FruK skriver:
Man behøver jo ikke lægge op til den helt store samtale om det. Var der nogen der begyndte St skændes i mit hjem, vil jeg nok sige “sådan snakker vi normalt ikke til hinanden her i huset, kan I ikke gøre det, når I kommer hjem?” med et smil.
Det samme hvis I er hos dem “jeg skal da lige love for at bølgerne gpr højt her... kan I ikke ordne det, når I er alene, så kan vi hygge is nu?”
Sidder hele familien virkelig og ser/hører på det, uden at sige noget?! 
I yderste konsekvens ville jeg nok sige “nå men jeg tror vi kører hjem, så kan I gøre det der færdigt i fred. Vi kommer gerne igen en anden dag, når der er stemning for at hygge i stedet for at skændes@
Enig her!!!
Min ældste veninde og hendes kæreste, ka ha nogle ret højlydte diskutioner, hvor man bare ka tænke wow det lyder godt nok alvorligt...
Der har vi flere gange spurt om de havde det ok eller om der var noget vi ku hjælpe dem med. De var slet ik klar over, hvordan deres diskutioner påvirkede andre. Tit var det jo bare små total ligegyldige ting, men det lød bare virkelig alvorligt.
Nu gør de virkelig meget ud af, at snakke "pænt" sammen, i stedet for at hæve stemmen. Og især efter at vi har fået børn, som virkelig ku blive næsten helt bange for dem, gør de meget ud af at sige, at de altså slet ik er sure på hinanden osv. Deres bandeords procenter er nok også helt nede på 40 procent under deres normale, når vi er sammen, fordi de har lært at små kopper, også har øre
Nogle gange hjælper det bare virklig lige at påtale, det på en stille og rolig måde. Vh Stine