Rette tid for bryllup? Meninger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.164 visninger
31 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej damer. 

Apropos hvornår man går fra det ene stadie til det næste  

hvornår synes i man er ude over fasen hvor man vil synes det er tidligt/hurtigt at blive gift? jeg ved godt det er en helt personlig sag og alle skal gøre som det passer dem! Men, hvad tænker i? 

Min kæreste og jeg har været sammen i 2 år og jeg er simpelthen så giftesyg! Haha  vi har været meget igennem på de par år, så det føles helt klart også som om vi har været et par meget længere (det føler andre i øvrigt også, de er altid i chok over at der kun er gået 2 år) og så er han bare det bedste jeg ved 

nå, men gift bliver jeg selfølgelig ikke uden min kæreste frier så det er ikke noget der sådan for alvor er på tale - eller jo, men jeg tror ikke det sker foreløbigt. Så denne tråd er mest bare for hyggen og nysgerrighedens skyld  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2018

Rosa-Sophia

Jeg blev gift med min eksmand efter halvandet år. Og det vil jeg aldrig fortryde, vi var dybt forelskede. Jeg fortryder heller ikke selv om vi blev skilt igen (6 år senere), det havde intet at gøre med, at vi blev gift tidligt. 

I dag har jeg en kæreste som jeg har kendt i 2,5 år. Skulle jeg giftes med ham, skal der gå længere tid, måske når vi har kendt hinanden i 5 år. Det er nok fordi, at jeg har prøvet at blive skilt og gerne vil undgå, at det sker igen og så tænker jeg, at sandsynligheden måske alligevel er det mindre, hvis man har kendt hinanden en del år (og også har set hinandens mindre flatterende sider ) 

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg blev gift med min eksmand efter halvandet år. Og det vil jeg aldrig fortryde, vi var dybt forelskede. Jeg fortryder heller ikke selv om vi blev skilt igen (6 år senere), det havde intet at gøre med, at vi blev gift tidligt. 

I dag har jeg en kæreste som jeg har kendt i 2,5 år. Skulle jeg giftes med ham, skal der gå længere tid, måske når vi har kendt hinanden i 5 år. Det er nok fordi, at jeg har prøvet at blive skilt og gerne vil undgå, at det sker igen og så tænker jeg, at sandsynligheden måske alligevel er det mindre, hvis man har kendt hinanden en del år (og også har set hinandens mindre flatterende sider ) 

Jeg ved hvad du mener jeg har aldrig været gift, men til gengæld har jeg 2 børn fra tidligere forhold som vi fik tidligt i forholdet. Det var det helt rette på daværende tidspunkt og ungerne var ikke grunden til vi skiltes efter 7år  

Som sagt har vi været meget igennem på de par år vi har været sammen. Og det med de mindre flatterende sider har bestemt været en del af de ting vi har været igennem og har måtte deale med sammen med 4 mdr adskillelse, dødsfald i meget nær familie og en del rejser med og uden børn, hvor man absolut også lærer en masse om hinanden på godt og ondt  

jeg har det nok lidt ligesom dig, lidt bange for at gå for hurtigt frem (jeg er bare usikker på hvad hurtigt er ift giftemål) - fordi jeg har oplevet bruddet med ham der skulle være for evigt, før. Ikke at der egentlig er forskel på at gå fra hinanden som kærester og blive skilt, men der er alligvel noget stort og symbolsk i at love hinanden for evigt, sådan helt officielt  - så er det sgu ikke fedt at skulle bryde det løfte som man har givet foran andre mennesker. Ligesom det ikke er fedt at måtte sande at man må splitte sin familie. Det var jo ikke meningen med det. 

Anmeld Citér

30. august 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Hmm den er faktisk lidt svær. Et sted mellem 3 og 10 år hvis jeg skal basere det på mit nuværende forhold. Efter 3 år havde vi den første sådan virkelige store krise, tænker i hvert fald det skal være efter sådan en. Og nu har vi kendt hinanden i 10 og tænker faktisk sådan lidt, at nu er det lige meget, at det er for sent faktisk

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
jjuhl skriver:

Hmm den er faktisk lidt svær. Et sted mellem 3 og 10 år hvis jeg skal basere det på mit nuværende forhold. Efter 3 år havde vi den første sådan virkelige store krise, tænker i hvert fald det skal være efter sådan en. Og nu har vi kendt hinanden i 10 og tænker faktisk sådan lidt, at nu er det lige meget, at det er for sent faktisk

Jeg kan godt følge tanken om at man skal have oplevet en krise faktisk. Sådan en har vi også haft. Hvor forholdet virkelig blev vejet og målt for om det skulle fortsætte. Men vi kom stærkere og mere sammentømret ud på den anden side heldigvis og så er der de andre kriser der ikke har omhandlet forholdets eksistens, men andre faktorer. 

Det er skidesvært. Der er jo bare aldrig nogen garantier uanset om man har været sammen i 1 eller 6 år  

jeg kan godt forstå hvis du synes det er lidt ligemeget efter 10år! Jeg vil også helst giftes mens vi stadig er unge, smukke og forelskede på daglig basis  det håber jeg også vi er om 10 år, meeen jeg er også realistisk 

Anmeld Citér

30. august 2018

(august)

Jeg tror det handler meget om hvor man er i livet om det så bliver det rigtige tidspunkt. 

Vi var unge da vi mødte hinanden og blev gift da vi var færdig uddannede som midt i 20’erne, og vi er stadig sammen. Hvis vi var blevet gift før eller senere tror jeg ikke vill have haft nogen betydning. 

Anmeld Citér

30. august 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg blev gift med min mand da vi havde være kærester i 2,5 år, og vi har indtil nu været gift i 14 år og har tre børn.

Mine forældre blev gift efter et halv år og har været gift i 44 år.

Jeg tro ikke altid hvor lang tid man har været kærester før man bliv gift har noget at sige om man bliver skild. 

Anmeld Citér

30. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det er ret sjovt,for jeg har altid syntes, at man skulle vente min. 2 år, da jeg ikke troede, at man på et enkelt år ville kunne kende hinanden så godt.. 

Men jeg og min kæreste har været sammen i 1 år og 2 måneder, og jeg har som minimum snakket om ægteskab med ham i et halvt år 

Stod det til mig, så blev vi gerne gift nu, og tror egentlig også lidt, at han har det sådan, for han kalder mig altid for sin kone, og har mange gange snakket om ægteskab og at blive gift med mig..

Så må indrømme, at jeg jo har ændret mening hehe.. Nu vil jeg nærmere sige, at man er klar til det, når man elsker en person så højt, at man er klar til at gøre hvad som helst for ham/hende, og når man kender hinanden nærmest til hudløshed 

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Unicorn1 skriver:

Det er ret sjovt,for jeg har altid syntes, at man skulle vente min. 2 år, da jeg ikke troede, at man på et enkelt år ville kunne kende hinanden så godt.. 

Men jeg og min kæreste har været sammen i 1 år og 2 måneder, og jeg har som minimum snakket om ægteskab med ham i et halvt år 

Stod det til mig, så blev vi gerne gift nu, og tror egentlig også lidt, at han har det sådan, for han kalder mig altid for sin kone, og har mange gange snakket om ægteskab og at blive gift med mig..

Så må indrømme, at jeg jo har ændret mening hehe.. Nu vil jeg nærmere sige, at man er klar til det, når man elsker en person så højt, at man er klar til at gøre hvad som helst for ham/hende, og når man kender hinanden nærmest til hudløshed 

Hihi. Det er lidt skægt som man kan ændre mening i de 7 år jeg var sammen med min Els har ægteskab aldrig været et emne. Jeg havde slet ikke trangen til det. Men det skal jeg da love for at jeg har med min nuværende kæreste! 

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Meyer skriver:

Jeg blev gift med min mand da vi havde være kærester i 2,5 år, og vi har indtil nu været gift i 14 år og har tre børn.

Mine forældre blev gift efter et halv år og har været gift i 44 år.

Jeg tro ikke altid hvor lang tid man har været kærester før man bliv gift har noget at sige om man bliver skild. 

Jeg tror bestemt heller ikke det har noget at sige ift om det holder! 

Jeg tænkte mere på, hvornår det i andres øjne er tidligt at blive gift sådan helt udefra set  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.