Børneopdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2018

Anonym trådstarter

Babs12 skriver:

Spørgsmålet er vel, hvad du vil opnå med at blande dig?

Hvem sige jeg vil blande mig  måske det faktisk er det modsatte ?!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mit svar er som de fleste andres i denne tråd, både og!

Jeg har en klar forventning om at vores familie og venner, hjælper med at opdrage vores børn, ligeså vel vi, som opdrager på deres børn, når vi er sammen.

Jeg har altid ment, at det tager en landsby, at opdrage et barn. 

Jeg forventer også, at det blir gjort på en kærlig og bestemt måde. Så det gir self sig selv at det forgår uden råb og skig eller fysisk afstraffelse.

Når vi er i andres hjem, er det deres regler som gælder og når de er i vores hjem, gælder vores regler. 

Er vi i et offentligt rum, påtaler jeg også hvis et barn opføre sig uhensigtsmæssigt over for andre. Det være sig slår, skubber, råber eller springer køen over, og jeg ik ka se deres forældre nogen steder. Det forventer jeg self også at andre gør, hvis det er mit barn, der kommer til at gøre noget, som ik er så smart. Igen forventer jeg at, det blir gjort på en rolig og venlig måde. 

Sådan er vi opdraget, og sådan opdrager vi vores børn. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. december 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Helt generelt ville jeg ikke blande mig. Heller ikke hjemme hos mig selv - jeg har en forventning om at barnets forældre selv kan opdrage deres børn, også hjemme hos mig.

Det er min generelle holdning - så vil der selvfølgelig være situationer hvor man bliver nød til at blande sig. 

Anmeld Citér

25. december 2018

Babs12

Anonym skriver:

Hvem sige jeg vil blande mig  måske det faktisk er det modsatte ?!?

Hej igen, 

Det var tænkt som et retorisk spørgsmål. Et man skal stille sig selv i situationen. 

Vh

Helga

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.