Anonym skriver:
hej
jeg har en meget livlig søn på 2 1/2 år. Han blev storebror i august. Hans sprog har været meget lidt men han er nu begyndt at sige flere ord. Han er ofte meget kærlig både ved lillebror og storesøster på 5.
Sagen er den at han slår. Han slår især mig dog også sin far og storesøster men det er ganske lidt.( det er mig der har ham mest mht til det praktiske og konflikterne) Mig slår og sparker han dagligt. Ja nærmest hver time. Når han sparker eller slår griner han oftest. Nogen gange kommer det i forbindelse med at gan får nej til noget og andre gange ud af det blå.
Derudover skriger han HVER gang han ikke får sin vilje. Han skriger højt og længe. Især putte tiden er forfærdelig. Der skriger han konstant, og han sover først kl. 21.30 uanset hvad tid jeg putter ham. Og næste dag er han frisk, så det virker virkelig som om han bare ikke har brug for mere søvn. Vi har prøvet at dp vækkede ham tidligere fra lur, men det gjorde ham bare endnu mere sur og slående men stadig sov han ikke før. Vi prøvede i 1 måned.
Han slår ikke i dp men skriger gerne og hører bestemt ikke efter.
Jeg ved simpelhent ikke hvad jegg skal stille op. Hans sprogforståelse er jo ikke helt i top endnu så lange snakke forstår han ikke. Vi har prøvet med rolig markering af at vi ikke vil have han slår og skriger, vi har prøvet med kram( han slår og sparker og vil ikke krammes) vi har prøvet at give så meget opmærksomhed som vi kan, skalle ud virkede heller ikke ( han griner blot) time out, vende ryggen til ham, konsekvens ( der giver mening) Ja alle ting folk i familien har givet af råd, men Intet hjælper. Vores baby reagere meget på hans skrig og bliver tydeligt utryg og bange så det påvirker også baby.
Jeg er total i vildrede. Jeg har måtte forlade rummet et par gange da jeg kunne mærke jeg var ved at blive for vred. Men frygter sgu jeg en dag kommer for langt ud for er 100% udkørt over situationen. Når han slår og skriger kan jeg næsten ikke være i rummet. Men er jeg Eks alene kan jeg jo ikke bare flygte væk.
Hvad gør jeg? Hvordan før vi vendt situationen før det er forsent ( tænker både på ham og baby)
er desperat efter at få vendt sitiationen
det skal lige siges at han også slog og sparkede før baby kom men skrigend er nye og den sidste måned er konflikterne eksploderet i antal.
virkelig vis ham konsekvenser med han slår dig, ikke råb om du kan undgå det, men på værelse med ham
vors søn slår ikke mere, og er meget gladere, jeg er ikke i tvivl børn trives i klare rammer!