Anonym skriver:
Så lyder det meget mærkeligt at du skulle få en betinget frakendelse af kørekortet. Det er jo typisk ved grimme forseelser.
Men hvis du vitterligt aldrig har så meget som fået en fartbøde ville jeg da gå i retten med det. Men det lyder da helt usandsynligt at du bare får en betinget frakendelse - hvis du ikke har gjort noget forkert.
Man skulle tro, at man kun mistede kørekortet betinget/ubetinget ved grimme forseelser, men hvis man sætter sig ind i loven og dens bekendtgørelser, vil man finde ud af, at det faktisk ikke er rigtigt.
Jeg vil vove den påstand at rigtig mange småbørnsmødre på et tidspunkt har gjort sig skyldig i en forseelse, der vil medføre frakendelse af kørekortet i dag. Loven blev strammet op på et tidpunkt, så du nu også får dit kørekort frakendt, hvis du kører i for træt tilstand, så har du været oppe at amme flere gange om natten, kan du faktisk miste dit kørekort, hvis du kører dit store barn i skole og politiet vurderer, at du er for træt til at køre. Jeg kender en, der underviser på det kursus, man skal på for at generhverve sit kørekort, og jeg blev noget klogere, da vi på et tidspunkt diskuterede, hvad der kunne give en frakendelse.
Anmeld
Citér