Jeg er bekymret for min venindes børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2018

Nel

Hejsa

Du skriver, at du er bange for at underrette pga. at du selv er blevet underrettet på falske vilkår. Men du skal tænke på at i den her situation har du en reel bekymring, du er ikke ude på at hævne dig eller lignende. Fokuser på børnene, hvad der vil være bedst for dem. Jeg tænker at moren skal have noget hjælp. For mig at se, er det at leve i en svinesti et tegn på at der er nogle problemer.

Jeg synes du skulle snakke med hende. Fortælle at du så hvordan den situation mellem hende og hendes søn udspillede sig og at det bekymrer dig fordi ..... Prøv at spørg ind til hende, om hun har det godt osv. Jeg forstår godt at det kan være meget grænseoverskridende, især som konfliktsky, men du er simpelthen nødt det for børnenes skyld.

Hvis du ikke kan nå ind til hende og hun slet ikke er til at tale med, så ville jeg nok overveje underretningen. For mig at se, er det ligesom en nødløsning, hvis der ikke er andre muligheder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2018

Carina:-)

Jeg har en veninde hvor jeg aldrig vil spise hos   hvor jeg bruger toiletbørsten før jeg sætter mig osv

Men hun er en sød og kærlig person over for alle inkl hendes børn så det blander jeg mig ikke i 

Hun ved mine grænser er langt fra hendes men hun åbner altid hendes dør fordi hun ved jeg ikke dømmer

Det er uendeligt ligegyldigt så længe børnene hærdet godt ( self  ikke hvis vi snakker sundhedsskadeligt beskidt).

Undre mig over at  din bekymring først kommer da du ser hvordan hun bor.... den dag hun trak hendes søn hen over gulvet i håret burde du have grebet ind.

Du burde have stoppet det og anmeldt det .

Den dreng må have følt sig så alene når en anden voksen så det overgreb og ikke greb ind....

Jeg er selv vokset op med vold og som voksen fandt jeg ud af at mange var vidende om det men ikke gjorde noget. Det er ensomt at være barn med voldelige forældre og det hjælp er ikke at folk lukker øjnene. 

Din bekymring går mere på at du ikke ønsker din veninde skal opleve hvor forfærdeligt det er at blive anmeldt.... 

Det er jo netop ikke en uberettiget anmeldelse . Du har jo set volden. 

Så få så hjulpet de børn! 

Anmeld Citér

30. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg står virkelig i klemme jeg har en veninde som jeg faktisk ikke har kendt særlig lang tid.... vi har begge små børn. Og snakker og har det rigtig sjovt sammen. Problemet er den måde hun snakker til sine børn og den ene dag hendes søn gav hende en skalle i fordi han var godt op at kører trak hun ham hen af gulvet og i håret. Jeg tænker bare det blander jeg mig ikke i! Skulle så hjem til hende for første gang fordi jeg skulle aflevere noget som jeg har lånt og jesus en svinesti uden lige, både udendørs og indendørs. Og siden der har jeg virkelig været oprigtig bekymret for hendes børn. De mangler ikke noget og de får mad og har masser af legetøj og er altid iklædt pænt tøj når jeg har set dem. Men jeg er virkelig i vildrede og bekymret over den måde hun taler til dem på og så deres hjem hun kan os finde på at tqge rimelig hårdt fat i deres arme osv. Noget jeg aldrig kunne finde på at gøre ved mine børn uanset hvad de har gjort.

jeg ved vi alle har forskellige hygiejne grænser osv. Og jeg er til tider os en rengørings freak. Men at folk kan bo sådan er jeg uforstående overfor. 

Hvad pokker skal jeg gøre? Jeg ved man har underretnings pligt når man er bekymret for børns trivsel men på den anden side er det os så voldsom at gå direkte til kommunen, jeg er selv engang blevet anklaget for noget der var løgn hvor kommunen kom hjem til mig og lukket sagen med det sammen da der ikke var hold i det. Så jeg ved hvor ked af det man bliver og lever selv i angst for at nogle skulle gøre fet igen... Hvad skal jeg gøre? Hvad havde i gjort hvis det var jeres veninde???

Det kan være sundhedsskadeligt hvis der er så uhygiejnisk og bare det at hun slæber barnet i håret er jo fysisk vold! 

Jeg har selv været ved at indberette en veninde der boede i en svinesti med to små børn (nyfødt og 13 mdr gammel). Der var så ulækkert at opvasken havde stået i ugevis med mug i, der lå kattelort på gulvene fordi kattebakken ikke var tømt og der stank simpelthen så forfærdeligt. 

Da jeg kom derhjem og så det tog jeg ikke engang skoene af så ulækkert var der. Og sagde med det samme at det der skulle der gøres noget ved lige med det samme. Brugte 10 timer på at hjælpe med rengøringen og sagde til hende direkte at hvis jeg så det en gang til så så jeg ikk anden udvej end at indberette hende. 

Hun har gjort rent og haft ryddeligt siden. Ikke lige min standard (men er også rengøringsfreak), men acceptabelt og børnevenligt nu. 

Så det er meget klart hvad du skal gøre. Indberrerning uanset hvad. Men det er for volden hun har udøvet overfor sit barn ved at trække ham i håret over gulvet. 

Med rengøringen kan du tilbyde din hjælp og sige som jeg gjorde. Og hvis hun ikke vil tage i mod hjælpe.  Ja så indberet 

Anmeld Citér

30. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du har ret - men jeg er selv blevet falsk underrettet af en gamle veninde engang i ren hævnagt så tror måske det er det der holder nig tilbage da jeg selv stadig har angst for nogle kunne finde på at gøre det igen  hvad hvis hun finder ud af det er mig vil jeg kunne se hende i øjnene igen hvis hendes børn skulle blive fjernet?

Der skal meget til før vi fjerner børn .... desværre....... 

Så OM hun får sine børn fjeneret er der virkelig virkelig en grund til det - det er dyrt, og besværligt at fjerne børn, og man ved i bund og grund børn har det bedste hos biologiske forældre (alt er relative)

Det barn kan ikke sige fra selv, derfor skal vi voksne der klogere gøre det - 

Læste engang en bog da jeg var yngre som virkelig påvikrede mit liv, et dreng der blev voldsomt omsorgsvigtet, med mad osv. - alle vidste det i hans omgangskreds da han var møgbeskidt osv. 

Men moren vae SYGE! Han endte med at tilgive hende, fordi hun var rigtigt rigtigt psykisk syge . - men han kunne ikke tilgive sine naboer, lærer, osv. dem der sendte ham de triste øjne, og forsigtige smile, MEN GJORDE IKKE EN SKIDT FORDI DE VAR SÅ FORBANDET GODE VED SIG SELV! 

Anmeld Citér

30. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du har ret - men jeg er selv blevet falsk underrettet af en gamle veninde engang i ren hævnagt så tror måske det er det der holder nig tilbage da jeg selv stadig har angst for nogle kunne finde på at gøre det igen  hvad hvis hun finder ud af det er mig vil jeg kunne se hende i øjnene igen hvis hendes børn skulle blive fjernet?

Hvad er vigtigst? At du kan se hende i øjnene eller at kunne se dig selv i øjnene når er af børnene kommer alvorligt til skade pga hendes adfærd og du ikke gjorde noget? 

Håber du vil tænke at det sidste er vigtigst. 

Forstår godt at det er hårdt at blive anmeldt uden grund som en hævn. Men det er jo ikke hævn at hun indberetter på. Det er en reel bekymring om fysisk vold mod hendes børn. 

Tænk på børnene og ikke på hende eller dig selv  

Anmeld Citér

30. juli 2018

HBV

Anonym skriver:

Det kan være sundhedsskadeligt hvis der er så uhygiejnisk og bare det at hun slæber barnet i håret er jo fysisk vold! 

Jeg har selv været ved at indberette en veninde der boede i en svinesti med to små børn (nyfødt og 13 mdr gammel). Der var så ulækkert at opvasken havde stået i ugevis med mug i, der lå kattelort på gulvene fordi kattebakken ikke var tømt og der stank simpelthen så forfærdeligt. 

Da jeg kom derhjem og så det tog jeg ikke engang skoene af så ulækkert var der. Og sagde med det samme at det der skulle der gøres noget ved lige med det samme. Brugte 10 timer på at hjælpe med rengøringen og sagde til hende direkte at hvis jeg så det en gang til så så jeg ikk anden udvej end at indberette hende. 

Hun har gjort rent og haft ryddeligt siden. Ikke lige min standard (men er også rengøringsfreak), men acceptabelt og børnevenligt nu. 

Så det er meget klart hvad du skal gøre. Indberrerning uanset hvad. Men det er for volden hun har udøvet overfor sit barn ved at trække ham i håret over gulvet. 

Med rengøringen kan du tilbyde din hjælp og sige som jeg gjorde. Og hvis hun ikke vil tage i mod hjælpe.  Ja så indberet 

Jeg synes du har grebet det an på en helt fantastisk måde. Du har hjulpet med at gøre rent i timevis og herefter har du haft nosser nok til at sige at hvis det gentager sig, så ville du være nødt til at indberette hende.  Jeg kan kun forestille mig at du har sagt det på en ordentlig måde - også fordi du har hjulpet hende med at gøre rent i timevis forinden. Go stil 

Anmeld Citér

30. juli 2018

Anonym

HBV skriver:

Jeg synes du har grebet det an på en helt fantastisk måde. Du har hjulpet med at gøre rent i timevis og herefter har du haft nosser nok til at sige at hvis det gentager sig, så ville du være nødt til at indberette hende.  Jeg kan kun forestille mig at du har sagt det på en ordentlig måde - også fordi du har hjulpet hende med at gøre rent i timevis forinden. Go stil 

Tak skal du ha 

Jeg synes selv jeg sagde det på en ordentlig måde ihvertfald og hun tog det også pænt og undskyldte overfor mig. Hvortil jeg stoppede hende og sagde hun ikke skyldte mig en undskyldning men kun sig selv og sine børn. Det er 7-8 år siden nu og vi er stadig meget gode veninder. 

Anmeld Citér

30. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
HBV skriver:

Jeg synes egentlig det er en væmmelig trussel af hænge over sin veninde. Så skal hun gå i evig frygt om hun nu så også gør det "godt nok". Det lyder ikke rart.

Al ære værd for at gribe fat i nakken på hende og endnu mere for at hjælpe til. Det er en virkelig god veninde der gør sådan noget. Også helt fint at opfordre hende kraftigt til at holde snuden i sporet. Men den trussel synes jeg ikke er en fed ide.

Anmeld Citér

30. juli 2018

HBV

IenFart skriver:

Jeg synes egentlig det er en væmmelig trussel af hænge over sin veninde. Så skal hun gå i evig frygt om hun nu så også gør det "godt nok". Det lyder ikke rart.

Al ære værd for at gribe fat i nakken på hende og endnu mere for at hjælpe til. Det er en virkelig god veninde der gør sådan noget. Også helt fint at opfordre hende kraftigt til at holde snuden i sporet. Men den trussel synes jeg ikke er en fed ide.

Netop fordi hun rakte hånden ud og aktivt hjalp hende med at få gjort rent gør, at jeg ikke ville opfatte det som en trussel efterfølgende.

Anmeld Citér

30. juli 2018

Anonym

IenFart skriver:

Det handler jo om hvordan det bliver sagt. Nu sagde jeg det ikke som en trussel til hende. Hverken på en ond elle hård måde. Men som en bekymring for hendes børn. Og hun kender også mig og ved jeg aldrig ville anmelde hende uden reel grund. 

Som jeg skriver så var der kattelort alle vegne og opvask med mug der havde stået i flere uger. Noget af det kunne de ikke engang huske hvad havde været. 

Har været hos hende mange gange efterfølgende hvor der har været mega rodet og bevares det skal der være plads til. Men det skal ikke være et sundhedsskadeligt miljø.

Og igen. Så var hun kun glad for min hjælp og forstod godt truslen som du kalder den. Det gav den øjenåbner de havde brug for.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.