Anonym skriver:
Ja, jeg ved der er længe til... Men for helveds også det med jul!
Jeg får allerede ondt i maven over at skulle vælge hvem vi vil holde jul med i år.. Vi er mig, min kæreste og vores søn på 2,5 år.
Mine forældre er lykkelig gift, min kærestes er skilt og begge har nye partnere. De kan ikke være i stue sammen, ikke engang til jul. Allerhøjest til bryllupper og barnedåb, der går det lige.
Vores søns første jul blev holdt i vores nyindkøbte hus. Sammen med mine forældre og min søster + hendes kæreste.
Nummer 2 blev holdt i Sverige med min kærestes bror og hans kæreste + børn. Svigerfar + kone var inviteret med men kunne ikke pga hun arbejdede i helligdagene. Svigermor og partner fik ikke buddet da kærestens bror ikke ønskede at holde jul med dem for 4. År i træk.
Vi er nu allerede blevet inviteret hjem til min søster og hendes kæreste til jul, hvor mine forældre også vil være. Og jeg vil så gerne være kold og sige til begge svigerfamilier at dem der invitere først, ser os! Sådan har jeg altid haft det, også med andre invitationer til fester/fødselsdage. Men forhelved hvor er det svært, jeg ved at alle bedsteforældrene ville være lykkelige over at tilbringe julen med os og vores søn, og det gør allerede ret ondt at vi må skuffe nogen :-(
Hvordan vælger man? Hvad har I gjort jer der måske har stået i sutiationen før?
Jeg overvejer meget at blive hjemme og sige folk må komme til os men så vil der også være brok over det for så er der jo nogen der ikke kan komme men som stadig gerne vil være sammen med os, eller vi risikere og sidde alene, hvilket kæresten ikke vil..
Har I nogle gode råd eller erfaringer at dele ud af? Så kom endelig med dem. 
I vores familie gør vi det at hvert andet år med min familie og hvert andet med min mands, det samme gør min bror og svigerinde også selvom hendes forældre er skildt... Det var sådan at at hvert andet år holdte vi og de med vores forældre og så tog de hvert fjerde hos hendes mor og hvert fjerde hos hendes far... Indtil de fik børn for der kom hendes forældre på bedre tanker og kunne være i stue sammen igen
Jeg havde gjort det samme... For det skal ikke gå ud over den ene side af familien at den anden side ikke kan enes