Søn har piger med hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.546 visninger
29 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2018

Anonym trådstarter

Det er meget muligt, at det bare er mig, der overreagerer, men det er nogle gange rart at høre andres syn på sagen.

Jeg har en dejlig søn på 17 år, som er nået den alder, hvor han tit er ude om aftenen, og det resulterer i, at han næsten hver gang har en pige med hjemme. Det er ofte når jeg er gået i seng, men kan høre, at de kommer hjem, men sommetider hvis jeg stadig er oppe, kommer de ind ad en anden dør, så de ikke skal igennem stuen.

Jeg når aldrig rigtig at hilse, blot lige sommetider at få øjenkontakt og smile, når de går hjem om morgenen. Som udgangspunkt bør jeg vel ikke blande mig, men jeg synes alligevel, det er lidt underligt at have en fremmed pige i huset næsten hver nat. Ville I sætte en grænse eller være ligeglade? Det er jo trods alt mit hus, men jeg er stadig glad for, at han kommer hjem og sover.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er meget muligt, at det bare er mig, der overreagerer, men det er nogle gange rart at høre andres syn på sagen.

Jeg har en dejlig søn på 17 år, som er nået den alder, hvor han tit er ude om aftenen, og det resulterer i, at han næsten hver gang har en pige med hjemme. Det er ofte når jeg er gået i seng, men kan høre, at de kommer hjem, men sommetider hvis jeg stadig er oppe, kommer de ind ad en anden dør, så de ikke skal igennem stuen.

Jeg når aldrig rigtig at hilse, blot lige sommetider at få øjenkontakt og smile, når de går hjem om morgenen. Som udgangspunkt bør jeg vel ikke blande mig, men jeg synes alligevel, det er lidt underligt at have en fremmed pige i huset næsten hver nat. Ville I sætte en grænse eller være ligeglade? Det er jo trods alt mit hus, men jeg er stadig glad for, at han kommer hjem og sover.

Jeg ville ihvertfald tage en snak med ham om prævention og hvilket signal han sender hvis det er en ny hver aften 

også ville jeg nok forlange at de hilste på mig inden de gik om morgenen hvis de støder på mig på vej ud. Eller om aftenen hvis jeg stadig var vågen. Ikke at de skal sidde og snakke og alt muligt. Men som du siger. Så er det dit hjem. 

Da jeg var 16 og havde fyrer med hjem nogen gange så forlangte mine forældre også at de lige hilste på. Det er ikke er vandrehjem hvor man kommer og går som det passer en. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Ja jeg ville bestemt tage en snak.

Det er ikke en adfærd,jeg vil have i mit hjem,og slet ikke af en 17årig.

Der må ligge noget bag,at han har behov,for så mange skiftende partner så ofte.

Jeg kunne også godt være bekymret for,der ikke bruges beskyttelse hver gang.

Hverken mine børn eller mit hjem,er en svingdør.

Anmeld Citér

1. august 2018

Babilooo

Er det en ny pige have dag...?

jeg ville tage en alvorlig snak med han. Hvorfor er det en nu pige hele tiden..? 

Hvis det er den samme så ville jeg bede om at blive introduceret og inviteret til en middag.

der er mange eksempler på kvinder der bliver ups gravide med en ung fyr som så ufrivilligt bliver far. 

Anmeld Citér

1. august 2018

migxher

Jeg ville helt sikkert tage en snak med ham. Først og fremmest om prævention, og risikoen for kønssygdomme ved at have skiftende partnere. Og selvfølgelig også i forhold til risiko for graviditet. 
Og så synes jeg godt du kan være ærlig overfor ham, at du undre dig over at han har skiftende partnere i den grad, samt at du har det underligt med at have så mange forskellige mennesker i dit hjem. Måske i kan komme frem til en kompromis hvor han engang i mellem overnatter hos dem. 
Er du sikker på at det er en ny pige hver gang? Altså hvis du som oftes ikke rent faktisk møder/ser dem kan det vel godt være dem samme pige. I så fald ville jeg nok bede om at møde hende, med den forklaring at det er rart at sætte en ansigt på en der kommer så ofte i dit hjem. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg skal ikke kunne sige, om der ikke er nogle, der er kommet flere gange, men jeg har i hvert fald set nogle forskellige ansigter. Når jeg spørger ham, hvem der har været her, får jeg bare svaret, “at det ikke er nogle jeg kender”. 

Anmeld Citér

1. august 2018

migxher

Jeg tror du bliver nødt til at mærke efter, hvor henne i det her ligger problemet for dig.
Er det at der kommer flere, ukendte mennesker i dit hjem, eller er det at din søn er "løs på tråden", i mangel af bedre ord, og har mange forskellige seksuelle partnere. 
Hvis det er det første, så kan jeg sagtens forstå dig og jeg synes det vil være fair af dig at snakke med ham og forklare ham at du altså har grænser når det kommer til dit hjem.
Er det, det sidste, så er der ikke så meget du kan gøre andet end at opfordre ham til at beskytte sig og være fornuftig. Han har jo nået en alder hvor han udforsker sin seksualitet og det er der ikke noget forkert i. 
Nu kender jeg jo ikke din søn personligt, men jeg synes uanset hvad at du skal prøve at snakke med ham, og få afkodet at der ikke ligger andre og dybere ting bag det at han har sex med flere forskellige, så som dårlig selvværd osv. men der kender du jo dit barn bedst. 

Snak med ham! (: 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Det kan jo også godt være, at de bare synes det er hyggeligt at sove sammen, uden at der behøver at være en masse i det 

Anmeld Citér

1. august 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Det kan jo også godt være, at de bare synes det er hyggeligt at sove sammen, uden at der behøver at være en masse i det 

Øh nej - han er 17

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Ville nok også snakke om, hvordan man behandler piger godt. Tror ikke de føler sig særlig godt tilpas efter “hej og farvel”.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.