Bliver det ikke snart vores tur :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2018

Anonym trådstarter

FruTMA skriver:

Jixy har et godt bud Ellers kan man låne og købe bøger om, hvordan man undgår kemi. Altså hvis man kan få en blodprøve eller urin test, er det ved lægen. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke ved om det er "normalt" at få lov til. Der var bare engang en serie i tv om fertilitet, hvor en masse barnløse par deltog, og de blev testet for det, og der var nogle, der havde enormt meget af nogle enkelte forbudte stoffer, selvom de levede rimeligt sund. Jeg kan huske den ene var en mand, som havde købt en deodorant i udlandet.

Så er det helt sikkert noget jeg vil undersøge, vi vidste slet ikke at det kunne have noget med det at gøre :-) Jeg vil bruge den app og tjekke alt hvad jeg har og bruger i huset :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

årh jeg har brug for at komme ud med mine frustrationer! 

Min mand og jeg har prøvet at blive gravide i 4 år, aldrig lykkedes! Ikke engang bare en bio  

vi er blevet tjekket og jeg har pco, så fik beskeden jeg skulle tabe mig inden fertilitet vil hjælpe. Dette er helt fint, forstår jo udmærket hvorfor :-) 

men når jeg ser opslag efterhånden hver dag at alle bliver gravide på facebook, så bliver jeg sku lidt trist hver gang :-( 

den sidste unge pige i vores familie, har lige idag slået op at de skal være forældre til april.. 

årh jeg er jo super glad på deres vejne, men hvor er jeg bare super ked af det, at det ikke var os ���� 

Vi håber snart at en lille spire snart vil sætte sig fast :-( 

måske nogle har nogle råd til hvad der måske kunne hjælpe udover vægttab, da jeg er i fuld gang med den rette kost og mortion :-) 

tænker nogle har noget som de har prøvet hvor det måske har hjulpet? 

Jeg får selv ægløsning, så det er ikke det som skal komme, men fertilitetslægen mistænkte æggene ikke blev store nok, men dette er aldrig blevet tjekket :-) 

Jeg har pcos og var overvægtig. Jeg fik medicinsk behandling som var metformin, da det hjælper meget med spisetrangen man får når man har den møg sygdom, det gjorde appetitten mindre og hjalp mig meget. Imens jeg fik metformin fik jeg af min gynækolog ordineret p-piller... Ja det lyder måske underligt, men det var for at give mig en "rigtig cyklus". Da jeg efter 4 mdr havde tabt 15 kg Ca stoppede jeg på p pillerne og vupti jeg blev gravid. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har pcos og var overvægtig. Jeg fik medicinsk behandling som var metformin, da det hjælper meget med spisetrangen man får når man har den møg sygdom, det gjorde appetitten mindre og hjalp mig meget. Imens jeg fik metformin fik jeg af min gynækolog ordineret p-piller... Ja det lyder måske underligt, men det var for at give mig en "rigtig cyklus". Da jeg efter 4 mdr havde tabt 15 kg Ca stoppede jeg på p pillerne og vupti jeg blev gravid. 

Vægttab er simpelhen nøglen når man har pco, men p-piller for mig er desværre et no go da jeg ikke kan tåle dem, hverken alm eller mini, dette var de 1 år at finde ud af :-) 

jeg troede kun metformin var for dem som var insulinrestiens? :-) 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

FruTMA

Så er det helt sikkert noget jeg vil undersøge, vi vidste slet ikke at det kunne have noget med det at gøre :-) Jeg vil bruge den app og tjekke alt hvad jeg har og bruger i huset :-) 

Jeg har fundet ud af, hvad det program jeg tænkte på hedder, men det er vist ikke tilgængelig mere  det hedder "Mission: Baby" og var produceret af koncern TV for DR https://www.youtube.com/watch?v=X1HsAHpT5ww https://www.dr.dk/presse/mission-baby-foelg-100-danske-pars-kamp-oenskebarnet

Jeg ved ikke om det får nogle klokker til at ringe, men det var altså der jeg hørte det, hvordan jeg så end kan huske noget så langt tilbage

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Mullemee

Jeg har en tidligere kollega, som heller ikke kunne blive gravid. Hun købte bogen: "Spis dig gravid". Det virkede og de har i dag to børn. 

Pøj pøj til jer.

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Jeg har en tidligere kollega, som heller ikke kunne blive gravid. Hun købte bogen: "Spis dig gravid". Det virkede og de har i dag to børn. 

Pøj pøj til jer.

Den har jeg hørt om :-) kunne være jeg skulle have fat i den, den er også tilegnet piger med pco ikke? :-) 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vægttab er simpelhen nøglen når man har pco, men p-piller for mig er desværre et no go da jeg ikke kan tåle dem, hverken alm eller mini, dette var de 1 år at finde ud af :-) 

jeg troede kun metformin var for dem som var insulinrestiens? :-) 

Ikke ifølge min gynækolog.. Mit blodsukker fejler intet.. Det var for at hjælpe på pco  da det desværre også påvirker kroppen på en sukkersyge lignende måde.. Det hjalp meget på mig. 

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Mullemee

Anonym skriver:

Den har jeg hørt om :-) kunne være jeg skulle have fat i den, den er også tilegnet piger med pco ikke? :-) 

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg har set flere skrive, at efter de begyndte at spise efter den, så er de blevet gravide.

Anmeld Citér

12. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Når du nu har pcos kan jeg kun anbefale dig at spise efter en kostretning beregnet til piger med pcos, kisskost/lchf har mange godt erfaringer med. Her blev jeg selv gravid efter tre måneder på kisskost og metformin og min pcos var slem. 

Så hvis jeg var dig ville jeg lægge projekt baby lidt på hylden og så fokuserer på kosten, motion ( hvilket også er mega vigtigt når man har pcos - pulsen skal op og musklerne i brug) og så hyg dig med manden når I har lyst. 

Og så vil jeg sige, I har været igang længe. Så giver det ikke noget så ville jeg nok starte op på en fertilitetsklinik så I kan få noget hjælp vis hormoner osv. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ikke ifølge min gynækolog.. Mit blodsukker fejler intet.. Det var for at hjælpe på pco  da det desværre også påvirker kroppen på en sukkersyge lignende måde.. Det hjalp meget på mig. 

Tror du også de vil give det hvis man ikke rigtig har symptomer på pco? Jeg har nemlig regelmæssig mens og får selv ægløsning :-) kunne være jeg skulle vende det med læge :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.