Åh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.285 visninger
22 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2019

Anonym trådstarter

Min datter brækkede sig hele natten til onsdag og var derfor hjemme onsdag og torsdag. Nu er manden og jeg begge lige begyndt at kaste op selv. Kan vi tillade os og aflevere hende i dp i morgen? Hun er jo smittefri nu men vi smitter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Er hun helt okay så ja 

Anmeld Citér

10. januar 2019

Mortilah

jeg ville ikke udsætte de andre i dp for smitterisiko

Anmeld Citér

11. januar 2019

Babilooo

Nej!

Hun kan have det på sit tøj osv. Og I rører ved dørhåndtag osv. Det er en meget dum ide og ikke gennemtænkt

Anmeld Citér

11. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Virus med opkast smitter i ca 2 dage, så det er jeres datter jo knap nok kommet over. Og man er ofte syg/afkræftet op til en uge. Så det ville være synd at sende hende afsted. 

Jeg ved godt det er mega hårdt selv at være syg, når man har børn der skal passes. Men hun er højst sandsynlig slet ikke klar til at komme afsted. Det tager så lang tid at få energien igen efter sådan en gang opkast

Anmeld Citér

11. januar 2019

Babilooo

Konjac skriver:

Virus med opkast smitter i ca 2 dage, så det er jeres datter jo knap nok kommet over. Og man er ofte syg/afkræftet op til en uge. Så det ville være synd at sende hende afsted. 

Jeg ved godt det er mega hårdt selv at være syg, når man har børn der skal passes. Men hun er højst sandsynlig slet ikke klar til at komme afsted. Det tager så lang tid at få energien igen efter sådan en gang opkast

Ja synd for datteren.. men når de andre er syge så smitter de altså også hvis de afleverer.

Det er klart at de heller vil være syge alene og de kræver mindre ... men det er altså på ingen måder fair overfor de andre børn og forældre. ... og en af grundene til at en hel stue kan blive lagt ned med opkast.

Anmeld Citér

11. januar 2019

Babilooo

.. og hvad så hvis dp mor bliver smittet..

Anmeld Citér

11. januar 2019

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Kun hvis det er 48 timer siden sidste opkast/diarré. Ellers er det virkeligt no go. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac
Tjullehej skriver:

Ja synd for datteren.. men når de andre er syge så smitter de altså også hvis de afleverer.

Det er klart at de heller vil være syge alene og de kræver mindre ... men det er altså på ingen måder fair overfor de andre børn og forældre. ... og en af grundene til at en hel stue kan blive lagt ned med opkast.

Hvor har jeg skrevet at hun skal aflevere hende i dagpleje???

Anmeld Citér

11. januar 2019

Babilooo

Konjac skriver:

Hvor har jeg skrevet at hun skal aflevere hende i dagpleje???

Ingen steder   Jeg brygger blot videre på din pointe. Det er synd for datteren. OG der er altså også en betragtelig smitterisiko blot ved at syge personer aflevere.. pointe: hun bør ikke afleveres . Så er er fuldstændig enig med dig, undskyld hvis formuleringen var dum.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.