Jeg forstår på mange måder dine tanker. Man kan miste sig selv så meget undervejs, at man er nødt til at overveje, om ikke det er bedre, at leve med sorgen over ikke at få børn, end at fortsætte ned at behandlingshelvedets hovedvej. Jeg håber, at jeg havde haft modet til at træffe samme beslutning som dig, hvis vores behandling var fortsat uden held. For jeg frygter, at både jeg selv og mit parforhold og vores venskaber ellers ville være gået tabt. Jeg synes det er stærke, men også nødvendige overvejelser, du gør dig - uagtet om I lukker den for evigt, eller for nogle år.
Det vil formentlig altid være svært for omverden at forstå. Selv jeg (som vel at mærke har fået bortopereret begge æggeledere og således er 117% steril), må lægge øre til velmenende råd om fertilitet og folks beretninger om, at “miraklet kan jo ske”. Hø! Det er opslidende, men man lærer med tiden at leve bedre med det, eller til at fortælle folk det, som det er, når man orker.
Anyway - jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen. Jeg ville bare gerne sende dig en forstående tanke, tror jeg. Må der vente alt muligt godt på dig ude i fremtiden!
Anmeld
Citér