Anbefal en forsvarsadvokat til færdselssag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2018

Anonym trådstarter

Hvorledes er det ligegyldigt..? 

I de fleste tilfælde er der beviser som er svære at modbevise - således er det sjældent en god ide at gå i retten. Hvor du selv betaler omkostninger.

og jeg synes det er rigt at komme med et snappy svar når du har sat dig i en situation selv ved at køre ulovligt på en (må de være) grov måde. 

God jul og generhvervelse

Ligegyldigt fordi du ikke har et svar på mit spørgsmål, og endnu mere ligegyldigt når du ikke har den ringeste ide om hvad forløbet har været. 

Men jeg kan da fortælle dig at det hverken handler om alkohol eller hastighed og jeg har heller ingen klip i mit kort. Har faktisk aldrig fået en fartbøde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ligegyldigt fordi du ikke har et svar på mit spørgsmål, og endnu mere ligegyldigt når du ikke har den ringeste ide om hvad forløbet har været. 

Men jeg kan da fortælle dig at det hverken handler om alkohol eller hastighed og jeg har heller ingen klip i mit kort. Har faktisk aldrig fået en fartbøde. 

Hvad giver ellers betinget frakendelse?

Anmeld Citér

23. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så lyder det meget mærkeligt at du skulle få en betinget frakendelse af kørekortet. Det er jo typisk ved grimme forseelser. 

Men hvis du vitterligt aldrig har så meget som fået en fartbøde ville jeg da gå i retten med det. Men det lyder da helt usandsynligt at du bare får en betinget frakendelse - hvis du ikke har gjort noget forkert. 

Anmeld Citér

23. december 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Der kan alle de nævnte ting i paragraf 125. Lige fra ikke overholdt køre hvile tid til kørsel på spærreflade, ikke overholdt vigepligt og meget andet. 

Anmeld Citér

23. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så lyder det meget mærkeligt at du skulle få en betinget frakendelse af kørekortet. Det er jo typisk ved grimme forseelser. 

Men hvis du vitterligt aldrig har så meget som fået en fartbøde ville jeg da gå i retten med det. Men det lyder da helt usandsynligt at du bare får en betinget frakendelse - hvis du ikke har gjort noget forkert. 

Ja jeg mener i hvert fald selv at jeg ikke kunne have ageret anderledes i den givne situation.. 

Men nu får jeg jo advokatens vurdering. Og så må vi se. 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Mo9ca:)

Anonym skriver:

Hvorledes er det ligegyldigt..? 

I de fleste tilfælde er der beviser som er svære at modbevise - således er det sjældent en god ide at gå i retten. Hvor du selv betaler omkostninger.

og jeg synes det er rigt at komme med et snappy svar når du har sat dig i en situation selv ved at køre ulovligt på en (må de være) grov måde. 

God jul og generhvervelse

Min søn og jeg blev torpederet med 80-90 km./t for nogle år siden. Vidnerne på stedet vidnede i min favør, men modparten hyrede en forsvar fordi hun var sikker på, at der havde været grønt for hende. Forsvaren mente at der godt kunne være en lille chance for, at der havde været en signalfejl i lysreguleringen den dag på det tidspunkt. Den forklaring blev dog underkendt i retten.

Det jeg vil sige med det er, at politiet ikke med sikkerhed har ret hver gang. Jeg har selv en nær bekendt som er færdselsbetjent som kan berette at de en sjælden gang i mellem har taget fejl. 

Anmeld Citér

3. januar 2019

Tommelise

Mom skriver:

Det kan f.eks. være, hvis man har overset sin vigepligt.

Anmeld Citér

3. januar 2019

Tommelise

Mo9ca:) skriver:

Min søn og jeg blev torpederet med 80-90 km./t for nogle år siden. Vidnerne på stedet vidnede i min favør, men modparten hyrede en forsvar fordi hun var sikker på, at der havde været grønt for hende. Forsvaren mente at der godt kunne være en lille chance for, at der havde været en signalfejl i lysreguleringen den dag på det tidspunkt. Den forklaring blev dog underkendt i retten.

Det jeg vil sige med det er, at politiet ikke med sikkerhed har ret hver gang. Jeg har selv en nær bekendt som er færdselsbetjent som kan berette at de en sjælden gang i mellem har taget fejl. 

Ja, nogle gange kan det simpelt hen ikke bevises, om der f.eks. var grøn pil eller ej.

Hvis der ingen vidner er, kan det være ret umuligt.

Anmeld Citér

3. januar 2019

Babilooo

Tommelise skriver:

Ja, nogle gange kan det simpelt hen ikke bevises, om der f.eks. var grøn pil eller ej.

Hvis der ingen vidner er, kan det være ret umuligt.

Korrekt - men i de tilfælde hvor man giver en ubetinget eller betinget frakendelse er der som regel beviser.

Anmeld Citér

3. januar 2019

Tommelise

Tjullehej skriver:

Korrekt - men i de tilfælde hvor man giver en ubetinget eller betinget frakendelse er der som regel beviser.

Det er der ikke altid.

Jeg kender en ældre kvinde, som fik en betinget frakendelse af kørekortet, selv om der ingen beviser var.

Hun var involveret i et trafikuheld. 

Politiet vurderede, at hun havde overset sin vigepligt, men der er ingen, der ved, om der var grøn pil eller ej. Hvis der var grøn pil, så var det den modkørende, der kørte over for rødt.

Det er sandsynligt, at det var hende, der var skyld i uheldet. Det Men bevises kan det ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.