Smølfine123 skriver:
Men rengøring vil komme begge til gavn. Hvorfor skulle det ikke være en god løsning.?
Du går ud fra at han er doven eller nægter at bidrage. Det kan også være der er tale om en mand i en ansvarsfuld og stressende stilling som måske arbejder 70 timer om ugen (vi ved det ikke). Hvis man så ikke vil gå ned med stess eller se sin mand gå ned med stress, så er hjælp da en god løsning.?
Mht hvem der tjener mest eller ej... selvfølgelig skal det ikke være afgørende for hvem der tager slæbet hjemme - hvis begge er lige pressede. I nogle tilfælde falder høje lønninger nu sammen med stort pres, mange beslutninger og timer. Hvis man som mand arbejder fx 70 timer og konen 37 timer eller mindre - tja.. så er set vel meget fair man tager en større del af det hjemlige mm.
Jeg har selv en mand der overarbejdet 10 timer + om ugen. Han er ikke doven overhoved. Men han er ikke i stand til i denne periode at bidrage lige så meget som mig. Jeg er jobsøgende så jeg kan også godt tage mere af slæbet lige nu. Det er ikke i mine øjne bedst at have et milimeterdemokrati.
Det handler om at forventningsafstemme ...
Jeg ville aldrig foreslå millimeter-demokrati, der finder jeg fjollet. Den med mest overskud tager opvasken, sådan må det være. Og det er uagtet om overskuddets størrelse kommer sig af børnepasning eller højt arbejdspres. Min mand tjener ca. det dobbelte af jeg. Vi arbejder nogenlunde lige meget. Derfor veksler det, hvem der har mest overskud og derved laver mest. Det har ikke noget med indkomst at gøre. Og en rengøringshjælp kan være så fint for nogen - men jeg ville ikke gå med på den, hvis det i bund og grund handlede om at min mand ikke gad tage helt almindelig ansvar for, at vi begge fik hjemmet til at løbe rundt. Og jeg synes TS beskriver en oplevelse, hvor sidstnævnte er tilfældet...
Anmeld
Citér