Barn uden tøj på + gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg synes det er tankevækkende at vi er så nøgen forskrækkede idag. Da jeg var barn badede jeg da nøgen indtil jeg fik bryster. Idagvar jeg på strandenmed min datter på 3 år. Der var rigtig mange børn og min datter var den eneste der ikke havde badetøj på. Synes faktisk det var lidt skørt. Hun lod sig heldigvis ikke mærke af det og nød at rende i bar mås❤

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
nemisis skriver:

Jeg synes det er tankevækkende at vi er så nøgen forskrækkede idag. Da jeg var barn badede jeg da nøgen indtil jeg fik bryster. Idagvar jeg på strandenmed min datter på 3 år. Der var rigtig mange børn og min datter var den eneste der ikke havde badetøj på. Synes faktisk det var lidt skørt. Hun lod sig heldigvis ikke mærke af det og nød at rende i bar mås❤

Synes du denne tråd peger på generel nøgenforskrækkelse? der er 2 der mener ungerne skal tage tøj på hvis der er gæster i eget hjem. 

By the way. Min 3 årige ville jeg også give badedragt på på stranden hvis det var en planlagt tur. Ikke pga frygt for nøgent barn, men for at undgå alt for meget sand allevegne  jeg synes ikke selv det er rart at at være smurt ind i sand i alle revner og sprækker  men var det en spontan tur måtte de da hjertens gerne bare hoppe i bølgen blå og bygge sandslotte i bar mås  

Anmeld Citér

13. juli 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis
Mor11 skriver:

Synes du denne tråd peger på generel nøgenforskrækkelse? der er 2 der mener ungerne skal tage tøj på hvis der er gæster i eget hjem. 

By the way. Min 3 årige ville jeg også give badedragt på på stranden hvis det var en planlagt tur. Ikke pga frygt for nøgent barn, men for at undgå alt for meget sand allevegne  jeg synes ikke selv det er rart at at være smurt ind i sand i alle revner og sprækker  men var det en spontan tur måtte de da hjertens gerne bare hoppe i bølgen blå og bygge sandslotte i bar mås  

Nej overhoved ikke. Synes bare turen satte nogle tanker igang omkring hvordan vi ser på hinanden, og på nøgenhed og kroppe, og da jeg så kom hjem og så trådstarters indlæg måtte jeg lige dele min undren☺

Anmeld Citér

13. juli 2018

Soonmom

Jeg bliver ikke stødt af en 10 årige kun med underbukser, men vil da helt sikkert mene at han/hun skal have tøj på hvis han/hun laver almindelig dagligdagsting.

hvis man sidder og hygger på sit eget værelse med tv eller bader i haven. Er det fint nok.

men jo vi har altså tøj på når vi går rundt i huset 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Soonmom

nemisis skriver:

Nu ville jeg personligt så også give mine børn uv tøj på i forhold til solens stråler, så derfor ville mine børn fx ikke være nøgne på en strand 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Bananaalice

Kommer an på hvad gæsten kommer for, er det en hurtig kop kaffe eller et hurtigt ærinde på man finde sig I at børnene har det varmt og altså ikke vil have tøj på.

Men mit humør og sindsstemning påvirkes enormt hurtigt af miljøet, og var jeg inviteret til fødselsdag med god aftenssmad og rødvin  osv. så ville jeg ærligt føle jeg overskrider familiens grænse ved at børn render nøgne rundt. Jeg kan ikke forklare hvorfor.

Jeg har været inviteret til middag hos et vennepar engang, og hun sjoskede rundt i nattøj, puttede med dynen, imens vi andre prøvede at have en hyggelig middag og fredag aften. Hun undskyldte sig med at hun altid har fået lov at gå i nattøj selvom der var gæster, men det føltes så akavet for os andre, og det fik bare stemningen til at falde helt ned til jorden.

Er det varmt, så forstår jeg det. Jeg har næsten altid tøj på, for som sagt, jeg føler mig ikke særlig "aktiv" eller vågen uden tøj på, føler mig faktisk enorm dovent anlagt, så det ville også komme an på det, hvad angår mit barn. Man skal ikke benægte hvordan sind og miljø kan påvirke hinanden. Ligesom hvis det roder enormt og man ikke kan koncentrere sig.

Anmeld Citér

13. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
nemisis skriver:

Nej overhoved ikke. Synes bare turen satte nogle tanker igang omkring hvordan vi ser på hinanden, og på nøgenhed og kroppe, og da jeg så kom hjem og så trådstarters indlæg måtte jeg lige dele min undren☺

Okay som sagt kan der jo være flere årsager til at vælge badetøj til fx pga sand alle steder, eller som en anden nævner - uv tøj pga solen. Eller helt enkelt at ungerne gerne vil have badetøj ligesom mor og far har, eller har forelsket sig i den fineste badedragt i en butik som de bare er vildt glade for.

Jeg synes ikke brug af badetøj = kropsforskrækkelse. Jeg synes forargelse over børn UDEN badetøj er = kropsforskrækkelse  

eller som ts er ude i, at datteren skal tage tøj på så snart hun står ud af sengen selvom det kun er familien der er hjemme. Dét synes jeg er kropsforskrækkelse altså at man påtvinger dem tøj, i situationer hvor det er ret naturligt at være nøgen eller let påklædt. 

Anmeld Citér

14. juli 2018

MorTil3+

nemisis skriver:

Vi render også rundt i undertøj herhjemme i den varme og de to små på 3 og 6 er da også helt nøgne nogle gange. Vi var på stranden en dag og den mindste bader altid helt nøgen, der var ikke så mange den dag men et par meter væk stod der en familie i vandkanten med deres to børn på mellem 4-7 og den mindste dreng råber “se ham der har slet ikk noget tøj på” og så grinede børnene, der tænkte jeg da mit. Synd at de børn skal være så forskrækket over et nøgent barn i den alder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.