Kommer an på hvad gæsten kommer for, er det en hurtig kop kaffe eller et hurtigt ærinde på man finde sig I at børnene har det varmt og altså ikke vil have tøj på.
Men mit humør og sindsstemning påvirkes enormt hurtigt af miljøet, og var jeg inviteret til fødselsdag med god aftenssmad og rødvin osv. så ville jeg ærligt føle jeg overskrider familiens grænse ved at børn render nøgne rundt. Jeg kan ikke forklare hvorfor.
Jeg har været inviteret til middag hos et vennepar engang, og hun sjoskede rundt i nattøj, puttede med dynen, imens vi andre prøvede at have en hyggelig middag og fredag aften. Hun undskyldte sig med at hun altid har fået lov at gå i nattøj selvom der var gæster, men det føltes så akavet for os andre, og det fik bare stemningen til at falde helt ned til jorden.
Er det varmt, så forstår jeg det. Jeg har næsten altid tøj på, for som sagt, jeg føler mig ikke særlig "aktiv" eller vågen uden tøj på, føler mig faktisk enorm dovent anlagt, så det ville også komme an på det, hvad angår mit barn. Man skal ikke benægte hvordan sind og miljø kan påvirke hinanden. Ligesom hvis det roder enormt og man ikke kan koncentrere sig.
Anmeld
Citér