Skal jeg konfrontere hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2018

Sprit25

Nej nej nej. DU skal bare ignorer hende også lade hende sejle i sin egen sø- 

At melde hende tilbage er uforsvarligt, dumt og spild af ALLES tid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vished måske og ro i mit hoved. I min verden er det ikke ok at melde en til kommunen med en falsk underretning 

Selvfølgelig er det ikke ok.

Men hvis hun nægter, så får du jo ikke din vished, måske oplever du endda at få det værre.

Anmeld Citér

21. august 2018

Sprit25

Mom skriver:

Selvfølgelig er det ikke ok.

Men hvis hun nægter, så får du jo ikke din vished, måske oplever du endda at få det værre.

Helt enig! At melde på falsk grundlag er langt fra okay, men ved løgn kan ts jo bare forsætte tankengangen! 

Anmeld Citér

21. august 2018

Carina:-)

Du ved ikke om hun har gjort det.

Du gætter og det er ikke det samme

Lad det ligge.

Anmeld Citér

21. august 2018

MT_2011

Det er jo rent gætteri fra din side af. 

Lad det ligge og grin over det.

btw så gider jeg altså heller ikke glo på folk jeg er uvenner med

Anmeld Citér

21. august 2018

NosaNosa

Hvis hun skal konfronteres ville jeg da helt sikkert gøre det ansigt-ansigt. Jeg ville ikke skrive. Det er alt for ubehageligt for alle. Konfrontationer skal ske via samtale ikke chat. 

Men du kan jo ikke konfrontere hende med noget du ikke ved om hun står bag. Det kan jo altså faktisk også være et familiemedlem. 

Jeg synes du finde ud af om i stadig skal være venner. Hvis ikke i skal, så drop det. Hvis i skal, kan man vel snakke om det i en pæn tone engang i fremtiden? 

Sagen er jo lukket nu, og hvis din veninde gjorde det for at HÆVNE sig, må du måske kigge ind ad og sige "Måske skal jeg bare lade det ligge". Jeg siger ikke at falske indberetninger er OK, men anonym betyder jo at det principielt set kunne være mig der havde angivet dig. 

Anmeld Citér

21. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Som flere skriver; så aner du ikke, om det er hende, der har meldt dig.. Det kan være hvem som helst.. Familie, venner, naboer/andre folk på vejen, folk i institution hvis dit barn går der, osv., så nej tag endelig ikke imod rådet om at melde hende!

Det er spild af personalets tid og vores alles penge, det er synd for alle de børn det går udover, og det er også synd for din veninde, hvis det faktisk ikke er hende, der har meldt dig..

Jeg vil give samme råd som de fleste andre; glem det og kom videre, hvis du ikke gider prøve at blive venner igen.. Hvis du gerne vil prøve at blive venner igen, så snak stille og roligt med hende om det - venskaber SKAL kunne tåle, at man bliver uvenner engang imellem..

Og som en anden siger.. Så har jeg godt nok heller ikke lyst til at kigge på en, som jeg er uvenner med.. Det er virkelig akavet og ubehageligt, og din veninde er måske også stadig såret.. Så det betyder langt fra, at det er hende, som har meldt dig, bare fordi hun ikke kigger på dig

Anmeld Citér

21. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Uhh det kribler sådan i min fingere,  sagen er den jeg har en gammel veninde vi er virkelig uvenner. Jeg har stærkt på fornemmelsen det er hende der har underret os til kommunen i ren hævn akt for nogle måneder siden. Og idag mødte jeg hende så og hun turde slet ikke kigge på mig jeg gloede bare på hende og havde Allermest lyst at til at gå over og sige noget til hende. At hun er en dum kost.

Noget heldigvis at stoppe mig selv  j

eg har bare sådan en stærk fornemmelse at det er hende nu. Hun tør ikk engang at se mig i mine øjne. Hun må have virkelig dårlig samvittighed.. Sjovt skulle vi med det samme tog hun kom meget hurtigt  ned i den anden ende... Jeg har haft det virkelig psykisk svært med den underretning. Jeg er så bange for det sker igen og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal konfrontere hende med det hun vil jo nok benægte eftersom underretningen var anonym...  Om jeg bare sætter mere brænde på bålet eller....  kan man skrive til hende eller bør jeg bare lade vær. Hvad havde i gjort hvis det var jer?

Skal lige nævnes at kommunen hurtig lukket sagen igen efter de kom på hjemmebesøg. 

Om det er hende eller ej, skal jeg ikke kunne sige  men folk jeg er totalt uvenner med ignorere jeg også fuldstændigt og gider ikke at glo dem i øjnene som en anden magtkamp, så efter min mening bygger du din mistanke på et meget tyndt grundlag. 

Anmeld Citér

21. august 2018

Tommelise

Som andre siger - du ved ikke, om det er hende. Du mener, at hun har gjort det som en hævnakt. Hvis det forholder sig sådan, så må du jo have gjort hende noget. Ellers havde hun vel ikke brug for at hævne sig.

At hun ignorerer dig, betyder ikke nødvendigvis, at det er hende, der har sendt underretningen. 

Hvis det er hende - og hun har gjort det uden grundlag - så er det dumt af hende og spild af alles tid og offentlige ressourcer. 

Fokuser på, at kommunen har lukket sagen.

Anmeld Citér

21. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg er nok mere en kælling og vil hævne mig. Sådan noget gør rigtig ondt så jeg ville nok også gøre hende ondt og melde til til kommunen også. Spild af ressource penge men synes hun skal føle hvordan det egentlig føles! 

Besvare ikke og diskutere ikke så skriv ikke. Har bare skrevet min mening. 

Nej, selvfølgelig svarer du ikke på respons fra den umodne kommentar du kommer med her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.