Brug for hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi erstatte ruden?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.904 visninger
24 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2018

Anonym trådstarter

Sagen er den at min svoger og svigerinde har fået ny bil. Det er deres første bil og de er selvfølgelig rigtig glade for den. Forleden dag, da der var kommet lidt frost, skulle vi ud og køre. De har endnu ikke fået en sneskraber til deres bil, så min mand tilbyder dem at låne vores. Han vælger at skrabe deres ruder for dem.

Efter en uges tid vender de nu tilbage og fortæller, at min mand har påført bilens forrude en dyb rids på ca. 15 cm lige i synsfeltet. De ønsker at vi skal betale for at de kan få skiftet ruden. Det koster 5000 kr.

Jeg må indrømme at vi er lidt rystede. Det er jo ikke fordi at jeg ikke forstår, at de er dødærgerlige over at de har fået en ridse i ruden, men kan bare slet ikke forstå at vores sneskraber skulle have gjort det.

Min mand og jeg er i tvivl. Skal vi erstatte ruden eller ej?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sagen er den at min svoger og svigerinde har fået ny bil. Det er deres første bil og de er selvfølgelig rigtig glade for den. Forleden dag, da der var kommet lidt frost, skulle vi ud og køre. De har endnu ikke fået en sneskraber til deres bil, så min mand tilbyder dem at låne vores. Han vælger at skrabe deres ruder for dem.

Efter en uges tid vender de nu tilbage og fortæller, at min mand har påført bilens forrude en dyb rids på ca. 15 cm lige i synsfeltet. De ønsker at vi skal betale for at de kan få skiftet ruden. Det koster 5000 kr.

Jeg må indrømme at vi er lidt rystede. Det er jo ikke fordi at jeg ikke forstår, at de er dødærgerlige over at de har fået en ridse i ruden, men kan bare slet ikke forstå at vores sneskraber skulle have gjort det.

Øhhh nej selvfølgelig skal I ikke erstatte ruden! Det er ikke bevist at der er Jer som har ødelagt ruden, og de henvender sig først efter en uge (!)

Anmeld Citér

5. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Så de har rendt rundt med den revne i over en uge? Hvorfor kontaktede de jer ikke med det samme? Sendte et billede og forklarede? 
Hvis der sker skade, tager man altså kontakt lige så snart man opdager det. 

Det er et svært spørgsmål, for vil ikke sige at de lyver, men forstår ikke at de venter en uge? (Jeg aner intet om bilruder og hvad en sneskraber kan gøre) Og det er jo svært at sige hvem der er skyld i det?

Anmeld Citér

5. november 2018

Janet1989

Det virker ret mærkeligt at de først kommer efter en uge �� 

har de ikke en forsikring der dækker? 

Jeg har feks Falck vejservice, hvor der er gratis rudeskift ved stenslag.

Anmeld Citér

5. november 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Øhhh nej selvfølgelig skal I ikke erstatte ruden! Det er ikke bevist at der er Jer som har ødelagt ruden, og de henvender sig først efter en uge (!)

De siger at de først henvender sig nu, fordi de havde tænkt sig at betale selv, men da de så fandt ud af at det kostede 5000 kr, valgte de at ringe.

Anmeld Citér

5. november 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så de har rendt rundt med den revne i over en uge? Hvorfor kontaktede de jer ikke med det samme? Sendte et billede og forklarede? 
Hvis der sker skade, tager man altså kontakt lige så snart man opdager det. 

Det er et svært spørgsmål, for vil ikke sige at de lyver, men forstår ikke at de venter en uge? (Jeg aner intet om bilruder og hvad en sneskraber kan gøre) Og det er jo svært at sige hvem der er skyld i det?

Ikke en revne, men en dyb ridse. De siger at de først kontaktede os nu, fordi de selv ville dække skaden, men da det pludselig kostede 5000 kr, ville de gerne have det dækket af os.

Anmeld Citér

5. november 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Det virker ret mærkeligt at de først kommer efter en uge �� 

har de ikke en forsikring der dækker? 

Jeg har feks Falck vejservice, hvor der er gratis rudeskift ved stenslag.

De har endnu ikke undersøgt det hos deres forsikring.

Anmeld Citér

5. november 2018

MorTil3+

De siger at de først henvender sig nu, fordi de havde tænkt sig at betale selv, men da de så fandt ud af at det kostede 5000 kr, valgte de at ringe.

Det lyder som en hel vanvittig pris, min svoger har lige fået skiftet hans og han gav 1500 og der var ingen forsikring der gik ind og dækkede noget. Jeg havde ikke betalt. 

Anmeld Citér

5. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sådan noget fis (undskyld, men det syntes jeg det er). Selvfølgelig skal i ikke betale, I ved jo ik engang om skaden er sket pga isskraberen  - hvilket jeg finder usandsynligt. 

Anmeld Citér

5. november 2018

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Det lyder som en hel vanvittig pris, min svoger har lige fået skiftet hans og han gav 1500 og der var ingen forsikring der gik ind og dækkede noget. Jeg havde ikke betalt. 

Ja. Vi fik skiftet vores rude pga stenslag og gav vidst 2500-3000 kr. De har været ved forhandleren og det er den pris de har fået. Tænker også at det må kunne gøres billigere, men så er det nok ikke en original rude.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.