Afslag på julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Øv hvor er det trist for dig. 

Jeg fik godkendt min. Men nåede at få job så har takket nej i stedet. Lige nu ville jeg da ønske jg ikke havde sagt nej tak så kunne jeg have sendt det til sig.  

I kan evt lave noget trylle dejs hygge. Det er billigt at lave. Mel, vand og fint salt. 

Respekt for at du takkede nej til hjælpen da du kan klare dig uden. Det tror jeg mange mennesker ikke havde gjort. 

Jeg tror desværre en del af problemerne med julehjælpen skyldes at nogen søger flere steder og bare modtager det hele hvis de får ja.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2018

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Hvor i landet bor du?

Lolland Falster 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øv hvor er det trist for dig. 

Jeg fik godkendt min. Men nåede at få job så har takket nej i stedet. Lige nu ville jeg da ønske jg ikke havde sagt nej tak så kunne jeg have sendt det til sig.  

I kan evt lave noget trylle dejs hygge. Det er billigt at lave. Mel, vand og fint salt. 

Tak for de gode råd og jeg synes det flot af dig du har sagt nej man hører om mange der ikke kan få nok og søger og får alle steder fra jeg har kun søgt igennem mødrehjælpen for var da sikker på jeg vil få den. 

Mor til 2 på kontanthjælp ramt af, kontanthjælpsloft så forstår heller ikke mit afslag men sådan er det måske nogle har det værre end mig 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Respekt for at du takkede nej til hjælpen da du kan klare dig uden. Det tror jeg mange mennesker ikke havde gjort. 

Jeg tror desværre en del af problemerne med julehjælpen skyldes at nogen søger flere steder og bare modtager det hele hvis de får ja.

Det tror jeg du har ret i. Det ligesom nogen ikke kan få nok jeg har selv kun søgt et sted hen men skulle måske nok have søgt flere så havde min Odds måske været bedre for at modtage hjælp et sted fra. 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym

IenFart skriver:

Synes det er noret svineri at tage i mod noget man ikke længere har brug for. Glemmer aldrig for er par år siden en pige der fik godkendt julegjælp ig brugte det hele på nye hundekurve og alt muligt ligegyldigt pjat. 

Har desværre stadig ikke mange midler da jeg kun lige er startet. Men føler ikke jeg har behov for det mere. 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for de gode råd og jeg synes det flot af dig du har sagt nej man hører om mange der ikke kan få nok og søger og får alle steder fra jeg har kun søgt igennem mødrehjælpen for var da sikker på jeg vil få den. 

Mor til 2 på kontanthjælp ramt af, kontanthjælpsloft så forstår heller ikke mit afslag men sådan er det måske nogle har det værre end mig 

Jeg kan ikke lige huske hvor jeg søgte gennem må jeg indrømme. 

Er selv enlig mor til 1 og var på kontanthjælp da jeg søgte. Ramt af loftet plus 125 timers reglen.  Men igen. Fik job så det var ikke længere nødvendigt. 

Jeg blev også afvist sidste år da jeg var på kh og ramt af loftet. Tror ikke det er fordi de har tænkt du ikke har behov. Men de har jo kun et vis antal midler at gøre godt med. Så du har måske bare været for langt nede på listen hvis man kan sige det sådan. Er sikker på de ville hjælpe alle hvis de kunne 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan ikke lige huske hvor jeg søgte gennem må jeg indrømme. 

Er selv enlig mor til 1 og var på kontanthjælp da jeg søgte. Ramt af loftet plus 125 timers reglen.  Men igen. Fik job så det var ikke længere nødvendigt. 

Jeg blev også afvist sidste år da jeg var på kh og ramt af loftet. Tror ikke det er fordi de har tænkt du ikke har behov. Men de har jo kun et vis antal midler at gøre godt med. Så du har måske bare været for langt nede på listen hvis man kan sige det sådan. Er sikker på de ville hjælpe alle hvis de kunne 

Ja har du nok ret i 

Anmeld Citér

18. december 2018

L-Lotte

Anonym skriver:

Tusind tak jeg er sikker pp vi nok skal få nogle gode dage trods alt jeg har ivertfald ikke tænke mig at ødelægge julestemningen for mine børns skyld heldigvis som du selv kommer ind på skal der ikke så meget til for at de hygger  den lille elsker risengrød og den stores ønske er at lave noget konfekt så det er det jeg stræber efter nu 

I kan lave havregrynskugler som konfekt det kræver ikke så meget (havregryn, smør sukker og cacaopulver)

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

L-Lotte skriver:

I kan lave havregrynskugler som konfekt det kræver ikke så meget (havregryn, smør sukker og cacaopulver)

Tusind tak for det gode råd 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym

Gå ind på siden ‘næstekærlighed og sammenhold’ på facebook - der er rigtig mange der gerne vil hjælpe ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.