Min mand driver mig til vanvid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.106 visninger
20 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2018

Anonym trådstarter

Argh! 

Må lige rase af.

Min mand er 34 år, vi har været sammen i 10 år.

han har altid været en med en lav aktivitet niveau Classic it-mand ( nej jeg ved godt ikke alle er det )

vi har nu en 4 årig og snart en nyfødt.

- Han er begyndte på det sidste år, at konstant at ligge alle steder han er!

han sidder ikke i sofaen,men ligger i den, han siger han ikke er træt ( vi min søn og jeg er i seng ved 21.00) mens han er oppe på pc til kl 01.00 nogle gange mere.  Det er HANS tid.

Han gøre aldrig rent på eget intiativ, jeg sætter ham altid i gang

Han ligger altid 

Har jeg vores søn med mig ud, bruger han tiden på pc, da jeg så kommer ind ad døren med vores barn, lægger han sig på sofaen og siger HAN ER TRÆT! Huset kan ligne ruine, men har intet intiativ 

Hvor er det bare fedt, og sidde her højgravid og bare ha lyst, at gå fra ham. - han blive mere og mere dovne med årene, og jeg ikke se hvorfor jeg skal passe på ham 

Siges skal han har et godt arbejde og tjene rigtigt meget og er en gode far, ikke en aktiv far, men en gode far 

- oplev i det samme??? - at jeres mænd aktivitet niveau falder drastisk? 

Jeg arbejder også fuldtid ligesom ham, og jeg synes ikke det fair jeg står For 80% af alt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2018

migxher

Jeg føler med dig. Vi har været sammen i 7 år. Han gør lige nøjagtig kun hvad jeg beder ham om, han gør nærmest intet uden at blive bedt om det. Hverken praktisk i huset eller med børnene. Vores unger er 3 år og 2 år. Han gør det dog uden brok, men alligvel. Nogle gange føler jeg at jeg har en teenager i huset. Han står desuden aldrig op med ungerne i weekenden men ligger glædeligt og sover til kl 10. 

Her er det også pc der tager meget af tiden.

Jeg går tit med tankerne om at gå fra ham. Så jeg har ikke lige nogen løsning til dig. 

Anmeld Citér

25. august 2018

Tante15

Har jeg forstået det rigtigt, at han tidligere godt kunne tage i intiativ og gøre rent, men først i løbet af det sidste år er han blevet inaktiv?

Ved du, hvad årsagen hertil er?

Jeg tænker, at I skal have en god snak om arbejdsfordelingen i hjemmet og få klarlagt, hvad jeres fælles behov er i forhold til standard i hjemmet, for lige om lidt er der også en baby.

Det er vigtigt at få talt om, hvad I hver især finder vigtigt, at der skal gøres, og så få lavet nogle aftaler, hvordan begge bidrager til opgaverne i hjemmet.  Dog er det ikke sikkert, at I prioriterer det samme i hjemmet eller hvor ofte. Jeg har fx. intet behov for at vaske gulv hver dag, og hvis min mand ville ønske det, er han velkommen til selv at gøre det:-)

Anmeld Citér

25. august 2018

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Har jeg forstået det rigtigt, at han tidligere godt kunne tage i intiativ og gøre rent, men først i løbet af det sidste år er han blevet inaktiv?

Ved du, hvad årsagen hertil er?

Jeg tænker, at I skal have en god snak om arbejdsfordelingen i hjemmet og få klarlagt, hvad jeres fælles behov er i forhold til standard i hjemmet, for lige om lidt er der også en baby.

Det er vigtigt at få talt om, hvad I hver især finder vigtigt, at der skal gøres, og så få lavet nogle aftaler, hvordan begge bidrager til opgaverne i hjemmet.  Dog er det ikke sikkert, at I prioriterer det samme i hjemmet eller hvor ofte. Jeg har fx. intet behov for at vaske gulv hver dag, og hvis min mand ville ønske det, er han velkommen til selv at gøre det:-)

Han har aldrig gjort rent af egen vilje, men han rydde op efter sig selv.....

Han er pisse dovne der er hvad der er skete 

han har et kæmpe ansvar på arbejde, og det er selvfølge udmattende. 

Men mit arbejde er mere fysisk end ham - 

Hader at se ham ligge over alt - Som en doven teenager 

Anmeld Citér

25. august 2018

Ena

Anonym skriver:

Han har aldrig gjort rent af egen vilje, men han rydde op efter sig selv.....

Han er pisse dovne der er hvad der er skete 

han har et kæmpe ansvar på arbejde, og det er selvfølge udmattende. 

Men mit arbejde er mere fysisk end ham - 

Hader at se ham ligge over alt - Som en doven teenager 

Hvis han tjener godt, kan økonomien så ikke holde til, at I får rengøringshjælp?

Ved godt, det ikke løser problemet med hans dovne holdning (måske er han ikke doven, men faktisk bare træt og måske endda overbelastet), men så står du da ikke med det hele selv... 

Jeg kan anbefale Happy Helper. Vores liv blev så meget bedre, da vi kastede håndklædet i ringen og betalte os fra rengøringen. Det er alle pengene værd og det kan endda trækkes fra i skat

Anmeld Citér

25. august 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Hvis han tjener godt, kan økonomien så ikke holde til, at I får rengøringshjælp?

Ved godt, det ikke løser problemet med hans dovne holdning (måske er han ikke doven, men faktisk bare træt og måske endda overbelastet), men så står du da ikke med det hele selv... 

Jeg kan anbefale Happy Helper. Vores liv blev så meget bedre, da vi kastede håndklædet i ringen og betalte os fra rengøringen. Det er alle pengene værd og det kan endda trækkes fra i skat

Jeg tjener ikke så meget ...

men jo efter fødselen skal vi ha rengøring hjælp ellers dør jeg af stress

happy helper - skal man ha ryddet op før de kommer?

Hvordan virker det?

Anmeld Citér

25. august 2018

Ena

Anonym skriver:

Jeg tjener ikke så meget ...

men jo efter fødselen skal vi ha rengøring hjælp ellers dør jeg af stress

happy helper - skal man ha ryddet op før de kommer?

Hvordan virker det?

Man får i hvert fald mere rengøring for pengene, hvis der er ryddet op, så de kan komme ordentlig til.

Inde på deres hjemmeside, kan du efter at have indtastet få oplysninger, finde priser og vælge, hvem du gerne vil have ud og gøre rent. Rengøringsfolkene tager ikke samme priser. 

Anmeld Citér

25. august 2018

B&J

Mænd og kvinder ser forskelligt på hvad der er vigtig i hjemme også omkring støv opvask osv. 

Ja min mand er ikke den aktive mand men vi har den aftale at vi snakker hvis der skal laves noget, eller noget han ikke lige har tænkt over men der for er han stadig aktiv her hjemme laver Næsten altid aftensmad fordi, jeg har sent fri han har tidligt fri, så han henter også vores dreng jeg afleverer. Og skifte vis opvask rengøring tøjet vask osv. Handle men det kræver vi snakker om det da han ikke ser det på samme måde som jeg gør. Også hjælper vi hinanden. 

vi har været sammen i 10 år 

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym

Helt ærligt. Hvis børnene vågner tidligt så væk dog manden og sig at nu er der familie tid. Lige som der er HANS tid er der også familie tid.

lav sammen en liste over de huslige pligter og fordel dem mellem jer.

når han ligger på sofaen så sig til ham at han godt må sætte sig op så andre også kan bruge sofaen og så han er med i hvad der foregår.

aftal hvornår man er på pc OG hvad det forventes han kan. 

Forvrntes det han står op med børnene så er det jo hans ansvar at gå i seng i tide. Ikke dit.

Han er jo kun sådan fordi du tillader det. Istedet for at brokke dig over det bagefter så ta fat i det NÅR det sker og få ham op af stolen

Anmeld Citér

26. august 2018

Skrukkie

Hvor er kommunikationen i det her scenarie? Hvor er din vilje til at få det løst?

SNAK MED MANDEN. Fortæl ham, at enten betaler han for rengøringshjælp eller så tager han sig sammen. Et eller andet. Bare gør noget. 

Vi andre kan snildt sige, at han er doven og ikke tager initiativ men det er dig, som lever med ham og skal gøre noget for at ændre situationen som den er nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.