Det findes mennesker med meget værre diagnoser end depression der fint har deres børn hjemme
min veninde har en personlighedsforsryrrelse, ADHD, kronisk stress, og i perioder deprimeret. Hun har sine 2 piger og der har aldrig været tale om andet. Hun har været syg på kh i maaaaange år, så hun er i den grad kendt i systemet og får hjælp i perioder når der laves et nyt tiltag. Fx bostøtte en gang hver 2. Uge. Det handler ikke om hendes håndtering af børnene, men hverdagen
hun kan godt håndtere børnene, men har svært ved at overskue at holde styr på sit hjem. Det resulterer i at hun lever ret rodet (ikke ulækkert) og det skaber en enorm uro i hendes hoved som gør hende opgivende ovrfor hvor hun skal starte og slutte med dagligdagens gøremål. Og så ender hun med at køre sig selv så mentalt træt at hun ikke kan overskue noget som helst, og går ind og sover til middag.
Det er sindsygt svært for mig at sætte mig ind i at man ikke kan overskue at sortere sine ting, lidt af gangen. Starte fra en ende af. Men det magter hun ikke, hun kan ikke holde fokus og ender med at starte på noget, se noget andet, begynde der, og vupti så er der mere kaos end da hun startede. Det er sådan noget hun får hjælp til. Fordi det også vil gavne hende som mor at have mere ro i hovedet - og vise børnene hvordan man holder rimelig styr på sine sager.
men ungerne mangler hverken omsorg, sund kost eller rent tøj. De lever bare i et mere rodet hjem end mit, med en mor der er lidt distræt.
Anmeld
Citér