Rette tid for bryllup? Meninger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Hej damer. 

Apropos hvornår man går fra det ene stadie til det næste  

hvornår synes i man er ude over fasen hvor man vil synes det er tidligt/hurtigt at blive gift? jeg ved godt det er en helt personlig sag og alle skal gøre som det passer dem! Men, hvad tænker i? 

Min kæreste og jeg har været sammen i 2 år og jeg er simpelthen så giftesyg! Haha  vi har været meget igennem på de par år, så det føles helt klart også som om vi har været et par meget længere (det føler andre i øvrigt også, de er altid i chok over at der kun er gået 2 år) og så er han bare det bedste jeg ved 

nå, men gift bliver jeg selfølgelig ikke uden min kæreste frier så det er ikke noget der sådan for alvor er på tale - eller jo, men jeg tror ikke det sker foreløbigt. Så denne tråd er mest bare for hyggen og nysgerrighedens skyld  

Synes ikke der er noget rigtig eller forkert tidspunkt at blive gift på. Hvis det føles rigtigt så hopper man ud i det. 

Forstår ikke det kan være for tidligt på nogen måde. Ikke i dagens Danmark hvor ægteskab mest af alt bare er er papir og få klik med nem id så man skilt igen hvis det ikke holder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er da aldrig for sent. Mine forældre blev gift efter 38 år som samboende. 

Hihi, mine egne forældre blev gift efter 25 år. Det var sådan set fint, men de joker selv med at det var på deres sølvbryllups år det var mest af praktiske årsager tror jeg, ift arv og sådan da de pludselig så sig selv som dødelige 

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Synes ikke der er noget rigtig eller forkert tidspunkt at blive gift på. Hvis det føles rigtigt så hopper man ud i det. 

Forstår ikke det kan være for tidligt på nogen måde. Ikke i dagens Danmark hvor ægteskab mest af alt bare er er papir og få klik med nem id så man skilt igen hvis det ikke holder. 

True. Men jeg vil nok netop gerne at det skal have mere betydning end blot “noget man lige gør”. i hvertfald for os selv. Hvad andre tænker om det er deres sag, men for mig er det blevet en vigtig ting at have lovet os til hinanden sådan helt officielt  

Anmeld Citér

30. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Mor11 skriver:

Vi er slut 20’erne og lidt over midt 30’erne 

Så tænker jeg at 2 år er helt fin, han må ned på knæ

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Så tænker jeg at 2 år er helt fin, han må ned på knæ

Det siger jeg også tit  det hjælper nok ikke just på det i virkeligheden 

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym

Mor11 skriver:

True. Men jeg vil nok netop gerne at det skal have mere betydning end blot “noget man lige gør”. i hvertfald for os selv. Hvad andre tænker om det er deres sag, men for mig er det blevet en vigtig ting at have lovet os til hinanden sådan helt officielt  

Sådan tror jeg da alle der ønsker ægteskab har det. At det skal være specielt osv  

også derfor jeg starter med at skrive som jeg gør. At jeg ikke mener der er er rigtigt eller forkert tidspunkt men at hvis der føles rigtigt så skal msn hoppe ud i det 

jeg tror ikke selv på ægteskab og vil aldrig giftes. Men derfor forstår jeg godt hvad du mener alligevel 

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Hej damer. 

hvornår synes i man er ude over fasen hvor man vil synes det er tidligt/hurtigt at blive gift? jeg ved godt det er en helt personlig sag og alle skal gøre som det passer dem! Men, hvad tænker i? 

Min kæreste og jeg har været sammen i 2 år og jeg er simpelthen så giftesyg! Haha  vi har været meget igennem på de par år, så det føles helt klart også som om vi har været et par meget længere (det føler andre i øvrigt også, de er altid i chok over at der kun er gået 2 år) og så er han bare det bedste jeg ved 

nå, men gift bliver jeg selfølgelig ikke uden min kæreste frier så det er ikke noget der sådan for alvor er på tale - eller jo, men jeg tror ikke det sker foreløbigt. Så denne tråd er mest bare for hyggen og nysgerrighedens skyld  

Vi har været sammen i 17 år, har 4 børn, manden vil gerne giftes, men jeg bliver aldrig klar, har overhovedet ikke lyst til det  

Anmeld Citér

30. august 2018

Miti's mama

Vi har været sammen i 6 år nu, 5 af dem gift, og det fortryder jeg ikke. Synes bare man skal gøre som man føler for 

Anmeld Citér

30. august 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Mor11 skriver:

Hej damer. 

Jeg synes man skal gøre det man føler for

Jeg kan da godt tænke mit når folk kommer og fortæller at de har været sammen i 5 måneder og nu skal giftes, men det er ikke min sag

for mit eget vedkommende er der gået 11 år og nogle måneder før vi tog skridtet og blev gift.

Mine svigerforældre var noget mere modige.. de mødte hinanden d. 30 oktober 1999 og blev gift d. 28 oktober 2000 og de holder stadig sammen

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym

Jeg blev gravid efter 4 måneder. Nu har vi været sammen i 4 år. Han er midt i livet og jeg er i start 30’erne. Jeg kunne have gift mig med ham lynhurtigt. Jeg er forelsket og elsker ham højt. Han vil ikke giftes igen- siger han. Desværre. Jeg vil gerne. Men jeg ville blive ked af det, hvis mine børn giftede sig i en ung alder, da det tog mig tid at finde ud af hvilken type der passede til mig.

Altså ingen andre fordomme herfra. Jeg synes man kan gifte sig lige når man synes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.