Jeg er bekymret for min venindes børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2018

Janet1989

Jeg læste den anden dag , en kommentar på facebook, en kvinde havde set et barn ligge i en overdækket barnevogn, udenfor i 31 graders varme og hun kunne høre at barnet havde det varmt - men hun ville blande sig, fordi manden sagde at det skulle moren/faren selv finde ud af .. 

HVORFOR er Danmark så konfliktsky? DU er vidne til børn som har det skidt, en mor der tager fat i dem ... og du gør intet? Det gør dig til medskyldig. 

Det er hårdt skrevet, men du SKAL gribe ind - om du så snakker med hebde eller sender en underretning til kommunen - bare gør noget! 

Hvad har du at miste? Nu ved jeg ikke hvordan hun er, men det lyder virkelig ikke sundt for børnene .. :-( 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Du har ret - men jeg er selv blevet falsk underrettet af en gamle veninde engang i ren hævnagt så tror måske det er det der holder nig tilbage da jeg selv stadig har angst for nogle kunne finde på at gøre det igen  hvad hvis hun finder ud af det er mig vil jeg kunne se hende i øjnene igen hvis hendes børn skulle blive fjernet?

Men i det her tilfælde er det ikke falsk anklage - at slæbe sit barn på dem måde som du beskriver hører hos mig ind under kategorien vold. 

Der skal rigtig meget til for at et barn bliver fjernet - så skulle de blive det, så er det fordi det var nødvendigt! 

Det handler ikke om dig og din angst fir en anklage - det handler om nogle børn som har brug for at deres mor får hjælp til at blive en bedre mor. 

Jeg synes ikke man kan være bekendt som voksen ikke at handle. Vi har alle sammen underretningspligt. 

Anmeld Citér

30. juli 2018

EmilieSarah

Jeg ville gøre noget ud af det. Og hvis jeg synes det var virkelig svært at gøre det direkte til hende, så kan man altid ringe forskellige steder, også som anonym person og komme med sin bekymring. 

Jeg har gjort det før, også selvom det var gode venner. 

Pøj pøj med det! 

Anmeld Citér

30. juli 2018

EmilieSarah

Og!

Det kan også være hun prøver at opdrage på den bedste måde hun kan, men måske mangler hjælp og støtte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.