me too mærket når der er tilbud, jeg elsker VRS fra BILKA fantasiske kvalitet!! 

Jeg prøver at lade være at købe for meget pige tøj til lille søster da jeg stadig har fra vores dreng (men kan ikke holde mig selv nogle gange)

Jeg køber også en masse store størrelser tøj i januar udsalg, og køber 6 stk. for 350 kr på smartzkids osv. 

jeg er virkelig imponeret over hvor meget andre kan formåde at spare jeg er helt misundelig 

Please dele jeres spare tips  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2019

asphodel

Ehm, jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige. Hvis I ikke kan spare nok penge op, så er det jo ikke bare på tøjposten I skal kigge men på hele budgettet. Har I overhovedet lagt et budget? Ved I hvor meget I bruger på husleje, forsikringer, dagligvarer? Laver I impulskøb? Køber I meget takeaway? Ryger I? Hvor meget bruger I på TV og telefoni? Fritidsinteresser? Biler? Cykler? Kæledyr? Rejser og ferier?

Der er altid steder at spare, så jeg forstår ikke hvorfor du fokuserer på jeres tøjindkøb til børnene og så samtidig forsvarer hvad du gør eller mener at du gør. Hvad du tror du bruger penge på svarer ikke nødvendigvis til virkeligheden, hvilket et budget også kan illustrere.

Kig i jeres netbank og skriv hvad I har brugt fx det sidste halve år på de forskellige poster, og SÅ kan du finde ud af hvor I kan spare henne.

Anmeld Citér

12. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja, jeg har en 4 måneder gammel baby og en snart 4 år 

Min mand og jeg formåder ikke at spare nok synes jeg selv (vi skal købe hus)

Men nu kigger jeg på tøj og sko til børnene: 

Hvor kan jeg spare her? 

Siges skal jeg køber Angelus sko til vores dreng, da de er fantatsike på hans fødder, men betaler aldrig fuld pris, kun når der er 50% er jeg ude og købe dem, samt køber jeg Me too mærket når der er tilbud, jeg elsker VRS fra BILKA fantasiske kvalitet!! 

Jeg prøver at lade være at købe for meget pige tøj til lille søster da jeg stadig har fra vores dreng (men kan ikke holde mig selv nogle gange)

Jeg køber også en masse store størrelser tøj i januar udsalg, og køber 6 stk. for 350 kr på smartzkids osv. 

jeg er virkelig imponeret over hvor meget andre kan formåde at spare jeg er helt misundelig 

Please dele jeres spare tips  

Jeg køber mest genbrugstøj til min datter. Man kan finde gode kvalitetsting. Jeg kunne ikke få mig selv til at købe nyt da hun var helt lille, for det skulle bruges i 2 måneder, så var hun vokset. Hun er 4 nu, og jeg køber nogle ting nye, men mest er fortsat brugt. Hun har også en masse brugt legetøj. Det er i hvert fald en udmærket måde at spare på 

Anmeld Citér

12. januar 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Hvis det kun handler om at spare på tøjudgettet til børnene, så køb tøj i mødrehjælpen eller red barnets børnegenbrug. Kvalitet og udvalg (især til babyer) er som regel super fint og de kan alligevel ikke passe tøjet så længe. Det meste af min piges garderobe er arv eller genbrug og hun har masser af fint tøj ��

Anmeld Citér

12. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lige præcis når det kommer til tøj, køber jeg ALDRIG forud i størrelserne. Simpelthen fordi jeg glemmer hvad jeg har købt efter lidt tid, og når ungen så vokser - går jeg ud og køber og pludselig har jeg meget mere tøj end der var behov for. Så jeg køber når de trænger, så har jeg et præcist overblik over hvor mange bukser osv der skal findes og der er ALTID tilbud et sted eller butikker med lave priser (køber primært Føtex og h&m til mine børn) 

Men som den ovenstående siger - gennemgå jeres kontobevægelser. Hvad bruger i mange penge på? Mad? Streaming tjenester? Mobil? Tv-pakke? Forsikringer? Kig på en ting ad gangen og undersøg muligheden for billigere alternativer eller om noget helt kan undværes.

Anmeld Citér

12. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg køber mest genbrugstøj til min datter. Man kan finde gode kvalitetsting. Jeg kunne ikke få mig selv til at købe nyt da hun var helt lille, for det skulle bruges i 2 måneder, så var hun vokset. Hun er 4 nu, og jeg køber nogle ting nye, men mest er fortsat brugt. Hun har også en masse brugt legetøj. Det er i hvert fald en udmærket måde at spare på 

Vi hoppede nemlig på brugt legetøj i år! fantatsike hvor gode kvalitet man kan finde på reshopper

det blev biler for 200 kr thats it

det med lille søster har du ret, sagtens købe genbrug 

Anmeld Citér

12. januar 2019

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Ehm, jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige. Hvis I ikke kan spare nok penge op, så er det jo ikke bare på tøjposten I skal kigge men på hele budgettet. Har I overhovedet lagt et budget? Ved I hvor meget I bruger på husleje, forsikringer, dagligvarer? Laver I impulskøb? Køber I meget takeaway? Ryger I? Hvor meget bruger I på TV og telefoni? Fritidsinteresser? Biler? Cykler? Kæledyr? Rejser og ferier?

Der er altid steder at spare, så jeg forstår ikke hvorfor du fokuserer på jeres tøjindkøb til børnene og så samtidig forsvarer hvad du gør eller mener at du gør. Hvad du tror du bruger penge på svarer ikke nødvendigvis til virkeligheden, hvilket et budget også kan illustrere.

Kig i jeres netbank og skriv hvad I har brugt fx det sidste halve år på de forskellige poster, og SÅ kan du finde ud af hvor I kan spare henne.

vi har de andre ting under kontrol  blandt andet har vi ikke fjernsyn, og vi får internet igennem min mads arbejde osv. 

vi har de "billigeste" forskinger osv. med det vi kan stå indenfor med - 

derfor kigger jeg nu på BABY.DK, hvordan jeg kan spare til børnene

Anmeld Citér

12. januar 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Lige præcis når det kommer til tøj, køber jeg ALDRIG forud i størrelserne. Simpelthen fordi jeg glemmer hvad jeg har købt efter lidt tid, og når ungen så vokser - går jeg ud og køber og pludselig har jeg meget mere tøj end der var behov for. Så jeg køber når de trænger, så har jeg et præcist overblik over hvor mange bukser osv der skal findes og der er ALTID tilbud et sted eller butikker med lave priser (køber primært Føtex og h&m til mine børn) 

Men som den ovenstående siger - gennemgå jeres kontobevægelser. Hvad bruger i mange penge på? Mad? Streaming tjenester? Mobil? Tv-pakke? Forsikringer? Kig på en ting ad gangen og undersøg muligheden for billigere alternativer eller om noget helt kan undværes.

Du har ret med det der tøj .... man mister overblik.... men er heldivis sjældent ude og køber ind  altså fysisk 

Anmeld Citér

12. januar 2019

Soonmom

Jeg køber altid brugt i de små størrelse (når man.kommer op i 98+, synes jeg det er svære at finde.noget pænt.) - men så køber vi primært hogm, next, Zara eller Name it.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe nyt i str 56 fx. Det er jo så godt som nyt det man køber brugt og jeg elsker at spare penge 

Hvis I skal spare på madbudgettet, så ingen unødvendige ting og sodavand, selvom man ikke føler man køber det så tit render det hurtigt op.

Brug kun bilen hvis det er strengt nødvendigt og det ikke kan lade sig gøre på cykel. 

Anmeld Citér

12. januar 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

En ide kan jo også være, at få et overblik over hvor meget I burde kunne spare op hver måned. Og der kan du bruge de beløb du allerede har regnet ud.

Altså hvad tjener I hver måned og hvad er de faste udgifter, samt et skøn over de øvrige udgifter. Og afsæt penge hver måned til vedligeholde på bil (hvis I har det) også videre med andre lignende poster. Og så overfør penge til opsparing have måned d. 1. Så er pengene væk fra kontoen og kan ikke bruges på unødvendige ting.

Men vær selvfølgelig realistisk med budgettet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.