Jer med børn i institution...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan har I det inderst inde med, at jeres børn tilbringer størstedelen af deres vågne timer sammen med pædagoger/dagplejere fremfor med jer, deres forældre? Synes I det er den bedste løsning for jer og barnet? Har I dårlig samvittighed, når I afleverer dem? Eller ville I ønske, at det var anderledes? Fx., at I kunne tilbringe mere tid i hverdagen med dem eller holde en længere barsel?

Håber I vil komme med jeres mening.

Jeg har det godt med at afleverer ham og jeg har ingen dårlig samvittighed. 

Jeg lider af kraftig stres og det at jeg kan slappe af og være mig selv fra 9-15:30 gør at jeg har en bedre energi og overskud til at hygge ekstra med ham når han kommer hjem og i weekenderne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2018

Nomnom

Ja, jeg har dårlig samvittighed over at mit barn er så længe i institution. Jeg har ikke dårlig samvittighed over han går i institution, men jeg synes vores søn er mange timer afsted. Jeg er pt. kontorelev, hvilket betyder, at jeg ikke kan gå på nedsat tid, men drømmen er da, at jeg efter elevtiden, kan finde et arbejde på 25-30 timer om ugen og så hente tidligere. 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

NRO

Jeg bliver altid ramt af lidt tristhed når jeg har afleveret min søn i børnehave. Men jeg er sandelig ikke ked af at han er der dagligt. Han er vild med det. Han lærer fundamentale kollektive principper jeg ikke kan give ham i samme udstrækning, ligegyldigt hvor meget jeg forsøgte. Hvis ikke han var i institution så ville jeg føle, at jeg frarøvede ham den bedst mulige ''rygsæk'' til skolestart. Jeg blev passet hjemme til den dag jeg fyldte fem og dagen efter startede jeg skole. Jeg var sådan et af de børn der kunne læse og regne meget tidligt, men! Jeg vil aldrig anbefale det. Og slet ikke med drenge. Min søn er dog starter børnehave tidligere end andre børn, men børnehave og skole er to vidt forskellige scenarier. Min mor var en værre hippiemor som forbandede alle former for institutioner. I dag er hun heldigvis blevet lidt klogere. 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Babilooo

Har det helt fint med det. Man kan ikke lære dem at indordne sig en stor samling af mennesker i en lille familie. Der er mange andre spændende aktiviteter og relationer.

og personligt er man nok også en mere spændende forældre hvis man bliver inspireret  og får andre indtryk i løbet af en dag... det er i hvert fald min holdning

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan har I det inderst inde med, at jeres børn tilbringer størstedelen af deres vågne timer sammen med pædagoger/dagplejere fremfor med jer, deres forældre? Synes I det er den bedste løsning for jer og barnet? Har I dårlig samvittighed, når I afleverer dem? Eller ville I ønske, at det var anderledes? Fx., at I kunne tilbringe mere tid i hverdagen med dem eller holde en længere barsel?

Mit barn går i dagpleje i gennemsnit 23 timer om ugen. Jeg arbejder hver 2 weekend ( hvor hun er hjemme og hygge med far imens ) og jeg har så tilsvarende 2 hverdagsfri om ugen hvor jeg holder hende hjemme og vi er sammen. En sjælent gang holder jeg hende kun hjemme den ene af dagene hvis jeg har nogle ting jeg skal ( læge, tandlæge osv) . Så det fungere fint her 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Astrid&alex

Anonym skriver:

Nu går min søn i vuggestue ca. 6 - 6.5 timer om dagen, hvoraf han sover to, så det er jo nok ikke helt det du spøger om. 

Han er 2. Han har været der siden han var 13 mrd - først deltid ca 3.5 time og nu "heltid". 

det har jeg det fint med. Det er godt for både ham og os. Han har meget krudt i røven - og han kan lide de andre børn. Jeg tror ikke jeg kunne byde ham samme aktivitetsniveau. Og han  "lærer" meget der. 

Og så er det også fint for mig at jeg hat noget andet at lave - og jeg har overskud når jeg henter.  Jeg ville ikke syntes om at være hjemmegående.

Så ja det synes jeg bestemt er det bedste løsning for alle. 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Camilla <3

Herhjemme er vores dreng afsted cirka 6 timer om dagen, han bliver afleveret ved 9 tiden og hentet kl. 15. Typisk sover han lur fra 12 - 15.  Så det er jo ikke fordi han har lange dage. Jeg arbejder fast aften, så han får også en fridag i ny og næ.  Jeg syntes der er mange gode ting ved at komme i institution og de lære så meget af hinanden.  

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Carina:-)

Nej men her kommer de også først af sted i bh alderen. 

20 til 25 timer som Max 

Ugtl fridage og alt skoleferie.

Så her er de mere sammen med os end i inst . Og det priotere vi højt . Så må vi arbejde op andre tidspunkter 

Den tid er der små er uhyggelig kort så det skal bruges sammen med os så vidt muligt. 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Rosa-Sophia

Min søn er kommet i institution siden han var 1 år. Han har så haft alle skoleferierne fri, fordi hans far og jeg va studerende. Nu er han 8 år og går i skole. Hans far er begyndt at læse igen, så kunne nok egentlig hente ham efter undervisningen, men han er så glad for vennerne og Sfo'en, at det ville være synd, hvis han ikke kom der. Han er i øvrigt enebarn, så vi tænker helt sikkert  at skolen og Sfo'en er hans helt store mulighed for at få et godt netværk og lære sociale kompetencer. Ja mange af de ting, der er vigtige for at han både i løbet af sin barndom, ungdom og voksenliv kan begå sig med andre.

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Loa

Anonym skriver:

Lyder som om du tænker vi burde have dårlig samvittighed?

Jeg har ingen dårlig samvittighed. Jeg ville simpelthen ikke fungere med at være hjemme og sammen med mine børn 24/7, så kan folk mene at jeg ikke kan lide mine børn lige så meget som dem der gerne vil gå hjemme til barnet er 3, men det er jeg så ligeglad med.

Mine børn er glade for der hvor de går, ellers ville jeg selvfølgelig ikke aflevere dem. 

Det eneste jeg kan være ærgerlig over, er at der ikke er “nemmere” at have barn syg, for det kan godt nok blive til mange dage hjemme, hvis ikke man skal aflevere et barn der ikke er 110% på toppen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.