Anonym skriver:
Det har vi prøvet. Jeg har haft overnattet en weekend hos mine forældre for lige knapt et halvt år siden, fordi jeg var så træt/nedkørt at jeg fik den meget skræmmende tanke at det ville være super nemt lige at træde ud foran en af de biler der altid kører alt for hurtigt forbi vores hus.
Mine forældre har et gæsteværelse der ligger helt for sig selv i en sidebygning, med eget toilet og Wi-Fi, så det var nærmest som et lille hotelophold, hvor de også stod for maden og alting. Men lige så snart jeg var hjemme igen, var jeg allerede drænet for den energi jeg havde fået af det.
Vi har også haft min mands forældre til at passe ungerne, hvor min mand lavede mad til os og vi hyggede og drak en flaske vin, men så snart ungerne kom hjem var jeg igen drænet.
Søde du - en pause er ikke nok. Der skal tages hånd om problemet.
Selvmordstanker, total ulyst til de ting, der plejer at interessere dig (f.eks. at læse en bog) giver grund til bekymring.
Tag dig selv alvorligt. Det kunne godt lyde som en depression.
Bestil en tid hos lægen og vær ærlig. Fortæl nøjagtigt hvordan du har det. Tag evt. din mand med, så han kan fortælle, hvad han observerer.
Alverdens blodprøver kan ikke vise, om du har en depression. Selvfølgelig er det godt, at du har fået taget blodprøver, der f.eks. kan vise, om du mangler d-vitamin, men blodprøver er slet ikke nok.
Anmeld
Citér