Bliver det ikke snart vores tur :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2018

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Når du nu har pcos kan jeg kun anbefale dig at spise efter en kostretning beregnet til piger med pcos, kisskost/lchf har mange godt erfaringer med. Her blev jeg selv gravid efter tre måneder på kisskost og metformin og min pcos var slem. 

Så hvis jeg var dig ville jeg lægge projekt baby lidt på hylden og så fokuserer på kosten, motion ( hvilket også er mega vigtigt når man har pcos - pulsen skal op og musklerne i brug) og så hyg dig med manden når I har lyst. 

Og så vil jeg sige, I har været igang længe. Så giver det ikke noget så ville jeg nok starte op på en fertilitetsklinik så I kan få noget hjælp vis hormoner osv. 

Jeg har pco, altså ingen symptomer på dette

jeg har relgmæssig mens og får ægløsning hver mdr på 16-17 dagen i cyklus :-) 

vi har også valgt at ikke fokusere så meget på st prøve at lave baby udover regelmæssig sex  

Lige i øjeblikket tænker jeg mest på mit vægttab og en stor fest vi skal holde til sommer  

men jeg tænkte jo netop hvis man kunne selv gøre noget, så ville dette være det rigtige sted at spørge  vi er blevet henvist til fertilitet klinik og det var også der vi fik beskeden at jeg skille tabe mig inden, så det er dee vi arbejder os hen ad, men man får stadig ondt i maven over at se alle de nyligt gravide på facebook, insta osv :-) 

Havde ikke hørt om LHCF eller kiss kost før, er der måske nogle bøger eller noget omkring dette? 

Længere oppe i tråden var der en som anbefalede “spis dig gravid” så dette tror jeg kunne være et forsøg værd :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Jeg har pco, altså ingen symptomer på dette

jeg har relgmæssig mens og får ægløsning hver mdr på 16-17 dagen i cyklus :-) 

vi har også valgt at ikke fokusere så meget på st prøve at lave baby udover regelmæssig sex  

Lige i øjeblikket tænker jeg mest på mit vægttab og en stor fest vi skal holde til sommer  

men jeg tænkte jo netop hvis man kunne selv gøre noget, så ville dette være det rigtige sted at spørge  vi er blevet henvist til fertilitet klinik og det var også der vi fik beskeden at jeg skille tabe mig inden, så det er dee vi arbejder os hen ad, men man får stadig ondt i maven over at se alle de nyligt gravide på facebook, insta osv :-) 

Havde ikke hørt om LHCF eller kiss kost før, er der måske nogle bøger eller noget omkring dette? 

Længere oppe i tråden var der en som anbefalede “spis dig gravid” så dette tror jeg kunne være et forsøg værd :-)

Selvom du ikke har nogle symptomer og regelmæssig cyklus vil den rette kort formentlig gøre godt. Er du medlem af facebook gruppe” pcos Danmark” ? Her kan man få mange godt råd og andre der kæmper i samme situation. 

God ide med vægttab, fik bare fornemmelse af at det ikke var super meget du skulle tabe? De fleste fertilitetsklinikker har et særligt BMI de kræver  ( 30-35 mener jeg) - men er du under se kan du godt komme videre med hormonhjælp oc. 

Kisskost og lchf er specielle kostretninger til piger er pcos og diabetes patienter. Du kan godt tage udgangspunkt i spis dig gravid - men fælles for dem begge er at skrue op for protein og fedt og så droppe alt stivelse ( pasta, ris, kartofler, brød og selvfølglig alt sukker). Kosten er meget vigtig til at stabilisere hormonerne for pcos piger

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tror du også de vil give det hvis man ikke rigtig har symptomer på pco? Jeg har nemlig regelmæssig mens og får selv ægløsning :-) kunne være jeg skulle vende det med læge :-)

Du kan da høre ad, det skader ikke 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

biniek

Jeg har lige nu ikke nogle gode råd 

Men hvis du mangler en at sparre med så har vi også prøvet i 5 år og så kan man dele gode ideer som de kommer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.