Hej alle,
Min mand og jeg har været igennem et langt forløb for at få et barn.
Bare lidt forhistorie: vi starter sommeren 2015 hvor jeg smider p pillerne, der går et år og jeg bliver gravid. Mister til sa uge 10, i 2017 er jeg gravid 2 gange i foråret men mister ved 6 uger begge gange. Bliver gravid september igen, mister uge 7 med langt forløb på sygehus og sygdom heraf. Bliver gravid i år men mister i uge 7 midt i juli.
De sidste tre år har været et helvede, jeg har lidt under mine hormoner, jeg bliver så syg hver gang jeg har mens. Jeg er nok skidt til pas 75% af tiden. Udover det var jeg sygemeldt et år pga stress/depperesion/angst og arbejder nu på deltid 20 timer i ugen da jeg ikke kan holde til mere endnu.
Vi er 26 og 28 år, og blev gift i foråret og har været sammen i over 10 år.
Vi har nu taget en beslutning om at til januar starter jeg på p piller igen, og vi skal leve vores liv uden børn.
Og faktisk ser jeg frem til Det, jeg orker simpelthen bare ikke mere.
Vi er enige om at vi kan have et fantastisk liv uden børn, og kan berige vores hverdag med mange andre meningsfulde ting.
Men alligevel bliver jeg nervøs, hvad nu hvis han fortryder? Jeg er så bange for at han vil bebrejde mig at vi ikke fik børn, og vi ender med at hade hinanden for det.
Jeg er 100% afklaret, jeg ved jeg sagtens kan leve uden børn. Men jeg er bare ikke sikker på om han ved Det, selvom han siger at han hellere vil have mig end en ny og børn.
Så nu til mit spørgsmål, har du eller kender du nogen der har taget den her beslutning? Hvordan går det dig/dem?
Har du/de fortrudt og startet projektet igen? For vi er jo unge nok til at vente 5 år og prøve igen. Men lige nu føler jeg ikke jeg kan mere.
PS. Vi er udredt det vi kan, det "eneste" er at jeg har PCOS og er overvægtig. Og jeg ønsker ikke at skulle igennem flere sygehus besøg eller undersøgelser.
Tak fordi du læste med