Åh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2019

Soonmom

Hvis hun er rask og spiser som hun plejer , ville jeg self sende hende afsted. Alternativt afleverer hende på dørtrinnet, hvis du er bekymret for at smitte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac
Tjullehej skriver:

Ingen steder   Jeg brygger blot videre på din pointe. Det er synd for datteren. OG der er altså også en betragtelig smitterisiko blot ved at syge personer aflevere.. pointe: hun bør ikke afleveres . Så er er fuldstændig enig med dig, undskyld hvis formuleringen var dum.

Haha, jeg kunne heller ikke helt forstå. 

Jeg er også meget enig med dig. Sådan en gang virus smitter som vinder blæser. Så man skal helst bare blive hjemme. 

Men øv, det er hårdt at være syg med børn!

Anmeld Citér

11. januar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvis hun er rask og spiser som hun plejer , ville jeg self sende hende afsted. Alternativt afleverer hende på dørtrinnet, hvis du er bekymret for at smitte 

Jeg sendte hende afsted. Hun er helt i top, spiser ikke helt som hun plejer men er ellers ikke mærket. Jeg afleverede ved dørtrinnet og havde på forhånd sprittet og sprittet. Da jeg hentede mødte jeg en anden forældre som også var ramt. Tænker også at sansynligheden for at smitte er større for at min datter har smittet inden hun viste symptomer.

Anmeld Citér

12. januar 2019

HBV

Anonym skriver:

Jeg sendte hende afsted. Hun er helt i top, spiser ikke helt som hun plejer men er ellers ikke mærket. Jeg afleverede ved dørtrinnet og havde på forhånd sprittet og sprittet. Da jeg hentede mødte jeg en anden forældre som også var ramt. Tænker også at sansynligheden for at smitte er større for at min datter har smittet inden hun viste symptomer.

Du eliminerer ikke smitte ved at spritte hænder.. Ved norovirus og lign skal der grundig håndvask til efterfulgt af håndsprit.

Anmeld Citér

12. januar 2019

Tin

Profilbillede for Tin
HBV skriver:

Du eliminerer ikke smitte ved at spritte hænder.. Ved norovirus og lign skal der grundig håndvask til efterfulgt af håndsprit.

Sygdom vil bare ALTID komme - og det vil Også ALTID smitte, og de fleste sygdomme smitter jo faktisk ret tidligt. 

Jeg tror virkelig at man skal passe på med ikke at gå fuldstændig i panik over en gang tynd prut mv - og helt ærlig, jeg ville også sende unger afsted, der var blevet raske ,når jeg selv var syg.

Jeg ville ikke, heller ikke under andre omstændigheder, lade være med at afleverer barn, bare fordi jeg var syg - og jeg ville højst udfører min daglige hygiejne inden. Verden ville jo gå i stå,hvis en HEL familie skulle blive hjemme, bare fordi et medlem var syg.

Anmeld Citér

13. januar 2019

Lunae

Undskyld mig, men hvis datteren har kastet op onsdag nat og ellers har haft en fin dag torsdag, hvor hun har været hjemme, så ville jeg ikke have nogle kvaler med at sende hende afsted fredag.

Hvis man skulle holde sine børn hjemme hver gang der var smittefare, så ville man godt nok have meget fravær. Fx ligger mine to drenge +mig, syge lige nu. Vi er naturligvis hjemme fordi vi er syge. Min datter bliver med stor sandsynlighed også syg, hvis man da ellers skal tro på at det er en meget smitsom virus der er i omløb. (32 syge børn i drengene institution). Skal jeg så isolere min datter herhjemme af frygt for at hun måske er bære af virusen, men at den endnu ikke er kommet udbrud hos hende eller skal jeg sende hende afsted? 

Mine drenge kommer naturligvis ikke afsted før end at de har været feberfri et døgn og ellers er tilbage i forhold til energiniveau, lysten til at lege osv.

Anmeld Citér

13. januar 2019

HBV

Tin skriver:

Sygdom vil bare ALTID komme - og det vil Også ALTID smitte, og de fleste sygdomme smitter jo faktisk ret tidligt. 

Jeg tror virkelig at man skal passe på med ikke at gå fuldstændig i panik over en gang tynd prut mv - og helt ærlig, jeg ville også sende unger afsted, der var blevet raske ,når jeg selv var syg.

Jeg ville ikke, heller ikke under andre omstændigheder, lade være med at afleverer barn, bare fordi jeg var syg - og jeg ville højst udfører min daglige hygiejne inden. Verden ville jo gå i stå,hvis en HEL familie skulle blive hjemme, bare fordi et medlem var syg.

Sorry.. Jeg er bare farvet af at jeg arbejder på medicinsk afdeling.. Den afdeling der blev lukket totalt ned for nye patienter sidste vinter - pga voldsomt udbrud af norovirus..

Det er en af de eneste sygdomme hvor jeg er hysterisk, både når jeg og mine børn er syge. Jeg vil ikke være skyld i at en hel daginstitution lægger sig ned.. Heldigvis dør børn ikke af sygdommen, det er nu mere den ældre del af befolkningen og folk med kroniske sygdomme, der er i fare for at blive rigtig dårlige... 

Anmeld Citér

13. januar 2019

LSS

Jeg synes det er synd at sende hende afsted når hun tydeligt ikke er helt frisk i form af at hun ikke spiser heeelt normalt endnu. 

Anmeld Citér

13. januar 2019

1518

LSS skriver:

Jeg synes det er synd at sende hende afsted når hun tydeligt ikke er helt frisk i form af at hun ikke spiser heeelt normalt endnu. 

Min store piges appetit kan være påvirket både halve og hele uger efter sygdom. Også selvom hun er frisk, glad og fuld af energi. Så at barnet ikke spiser de normale mængder behøver ikke betyde, at hun ikke er på toppen endnu. 

Anmeld Citér

13. januar 2019

LSS

1518 skriver:

Min store piges appetit kan være påvirket både halve og hele uger efter sygdom. Også selvom hun er frisk, glad og fuld af energi. Så at barnet ikke spiser de normale mængder behøver ikke betyde, at hun ikke er på toppen endnu. 

Okay men SÅ kort tid efter opkast synes JEG at det er forkert. Det er synd for pigen og respektløst overfor de andre børn/forældre. 

Ja det er super hårdt at være syg samtidig med man har børn; men sådan er livet. Det sure med det søde ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.