Kan han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
25 svar
54 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2018

Anonym trådstarter

Hej bb. Sagen er den at jeg fik en erstatning, på grund af en ulykke for ca 5 år siden. Min daværende kæreste blev misundelig og forlangte 20.000 som han så fik. Nogle år senere ca et år efter vandet han en god slat penge og gav mig 10.000 altså det halve af det han fik af mig. Det er ca 2 år siden at vi gik fra hinanden. Nu vil han så have de 10.000 tilbage,som han havde givet mig. Jeg mener ikke han kan tillade sig at bede om 10.000 men er kommet i tvivl, så hvad ville I gøre i sådan en citation? Skal jeg give ham 10.000 eller skal jeg holde fast i at han jo fik 20.000 af min erstatning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Hej bb. Sagen er den at jeg fik en erstatning, på grund af en ulykke for ca 5 år siden. Min daværende kæreste blev misundelig og forlangte 20.000 som han så fik. Nogle år senere ca et år efter vandet han en god slat penge og gav mig 10.000 altså det halve af det han fik af mig. Det er ca 2 år siden at vi gik fra hinanden. Nu vil han så have de 10.000 tilbage,som han havde givet mig. Jeg mener ikke han kan tillade sig at bede om 10.000 men er kommet i tvivl, så hvad ville I gøre i sådan en citation? Skal jeg give ham 10.000 eller skal jeg holde fast i at han jo fik 20.000 af min erstatning? 

Du skal ikke give ham noget, man kan ikke komme et år efter og forlange gaver man gav som kærester tilbage, det er bare dårlig stil. Hvis han bliver ved kan du jo bare sige at du så vil have de 20.000 tilbage.

Anmeld Citér

21. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor biiip har du givet ham penge? Har du svært ved at sige nej? Hvis folk forlanger penge af dig, så kan det ikke være af kærlighed.

Han kan intet gøre ved det, bare ærgerligt for jer begge.

Anmeld Citér

21. november 2018

Anonym

Nej han kan ikke forlange noget som helst fra dig. Hvis der endelig er nogen der skal give nogen noget. Så er det ham der skal give dig 10.000. 

Anmeld Citér

21. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Han forlangte 20.000 kroner og så gav du ham dem bare? Hvis man er sådan en paphat at man forlanger ting skal man da ikke have en skid.....

Og selvfølgelig skal han da ikke have 10.000 kroner nu. I er ikke en gang sammen længere - så sig dog nej!

Anmeld Citér

21. november 2018

Soonmom

Jeg ville skriver at det var fint, så trak du det bare fra de 20000, så han kun behøvede at betale dig 10000 tilbage altså lave det regnestykke i beskeden 

Magen til klaphat

Anmeld Citér

21. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvorfor skal han have 10.000 når han skylder dig 20.000? 

Sig til ham enten får de sidste 10.000 eller også så skylder han dig 30.000 og det vil blive lavet med advokater. 

Du skal sige fra. 

Anmeld Citér

21. november 2018

Anonym

BAE skriver:

Hvorfor skal han have 10.000 når han skylder dig 20.000? 

Sig til ham enten får de sidste 10.000 eller også så skylder han dig 30.000 og det vil blive lavet med advokater. 

Du skal sige fra. 

Han kan da aldrig komme til at skylde 30.000. Han kan skylde 10.000 

Anmeld Citér

21. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han kan da aldrig komme til at skylde 30.000. Han kan skylde 10.000 

Hun presser ham.  

Anmeld Citér

21. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Selv hvis du ikke havde givet ham de 20.000 så kan han altså ikke komme og forlange en gave tilbage. Når noget er givet så er det også givet væk, ikke lånt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.