Skoletasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2018

B&J

Vores fik ny i 0kl også nu her i 2 kl.

Fordi den gamle ikke var så køn + pennalhuset og han ville så gerne have en ny også 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2018

drabo

Profilbillede for drabo

jeg tænker at enten hvis hun vokser ud af den det er 3. skoleår vi starter på nu.

hvis den går i stykker eller hvis den bliver for barnlig -

hun har ikke efterspurgt en ny - og umiddelbart virker det heller ikke til at andre i klassen har fået nye tasker i hvert fald ikke bedste vennerne.

penalhuset holder også endnu

Anmeld Citér

16. august 2018

Tip!

Min søn er lige startet i 3 klasse og har i ferien fået ny skoletaske. Det var hans eget ønske, og så blev den anden bare lidt for barnlig, til at jan snart er 10 år. 

Han var med ude og vælge den, og det blev en god haglöfs, som jeg håber han bruge de næste mange år. 

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Må jeg spørge: hvorfor udskifte en velfungerende taske? 

Fordi man skal have lov til at få nyt selvom det "gamle" ikke er i stykker

Hvorfor lade sig barn gå med en skoletaske i flere år, hvis de ikke kan lide den mere, bare fordi den ikke er i stykker?

Anmeld Citér

16. august 2018

Sprit25

Mom skriver:

Hvorfor lade sig barn gå med en skoletaske i flere år, hvis de ikke kan lide den mere, bare fordi den ikke er i stykker?

For at gøre op med brug og smid væk kulturen? 

Vores planet har ikke flere ressourcer i år. Vi har et enormt overforbrug! Så hvorfor ikke lærer hende at ting kan bruges indtil de ikke kan mere? 

Anmeld Citér

16. august 2018

Loa

Mom skriver:

Hvorfor lade sit barn få en ny hvert eneste år, fordi vennerne får nyt eller moden lige ændre sig.

Tja, det kommer nok an på de værdier man vil lære sit barn. At miljø og planeten ikke er lige så vigtig som at se smart og fancy ud med en ny taske (og sikkert også alt andet) så snart man ønsker det.

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

For at gøre op med brug og smid væk kulturen? 

Vores planet har ikke flere ressourcer i år. Vi har et enormt overforbrug! Så hvorfor ikke lærer hende at ting kan bruges indtil de ikke kan mere? 

Det er en meget nobel tankegang, og jeg arbejder selv med miljø til daglig. Hvem siger at vi smider taskerne væk? Kunne det tænkes at vi gav de "brugte" tasker væk?

Vi kan sagtens tage en debat om opdragelse, men det kræver at du ikke starter debatten med at konkludere

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Hvorfor lade sit barn få en ny hvert eneste år, fordi vennerne får nyt eller moden lige ændre sig.

Tja, det kommer nok an på de værdier man vil lære sit barn. At miljø og planeten ikke er lige så vigtig som at se smart og fancy ud med en ny taske (og sikkert også alt andet) så snart man ønsker det.

Du kan eventuelt se mit svar til anden bruger

Vi kan sagtens tage en snak om opdragelse og miljø (jeg arbejde med miljø hver dag), men så kan vi måske starte med at du ikke konkludere fra starten af

Anmeld Citér

16. august 2018

Anonym

Vi giver en ny i 3. klasse, fordi LEGO Friends - som bare var det eneste, der duede i 0. - allerede var yt i slutningen af 1. Barnet ville meget gerne have en ny allerede i 2., men vi har sagt, at hun så må ønske sig penge til en i fødselsdagsgave og købe den selv - Jeg gider ikke smide penge efter nyt, hver gang smagen skifter, og de skal også lære, at det ikke går bare at købe og smide væk (Heller ikke selvom "smide væk" er til genbrug. Det kan godt være, skoletaskerne er noget af det, der faktisk bliver genbrugt, men der går meget tøj mv. til spilde, hvis man bare tror, at det er "gratis" for miljøet at købe nyt, når bare man giver det gamle til genbrug.)

Anmeld Citér

16. august 2018

Sprit25

Mom skriver:

Det er en meget nobel tankegang, og jeg arbejder selv med miljø til daglig. Hvem siger at vi smider taskerne væk? Kunne det tænkes at vi gav de "brugte" tasker væk?

Vi kan sagtens tage en debat om opdragelse, men det kræver at du ikke starter debatten med at konkludere

Men selvom I giver dem væk er I jo med til at øge forbruget? I og med I køber en ny skal den jo produceres? 

Og vi kan sagtens tage en debat om opdragelse Synes bestemt ikke jeg konkluderer noget, men jeg spørger jo netop

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.