Barn uden tøj på + gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.133 visninger
27 svar
82 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2018

Anonym trådstarter

Hvornår synes i et barn er ved at være for stort til at rende uden tøj på (Kun i underbukser) rundt i huset ? 

Her tænker jeg f.eks på hvis der pludselig er gæster og barnet ikke har set dette. Og også hvis barnet er ude og overnatte, så barnet ikke render rundt uden andet end underbukser. 

Barnet tænker ikke selv over det. Men prøver at forklare at andres grænse måske er de ikke synes det er rart, og også for barnet egen skyld ikke at komme rendende uden tøj på. 

Jeg vil gerne at barnet her hjemme på 10 tager tøj på når barnet står op eller i det mindste dækker sig til fordi andre måske ikke føler det rart et barn på 10 kommer rendende uden tøj på. 

Hvad er jeres holdning til børn render rundt uden tøj på. Hvad alder synes i er for stort til dette ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2018

Mamacita til 2 piger

I vores hjem der render ungerne næsten altid rundt uden tøj/i underbukser.  Så længe de ikke selv føler sig pinligt berørt, så gør vi ikke noget ved det. Går meget op i ikke at nøgenhed til noget tabu her i huset. 

Har vi gæster, så er de vant til at sådan er det. Børnene smider tøjet, klæder sig ud og alt muligt. Ofte har vores gæster børn med, og de blender jo ind med vores børn i udklædning osv.

Ude ved de godt, at der smider man ikke tøjet.  

Anmeld Citér

13. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvornår synes i et barn er ved at være for stort til at rende uden tøj på (Kun i underbukser) rundt i huset ? 

Her tænker jeg f.eks på hvis der pludselig er gæster og barnet ikke har set dette. Og også hvis barnet er ude og overnatte, så barnet ikke render rundt uden andet end underbukser. 

Barnet tænker ikke selv over det. Men prøver at forklare at andres grænse måske er de ikke synes det er rart, og også for barnet egen skyld ikke at komme rendende uden tøj på. 

Jeg vil gerne at barnet her hjemme på 10 tager tøj på når barnet står op eller i det mindste dækker sig til fordi andre måske ikke føler det rart et barn på 10 kommer rendende uden tøj på. 

Hvad er jeres holdning til børn render rundt uden tøj på. Hvad alder synes i er for stort til dette ? 

Så du mener at et barn på 10år skal tage tøj på i sit eget hjem, fordi der kan komme gæster? Barnet har underbukser på?

jeg åbner hoveddøren i t-shirt og underbukser, går rundt med nøgen overkrop og ja kan også gå nøgen. 

Ja, dækker mig til hvis det banker på døren, men ikke om nogen skal bestemme hvordan jeg går rundt i mit eget hjem. Og mine børn skal have lov til at være frie i deres eget hjem. Ja, man kan tage en t-short, måske et par shorts/bukser på, når der kommer gæster, men det er et barn i eget hjem.

ude hos andre, ja der snakker man med dem.

Anmeld Citér

13. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hæ - hvis du er gæst her, kan du sagtens støde på “børn” på 19 og 21 bare i boxershorts. Min datter begyndte af sig selv at tage en top eller t-shirt på, da hun begyndte at udvikle bryster, og jeg ville ikke presse hverken hende eller hendes brødre til det som 10-årige. 

Jeg ville på ingen måde som gæst blive stødt af en 10-årig kun iført underbukser. Skal der spises middag med gæster, synes jeg måske, en t-shirt er passende, men altså, min mand kan da sagtens snuppe en øl eller en kop kaffe med gæster på terrassen med nøgen overkrop, og hvis jeg ikke havde så store komplekser over min mave, ville jeg ikke opfatte det som et problem at vade rundt i bikini, med mindre gæsterne var vildtfremmede. 

Mon ikke, det kommer af sig selv, når puberteten sætter ind? 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

børn skal have lov at klæde sig i så lidt de vil derhjemme! Især hvis der ikke engang er gæster. 

Kæresten og jeg render da også rundt kun i underbukser når det er varmt - eller mindre når vi lige er stået op, er på vej til/fra bad osv. Jeg ligger også kun i trusser på terassen og soler mig. Jeg er jo hjemme i mit private space..

kom der glæster ville jeg selv tage lidt tøj på, men jeg ville ikke kræve at ungerne gjorde!!. Det skal tids nok komme når de begynder at blive lidt blufærdige - det tror jeg kommer til de fleste på et tidspunkt helt af sig selv. Men hvis man indtil da lærer at nøgenhed er helt okay, og man skal føle sig fri i eget hjem, så er bunden for et sundt forhold til sin krop vidst lagt

jeg laver pt noget frivilligt arbejde i et ungdomsteater, og ser masser af 10-11 årige der løber omkring i underbukser. Altså udenfor deres eget hjem. Jeg ser vitterligt intet forkert i det. De er børn..

Anmeld Citér

13. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stemmer i med de andre!

Min datter på 9 1/2 år, ville jeg aldrig drømme om, sku "tvinges" i tøj, bare fordi der måske kommer uventet gæster.

Hun elsker at rende rundt bare i underbukser og helt ærlig hvis vi har gæster på besøg, så er det jo folk vi kender rigtig godt og som er vant til at sådan er det altså hjemme ved os.

I går rendte begge piger rundt i nattøj hele dagen, og da de havde været i bad, rendte hende på 6 år rundt uden en trevl på kroppen i 4 timer, og havde vi fået gæster der, tænker jeg ik hun havde taget tøj på alligevel. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg tænker bare på barnet. Men måske det er meget naturligt. Barnet har lidt svært ved at se grænser og hvad man gør ude og hvad man gør hjemme. Det et lidt derfor jeg synes det er vigtigt barnet lærer at tage tøj på når det går ud blandt andre mennesker. Fordi barnet ikke selv tænker på det. Måske det er forkert af mig så. 

Barnet skal snart på lejr med 20 andre børn og 15 voksne og jeg synes jo hun i det mindste skal tage enet t shirt på. Jeg render selv tit rundt i en t Siger og trusser. Men kommer der gæster så tager jeg altid bukser på. Men det er nok min egen blufærdighed der sætter en stopper der. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg tænker bare på barnet. Men måske det er meget naturligt. Barnet har lidt svært ved at se grænser og hvad man gør ude og hvad man gør hjemme. Det et lidt derfor jeg synes det er vigtigt barnet lærer at tage tøj på når det går ud blandt andre mennesker. Fordi barnet ikke selv tænker på det. Måske det er forkert af mig så. 

Barnet skal snart på lejr med 20 andre børn og 15 voksne og jeg synes jo hun i det mindste skal tage enet t shirt på. Jeg render selv tit rundt i en t Siger og trusser. Men kommer der gæster så tager jeg altid bukser på. Men det er nok min egen blufærdighed der sætter en stopper der. 

Men hvis det er en lejr for børn, hvad tænker du så der sker ved at din datter går rundt i underbukser på en solskinsdag? 

jeg er ret sikker på hun hurtigt læser de andre børn - tager de tøj på, gør hun nok også. og hvis ikke, så siger de voksne det til hende hvis de føler hun skal have tøj på. 

Når du siger "jeg tænker bare på barnet" hvad mener du så? At det er en pinlig situation for barnet eller? 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men hvis det er en lejr for børn, hvad tænker du så der sker ved at din datter går rundt i underbukser på en solskinsdag? 

jeg er ret sikker på hun hurtigt læser de andre børn - tager de tøj på, gør hun nok også. og hvis ikke, så siger de voksne det til hende hvis de føler hun skal have tøj på. 

Når du siger "jeg tænker bare på barnet" hvad mener du så? At det er en pinlig situation for barnet eller? 

Jeg tænker på barnet i den forstand at barnet ikke altid selv kan se hvad man gør og ikke gør i blandt andre mennesker. Altså hvor forskellige grænser går for.ude og hjemme �� og 

Ville så nødig barnet blev drillet eller andet. Så det er nok bare en nervøs side fra mig selv af. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Bliver helt glad når jeg læser alle de fornuftige og afslappede svar i sådan en tråd ... hos os ville hverken børn eller voksne blive bedt om at tage tøj på derhjemme - og fik vi gæster så tænker jeg at nøgne børn er noget af det mest naturlige og uskyldige i verden, så jeg ville ikke hæve et øjenbryn over en bar numse i et badebassin i haven eller på en varm dag øvrigt  Hvad er det egentlig, at en 10-årig skal lære at skjule og hvorfor?

Og mon ikke børn selv regulerer deres blufærdighed ude i verden, når de opdager at resten af verden som regel har tøj på, når de er ude? Det ville jeg satse på...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.