hvad kan vi dog give ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2018

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Til vores på 10 år har vi købt:

En pengekasse med nøgle (som han kan bruge til sine lommepenge)

En Fortnitebog - se link:

https://www.bog-ide.dk/produkt/3635018/fortnite-den-ultimative-guidebog-indbundet/2527324?gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N_c3x5pmLqG3zoj0lWM9svoXizoBlk6qOsK2Yalh97vM8mC9o-oSEMaAo_kEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

En Fortnite: Deep Freeze Bundle Til PS4 (skulle være gamestops mest solgte produkt her i julen - se link:

https://www.gamestop.dk/PlayStation%204/Games/80526/fortnite-deep-freeze-bundle-til-ps4

En elektrisk tandbørste

En fortnite bluse fra nettet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men kunne man så egentlig ikke bare lade være? Eller slå sig sammen om de få ønsker der er? 

Jeg er ikke ude i et ærinde om at “alle skal lide fordi nogen gør”, slet ikke. Og jeg elsker julegaver i et vist omfang, det er en dejlig tradition. Det er mere en oprigtig undren over det forbrug, vi drukner i nu og da uden egentlig grund, uden at overveje, om vi ikke bare kunne lade være ...

Til TS: Det var ikke dette, din tråd skulle handle om, jeg beklager. Mit oprindelige forslag står dog uforandret - drop julegaverne når modtager ikke ønsker sig noget, i stedet for at opfinde behov Rigtig Glædelig jul! 

Julegaver er nok andet og mere end ting, genstande. Fx bor TS, så vidt jeg husker, ikke sammen med sønnen, og hvad han ville lægge i, at der ingenting var fra mor, ville næppe handle om fraværet af en bestemt eller ubestemt fysisk genstand, men om, hvorfor mor ingen gave gav ham. Jeg husker selv, da der af en eller anden grund ikke var en julegave til mig fra en kær onkel - det var symbolværdien i, at han ikke gav mig noget, der gjorde mig ked af det. 

Jeg er ikke vild med gaveræs og forbrugerfest, og jeg er ved at blive vanvittig over at købe gaver “bare fordi”, især til voksne, der absolut intet mangler. Men jeg synes, man skal træde uendeligt varsomt særligt over for børn. Hvorfor får lillebror en masse, bare fordi han er bedre til at finde på ønsker? Den er svær at begrunde med, at vi voksne har vurderet, at din manglende evne til at finde på ønsker betyder, at du intet behov har for en gave. 

Anmeld Citér

11. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men kunne man så egentlig ikke bare lade være? Eller slå sig sammen om de få ønsker der er? 

Jeg er ikke ude i et ærinde om at “alle skal lide fordi nogen gør”, slet ikke. Og jeg elsker julegaver i et vist omfang, det er en dejlig tradition. Det er mere en oprigtig undren over det forbrug, vi drukner i nu og da uden egentlig grund, uden at overveje, om vi ikke bare kunne lade være ...

Til TS: Det var ikke dette, din tråd skulle handle om, jeg beklager. Mit oprindelige forslag står dog uforandret - drop julegaverne når modtager ikke ønsker sig noget, i stedet for at opfinde behov Rigtig Glædelig jul! 

Altså vi har i år valgt "lade være" modellen, de voksne imellem, netop fordi vi jo reelt ikke mangler og egentlig altid har svært ved at komme op med noget. 

Men jeg synes nu børn er en lidt anden sag. Som der er skrevet en gang, er det fx uendelig svært at retfærdiggøre for en 7årig at der kun ligger 3 gaver til ham fordi han ikke ønskede sig noget, men lillebror får 15 fordi han havde en lang ønske(bestillings) liste.. det tvinger endda måske bare mere "bras" ind på de lister selvom de aldrig kommer til at bruge det, fordi det bliver et forsøg på at have ønsker nok. 

Der synes jeg det er bedre at være lidt kreativ med gaver der ikke står på en (bestillings ) liste . Det er da også mere personligt at få en gave som giveren virkelig har tænkt over, at modtageren ville kunne lide og blivr glad for.   

Anmeld Citér

11. december 2018

300515

Jeg er egentlig lidt imod at give ting i gave til en der har svært ved at finde på noget at ønske sig. Så jeg ville ty til oplevelser. Årskort til et eller andet, en tur til en fodboldkamp, i teateret, til en koncert, en fisketur eller hvad der nu kunne interessere ham.

Anmeld Citér

11. december 2018

300515

Nu har jeg først læst de andres svar efter jeg sendte mit. Synes ikke man skal droppe gaver til børn. Det betyder bare meget for børn - uanset om man som forældre kunne ønske det anderledes. Men jeg synes ikke der er nogen årsag til at de SKAL have noget de ikke nødvendigvis mangler eller ønsker sig. Og min erfaring siger mig, at de fleste bliver glade for tid og oplevelser. Tid til samvær med dem man elsker og oplevelser men kan glæde sig til og mindes efterfølgende.

Anmeld Citér

15. december 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

nu fandt vi en gave.

Hans elskede høretelefoner er gået i stykker så min eks og jeg blev enige om at jeg giver ham et par nye. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.