De råber af hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2018

Carina:-)

Film det 

Og film hvordan deres børn bliver påvirket. 

Det kan godt være de ikke selv ligger noget i det. 

Men det her ikke ensbetydende med at børnene trives med det.

Så når du nu skriver deres børn reagerer ville jeg give mobilen frem næste gang og måske de så fatter at deres barnlige opførsel har en konsekvens for nogen de elsker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så du synes, man bare skal lade det ligge? De skændtes jo ikke kun, men RÅBER af hinanden. 

Og så er det ligemeget om det er hos dem selv, hos os, hos svigerforældrene. 

Vi var fx. Til børnefødselsdag, hvor de begge faktisk fik ødelagt hele stemningen pga. Det. 

Jeg er dog enig i, at man ikke skal blande sig i alt.  

Ja jeg ville bare lade det ligge og blande mig udenom. Har nogle familiemedlemmer der også altid råber af hinanden. Siger da aldrig noget til dem. Det er deres sag. Lader ikke andre mennesker ødelægge mit humør når det ikke vedkommer mig 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Abracadabra

Soonmom skriver:

Vi råber altså også af hinanden her, ja det er ikke særlig konstruktivt, men så ligger vi altså heller ikke mere i det, end at så har vi fået det ud af verdenen og ikke noget vi går og gemmer på. 

Vi kender altså flere par der gør det samme, her i huset må alle (både voksne og børn) godt råbe lidt når de bliver sure og frustreret, det er helt okay, og så er det ude af verdenen og vi kommer videre hurtigt efterfølgende.

Det forgår forskelligt fra par til par og synes bestemt ikke man skal blande sig eller gøre sig til herre over hvordan det perfekte parforhold eller forældreskab er

Grænser er jo forskellige. Hjemme hos os bliver man sendt udenfor, hvis man råber og skriger, hvis man vil ryge, hvis man vil prutte konstant, højlydt og meget ildelugtende, hvis man vil udtale sig racistisk eller kvindefjendsk. Alle de ting giver et dårligt indeklima, og dét skal vi trods alt alle være i.

Jeg er ikke så tolerant som du. Det er måske synd for mine gæster, men JEG bliver bare så påvirket af rygning, skænderier, racisme og kvindehad. Prutter kan jeg bedre holde ud... 

Anmeld Citér

14. juli 2018

L-mor

Fremfor at ‘påtale’ deres skænderier kunne du eller din mand også indlede en samtale med en af dem om, at I bliver så bekymrede for deres parforhold, når I hører dem skændes og råbe af hinanden. 

Den bekymring kan enten resultere i:

- bland dig uden om. Svar: Det kan jeg ikke, for I insisterer på at udsætte alle os andre for det, hver gang vi er sammen. Og vi bliver påvirkede af det. Se på din far/svigerfar næste gang i skændes. Se på dine børn. 

- ah, det er ingenting. Det er bare sådan vi er. Svar: hvis det ikke er vigtigt, så synes jeg, at I skal tænke på, hvordan det påvirker alle os andre, inklusiv jeres børn. Det kan godt være, at det er okay for jer at råbe sådan, men vi andre får det skidt af at høre på det.

- jeg ved det godt. Det er noget lort. Vi ender med at gå fra hinanden. Svar: er der noget, vi kan gøre for at hjælpe? Tænk på hvordan jeres skænderier påvirker jeres børn.

Hvis man møder andre mennesker med omsorg, bliver det sjældent taget ilde op.

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym

Når de nu vælger at involvere deres gæster. 

Ville jeg ikke have skrupler ved at bede dem stoppe eller forlade selskabet 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg takker for alle jeres gode råd  

jeg undrer mig meget over, at nogle synes, det er okay at råbe, når man skændtes, især når der er børn? 

Men det er måske også fordi jeg selv er skruet helt anderledes sammen. Jeg er ikke hellig, men har aldrig råbt af min mand foran mine børn eller andre. Højst snerret. Jeg vil helst ikke involvere andre i vores skænderier, da jeg selv synes, det er yderst ubehageligt at være det i andres.

MEN der er man jo meget forskellig 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg takker for alle jeres gode råd  

jeg undrer mig meget over, at nogle synes, det er okay at råbe, når man skændtes, især når der er børn? 

Men det er måske også fordi jeg selv er skruet helt anderledes sammen. Jeg er ikke hellig, men har aldrig råbt af min mand foran mine børn eller andre. Højst snerret. Jeg vil helst ikke involvere andre i vores skænderier, da jeg selv synes, det er yderst ubehageligt at være det i andres.

MEN der er man jo meget forskellig 

Jeg er en af dem der mener man skal blande sig udenom. Men det betyder altså ikke at jeg selc råber foran mit barn. For det gør jeg ikke. Synes også et skænderi skal foregå i det private og mellem de to der er uvenner. Men mener stadig man skal blande sig udenom. For som du siger. Så er folk forskellige 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er en af dem der mener man skal blande sig udenom. Men det betyder altså ikke at jeg selc råber foran mit barn. For det gør jeg ikke. Synes også et skænderi skal foregå i det private og mellem de to der er uvenner. Men mener stadig man skal blande sig udenom. For som du siger. Så er folk forskellige 

Men når nu folk vælger at skændtes højlydt vælger de jo også at involvere alle der lytter og er til stede? Så det er vel egentlig ikke at blande sig 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men når nu folk vælger at skændtes højlydt vælger de jo også at involvere alle der lytter og er til stede? Så det er vel egentlig ikke at blande sig 

I min verden er det jo. Ville heller aldrig blande mig hvis der stod to på åben gade og råbe og skreg af hinanden. 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

I min verden er det jo. Ville heller aldrig blande mig hvis der stod to på åben gade og råbe og skreg af hinanden. 

Det kan jeg slet ikke følge. 

Så folk hjemme hos dig må gøre lige hvad det passer dem? For det er uhøfligt at blande sig? 

På gaden er noget helt andet. Der skal du jo ikke opholde dig og kan træde væk fra stationen. Stadig mega dårlig stil at skændtes på gaden (seriøst har folk ingen selv kontrol?) Men hvis folk skændtes højlydt i Fakta har jeg fuldt ret til at bede dem vente. Jeg vil ikke være vidne/gidsel i folks vaske tøj - så så jeg sgu nok reality tv. 

Jeg prøver  virkelig at se det fra din side. Men jeg tænker bare ts familie er inviteret hjem til hende og skændtes de er jo netop ikke derhjemme hvor man kan påråbe sig "mit hjem mine regler" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.