Jeg har aldrig haft dårlig samvittighed, forstået på den måde, at jeg syntes det var synd for mine børn. Men jeg har ærgret mig over, at arbejdet har fyldt og fylder så meget.
Jeg har endda valgt at være på nedsat tid, men alligevel har jeg en del lange dage og har en oplevelse af at have for lidt tid sammen med mine børn. De lider ikke under det på nogen måde, så skulle jeg have dårlig samvittighed over for nogle så er det over for mig selv og alt det jeg går glip af, også fordi når dagene er lange så er overskuddet til hygge bare det mindre og dermed går jeg glip af endnu mere
Jeg nyder sommerferien, hvor jeg har 4 uger med børnene og kan have både tid til totalt afslapning sammen med dem og oplevelser, føler jeg lærer dem at kende igen i den periode (altså kender dem jo, men vores tid sammen er i hverdagen jo altid delt op).
Jeg ville ønske jeg kunne tage et år ud af kalenderen og rejse med dem og være sammen 24/7 men ja er nok for meget tryghedsnarkoman, og har behov for at vide, at jeg har en indkomst.
men hånden på hjertet, jeg ville virkelig gerne trække stikket og have tid og overskud til børnene på en anden måde ned jeg har nu. Ikke alene for deres skyld, men så sandelig også for min.
Anmeld
Citér