Børneopdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
23 svar
49 synes godt om
23. december 2018

Anonym trådstarter

Efter en snak med et familie medlem, prøver jeg lykken herinde  vi var ikke helt enig , så er spændt på at høre jeres svar.

Som overskriften siger handler det om børneopdragelse . Dette kan jo være et farligt emne at bevæge sig ind på, er min erfaring .

Men kan / skal man blande sig i andres måde at opdrage børn på ? Både iforhold til forældre adfærd - børnenes adfærd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Efter en snak med et familie medlem, prøver jeg lykken herinde  vi var ikke helt enig , så er spændt på at høre jeres svar.

Som overskriften siger handler det om børneopdragelse . Dette kan jo være et farligt emne at bevæge sig ind på, er min erfaring .

Men kan / skal man blande sig i andres måde at opdrage børn på ? Både iforhold til forældre adfærd - børnenes adfærd 

Det er jo ikke noget man bare lige kan svare på, det kommer jo an på hvad det drejer sig om  Nogle ting kan man måske blande sig i og andre kan man bestemt ikke  Du må komme med kontrete eksempler 

Anmeld Citér

23. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Som skrevet ovenfor - det kommer så meget an på situationen og hvorhenne det sker. Det er umuligt at komme et generelt gældende svar.

Anmeld Citér

23. december 2018

AnoMor

Anonym skriver:

Nej det skal man ikke med mindre der er tale om omsorgssvigt. 

At man ville gøre tingene anderledes i forhold ril f.eks putteritual og barnet står op hele tiden. Det skal man ikke blande sig i ved at sige hvordan man skal gøre.

hvis man derimod ser en forælder stå og rive og flå i er barn fordi han/hun ikke gør hvad der bliver sagt. Så ville jeg blande mig fordi det der jeg som en form for vold. Afhængig af situationen selvfølgelig. 

Men i bund og grund skal man blande sig udenom mener jeg. 

Anmeld Citér

23. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Som udgangspunkt så nej, kun hvis det er til skade for barnet.

Anmeld Citér

23. december 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Det er jo ikke noget man bare lige kan svare på, det kommer jo an på hvad det drejer sig om  Nogle ting kan man måske blande sig i og andre kan man bestemt ikke  Du må komme med kontrete eksempler 

Nu handler det ikke om en konkret situation så man kan vælge at svare udfra sine egne holdninger  kan / skal man blande sig , hvis hvornår 

Anmeld Citér

23. december 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Som skrevet ovenfor - det kommer så meget an på situationen og hvorhenne det sker. Det er umuligt at komme et generelt gældende svar.

Nu handler det ikke om en konkret situation så man kan vælge at svare udfra sine egne holdninger  kan / skal man blande sig , hvis hvornår 

Anmeld Citér

23. december 2018

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Nej det skal man ikke med mindre der er tale om omsorgssvigt. 

At man ville gøre tingene anderledes i forhold ril f.eks putteritual og barnet står op hele tiden. Det skal man ikke blande sig i ved at sige hvordan man skal gøre.

hvis man derimod ser en forælder stå og rive og flå i er barn fordi han/hun ikke gør hvad der bliver sagt. Så ville jeg blande mig fordi det der jeg som en form for vold. Afhængig af situationen selvfølgelig. 

Men i bund og grund skal man blande sig udenom mener jeg. 

Du forstod mit indlæg er enig . Man kan / skal ikke blande sig i den daglige opdragelse , men hvad hvis man ser vold , mistrivsel . 

Anmeld Citér

23. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis det er i det offentlig rum og barnet opfører sig på en måde som er til gene for alle mulige andre dyr eller mennesker men forældrene ikke reagerer, så synes jeg godt må blande sig.

Det samme hvis det er i dårlig opførsel i ens eget hjem og barn med forældre er på besøg. Hvordan de opfører sig hjemme i deres egen jordhule må de selv rode med, men når man inden for mine vægge så vil jeg have lov til at sige noget hvis det går over mine grænser.

Anmeld Citér

23. december 2018

AnoMor

Anonym skriver:

Du forstod mit indlæg er enig . Man kan / skal ikke blande sig i den daglige opdragelse , men hvad hvis man ser vold , mistrivsel . 

Nu er der jo flere øjne der ser på hvad misteivsel og vold er. Nogen mener at det at råbe af er barn er mistrivsel. Det mener jeg personligt ikke. Men igen så kommer det an på hvad og hvordan der råbes. 

Det er en hårdfin grænse og man skal altid træde varsomt når man blander sig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.