Fjernelse af børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Problemet med lige netop mig som alle fagfolk os siger det er st jeg klare faktisk min hverdag til UG og mere til. Og man har virkelig ikke en finger at sætte på min måde at være sammen med børnene opdrage dem eller være nærværende på. 

Det er det sol gør hele mit forløb meget kryptisk , og flere fagfolk har haft svært ved at finde det helt rigtig hjælpemiddel til mig . 

Jeg føler ikke selv jeg har brug for hverken hjælp eller ekstra støtte i min hverdag, derfor bliver jeg ked af situationen og jeg skal slet slet ikke lyde bedre end andre med depression for det er jeg på ingen måder jeg har os Mine kampe, bare på en helt anden måde end andre har og oplever måske . 

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at tage mod hjælpen ingen tvivl om det og jeg er skam os åben over for der, men alligevel bliver jeg ramt af tanken om mine børn skal eller bliver fjernet. Et er hvad fagfolk i psykiatrien osv siger men kommunen har det længste strå og det sidste ord om en fjernelse . 

Det er bare virkelig svært at forstå, hvad det så er for symptomer, der giver dig diagnosen depression. Men det behøver jeg selvfølgelig heller ikke forstå. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er bare virkelig svært at forstå, hvad det så er for symptomer, der giver dig diagnosen depression. Men det behøver jeg selvfølgelig heller ikke forstå. 

Jeg ønsker ikke forklare mig yderligere på det punkt for det er egentlig slet ikke der min bekymring ligger, jeg har hjælp til min depression som er diagnostiseret af en psykiater . 

God aften 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Slet ingen som vil fortælle en solskinss historie omkring hjælp fra kommunens side . 

Jeg har brug for noget positivt 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym

Det findes mennesker med meget værre diagnoser end depression der fint har deres børn hjemme  

min veninde har en personlighedsforsryrrelse, ADHD, kronisk stress, og i perioder deprimeret. Hun har sine 2 piger og der har aldrig været tale om andet. Hun har været syg på kh i maaaaange år, så hun er i den grad kendt i systemet og får hjælp i perioder når der laves et nyt tiltag. Fx bostøtte en gang hver 2. Uge. Det handler ikke om hendes håndtering af børnene, men hverdagen hun kan godt håndtere børnene, men har svært ved at overskue at holde styr på sit hjem. Det resulterer i at hun lever ret rodet (ikke ulækkert) og det skaber en enorm uro i hendes hoved som gør hende opgivende ovrfor hvor hun skal starte og slutte med dagligdagens gøremål. Og så ender hun med at køre sig selv så mentalt træt at hun ikke kan overskue noget som helst, og går ind og sover til middag. 

Det er sindsygt svært for mig at sætte mig ind i at man ikke kan overskue at sortere sine ting, lidt af gangen. Starte fra en ende af. Men det magter hun ikke, hun kan ikke holde fokus og ender med at starte på noget, se noget andet, begynde der, og vupti så er der mere kaos end da hun startede. Det er sådan noget hun får hjælp til. Fordi det også vil gavne hende som mor at have mere ro i hovedet - og vise børnene hvordan man holder rimelig styr på sine sager. men ungerne mangler hverken omsorg, sund kost eller rent tøj. De lever bare i et mere rodet hjem end mit, med en mor der er lidt distræt.  

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det findes mennesker med meget værre diagnoser end depression der fint har deres børn hjemme  

min veninde har en personlighedsforsryrrelse, ADHD, kronisk stress, og i perioder deprimeret. Hun har sine 2 piger og der har aldrig været tale om andet. Hun har været syg på kh i maaaaange år, så hun er i den grad kendt i systemet og får hjælp i perioder når der laves et nyt tiltag. Fx bostøtte en gang hver 2. Uge. Det handler ikke om hendes håndtering af børnene, men hverdagen hun kan godt håndtere børnene, men har svært ved at overskue at holde styr på sit hjem. Det resulterer i at hun lever ret rodet (ikke ulækkert) og det skaber en enorm uro i hendes hoved som gør hende opgivende ovrfor hvor hun skal starte og slutte med dagligdagens gøremål. Og så ender hun med at køre sig selv så mentalt træt at hun ikke kan overskue noget som helst, og går ind og sover til middag. 

Det er sindsygt svært for mig at sætte mig ind i at man ikke kan overskue at sortere sine ting, lidt af gangen. Starte fra en ende af. Men det magter hun ikke, hun kan ikke holde fokus og ender med at starte på noget, se noget andet, begynde der, og vupti så er der mere kaos end da hun startede. Det er sådan noget hun får hjælp til. Fordi det også vil gavne hende som mor at have mere ro i hovedet - og vise børnene hvordan man holder rimelig styr på sine sager. men ungerne mangler hverken omsorg, sund kost eller rent tøj. De lever bare i et mere rodet hjem end mit, med en mor der er lidt distræt.  

Tusind tusind tak ... 

hvis jeg bare havde noget jg vidste de kunne hjælpe med , men det gør jeg virkelig ikke jeg klare min hverdag virkelig gost jeg har aldrig ryddet op altid gjort rent altid passede børnene osv osv . 

Derfor bliver jeg bekymret men jeg skal nok i stedet prøve og ligge den

bekymring væk og tænke på de vil hjælpe mig for at letteregøre min dagligdag . Men igen jeg ved bare ikke hvad de skulle kunne hjælpe med . 

Jeg krydser fingre jeg skal til møde onsdag med dem . 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tusind tak ... 

hvis jeg bare havde noget jg vidste de kunne hjælpe med , men det gør jeg virkelig ikke jeg klare min hverdag virkelig gost jeg har aldrig ryddet op altid gjort rent altid passede børnene osv osv . 

Derfor bliver jeg bekymret men jeg skal nok i stedet prøve og ligge den

bekymring væk og tænke på de vil hjælpe mig for at letteregøre min dagligdag . Men igen jeg ved bare ikke hvad de skulle kunne hjælpe med . 

Jeg krydser fingre jeg skal til møde onsdag med dem . 

Med det du skriver tror jeg bare det er en snak om hvad kommunen kan tilbyde dig af hjælp (og hvilken type hjælp du tænker at kunne have gavn af) udover din psykolog. De har mange tiltag for mennesker med psykiske problemer, og det er det jo når det er tilbagevendende, og det er relevant at tage det op især når du er gravid og snart bliver udsat for det stress det er at blive mor igen  

det er svært at vide mere specifikt hvad det kunne dreje sig om, når du ikke vil fortælle hvordan dine depressioner påvirker dig. Du må jo unægtelig være påvirket på en eller anden vis, ellers ville man jo ikke kunne diagnosticere dig  

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Med det du skriver tror jeg bare det er en snak om hvad kommunen kan tilbyde dig af hjælp (og hvilken type hjælp du tænker at kunne have gavn af) udover din psykolog. De har mange tiltag for mennesker med psykiske problemer, og det er det jo når det er tilbagevendende, og det er relevant at tage det op især når du er gravid og snart bliver udsat for det stress det er at blive mor igen  

det er svært at vide mere specifikt hvad det kunne dreje sig om, når du ikke vil fortælle hvordan dine depressioner påvirker dig. Du må jo unægtelig være påvirket på en eller anden vis, ellers ville man jo ikke kunne diagnosticere dig  

Min depression påvirker mig i sammenhæng hvor der feks bliver rippet op i min barndom , den påvirker mig i en grad hvor jeg ind imellem har utrolig nemt ved tåre . 

Jeg er ekstra på vagt over for mine egne børn og det mindste jeg ser i udsving af deres humør tolker keg på og evt søger hjælp til ... 

jeg er en meget tænkende kvinde der kan vende og dreje alt . 

Og så lider jeg desværre under utroligt dårligt selvværd , og derved mener alting er min egen skyld . Det er nok de store træk at forklare hvad den gør ved mig . 

Men selve min hverdag fungere jo langt hen af vejen , forstået på den måde at mine særlige dage dem har jeg i det tidsrum mine børn enten er i skole eller sover . Jeg klare alle dagligdagen gøremål her hjemme og mit eget hjem . 

Jeg hpber set giver lidt mening 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min depression påvirker mig i sammenhæng hvor der feks bliver rippet op i min barndom , den påvirker mig i en grad hvor jeg ind imellem har utrolig nemt ved tåre . 

Jeg er ekstra på vagt over for mine egne børn og det mindste jeg ser i udsving af deres humør tolker keg på og evt søger hjælp til ... 

jeg er en meget tænkende kvinde der kan vende og dreje alt . 

Og så lider jeg desværre under utroligt dårligt selvværd , og derved mener alting er min egen skyld . Det er nok de store træk at forklare hvad den gør ved mig . 

Men selve min hverdag fungere jo langt hen af vejen , forstået på den måde at mine særlige dage dem har jeg i det tidsrum mine børn enten er i skole eller sover . Jeg klare alle dagligdagen gøremål her hjemme og mit eget hjem . 

Jeg hpber set giver lidt mening 

Det gør det. jeg aner ikke om de har tilbud for dig. Men jeg tror ikke på du behøver være nervøs for dine børn. Bare rolig  

man tager ikke bare børn væk, og slet ikke hvis de trives. Det er faktisk langt det vigtigste at se på - om børnene trives. Så er det lidt ligemeget om forældrene kæmper med nogen ting, bare de kan se udover det, for at opfylde deres børns behov og være ansvarsfulde forældre. Og det kan du jo. Tænk hvis de fx indhentede udtalelser om dine børn fra deres pædagoger, hvad tænker du at de ville skrive? Dét er meget mere relevant end hvad du fejler, i en sag om tvangsfjernelse.  

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det gør det. jeg aner ikke om de har tilbud for dig. Men jeg tror ikke på du behøver være nervøs for dine børn. Bare rolig  

man tager ikke bare børn væk, og slet ikke hvis de trives. Det er faktisk langt det vigtigste at se på - om børnene trives. Så er det lidt ligemeget om forældrene kæmper med nogen ting, bare de kan se udover det, for at opfylde deres børns behov og være ansvarsfulde forældre. Og det kan du jo. Tænk hvis de fx indhentede udtalelser om dine børn fra deres pædagoger, hvad tænker du at de ville skrive? Dét er meget mere relevant end hvad du fejler, i en sag om tvangsfjernelse.  

Jeg har et rigtig tæt samarbejde med skolen omkring min søn feks fordi han ofte har ondt i maven når han skal i skole . 

Men alt de ser og alt de skriver og siger til mig er at min søn har trives rigtig godt . Han er glad smilende hjælpsom leger med de andre og virker rigtig glad . 

Og det sammen bliver udtalt om min datter , man ser en glad smilende pige som er opmærksom og på . Så jeg har kun gode ting fra skolen , og børnehaven . Den yngste er lige startet før skole i maj men de udtaler det samme om hende kun positivt . 

Og jeg kan kun sige det samme med de fagfolk som er omkring mig de udtaler sig positivt både omkring mig og mine børn på trods af jeg kan have det svært . 

Men tusind tusind tsk for sit svar i hvertfald . Det er rart at få nogen andre øjne på uden at folk kender en . 

Anmeld Citér

10. august 2018

Stivdie

Hej du, 

Nu hvor du pludselig er alene med to børn, gravid og med en diagnosticeret depression, så tænker jeg egentlig, at de vil tilbyde dig en del ekstra besøg de første måneder. Umiddelbart tror jeg, at det de kunne være bekymrede for, er at du måske er i højrisikogruppen for at tillægge dig en fødselsdepression eller en fødselspsykose.  https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/foedsel/foedselsdepression/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.