For mig er maden ikke det essentielle, det er derimod deres værdier og pædagogiske profil.
Jeg ville derfor heller aldrig vælge fx en vegetarisk institution fordi den var vegetarisk, men af andre årsager. Min frygt kunne dog være, at jeg kom i en forældregruppe, hvor jeg fx ville blive set lidt skævt til fordi jeg ikke er vegetar, og at legeaftale når vi kom til børnehavealderen ville kræve omtanke i forhold til mad. Så ærligt, nu hvor jeg skriver, skriver jeg mig vist frem til, at jeg ville fravælge med mindre den var helt igennem fantastisk på alle andre parametre.
Jeg er dog sikker på de dejlige børn får god og næringsrig mad i en vegetarinstitution, men jeg er nok ikke helt med på moden og kan også nogle gange blive lidt kontrær når jeg møder et så massivt modefænomen - og ja ved godt det er miljømæssigt bedre at tænke over forbruget af kød på samme måde som forbruget af flyveture, biler og internettet (har lige i dag læst en time på Netflix er lige som en flyvetur, måske vi skulle slette Netflix her hjemme).
Anmeld
Citér