Barn uden tøj på + gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg tænker bare på barnet. Men måske det er meget naturligt. Barnet har lidt svært ved at se grænser og hvad man gør ude og hvad man gør hjemme. Det et lidt derfor jeg synes det er vigtigt barnet lærer at tage tøj på når det går ud blandt andre mennesker. Fordi barnet ikke selv tænker på det. Måske det er forkert af mig så. 

Barnet skal snart på lejr med 20 andre børn og 15 voksne og jeg synes jo hun i det mindste skal tage enet t shirt på. Jeg render selv tit rundt i en t Siger og trusser. Men kommer der gæster så tager jeg altid bukser på. Men det er nok min egen blufærdighed der sætter en stopper der. 

skal de så også have t-shirt på når de bader? Hvis de kun bruger bikinibukser? 

Ja ude blandt folk, midt på gaden, i folks hjem., men på en lejr, jeg tænker der er andre børn, der vil løbe rundt uden t-shirt, når det er varmt, eller de leger ved vander, med vand, eller andet. Der kan også være mænd, der går rundt l bar mave, ligesom alle mulige andre steder. 

De er børn. Hvad er det der gør at du synes en 10årig SKAL have t-shirt på? Hvad er det du tror folk siger/tænker om barnet? 

Der er forskel på børn og voksne, og fordi vi voksne, ikke løber nøgne rundt, er jo at vi har mere at "skjule". Hun er 10år og ikke genert, super. Er det fordi hun er ved at udvikle sig eller hvad? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg tænker på barnet i den forstand at barnet ikke altid selv kan se hvad man gør og ikke gør i blandt andre mennesker. Altså hvor forskellige grænser går for.ude og hjemme �� og 

Ville så nødig barnet blev drillet eller andet. Så det er nok bare en nervøs side fra mig selv af. 

Hvad er det for nogle grænser omkring et barn i underbukser, du snakker om? Hvilke grænser overskrider barnet?

og driller omkring hvad? 

Jeg er bare nysgerrig

Anmeld Citér

13. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg tænker bare på barnet. Men måske det er meget naturligt. Barnet har lidt svært ved at se grænser og hvad man gør ude og hvad man gør hjemme. Det et lidt derfor jeg synes det er vigtigt barnet lærer at tage tøj på når det går ud blandt andre mennesker. Fordi barnet ikke selv tænker på det. Måske det er forkert af mig så. 

Barnet skal snart på lejr med 20 andre børn og 15 voksne og jeg synes jo hun i det mindste skal tage enet t shirt på. Jeg render selv tit rundt i en t Siger og trusser. Men kommer der gæster så tager jeg altid bukser på. Men det er nok min egen blufærdighed der sætter en stopper der. 

Jeg er ret sikker på, at de voksne på den lejr nok skal bede hende diskret om at tage noget mere tøj på, hvis de tænker at hun skal det. Så tag det helt roligt

Anmeld Citér

13. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg tænker på barnet i den forstand at barnet ikke altid selv kan se hvad man gør og ikke gør i blandt andre mennesker. Altså hvor forskellige grænser går for.ude og hjemme �� og 

Ville så nødig barnet blev drillet eller andet. Så det er nok bare en nervøs side fra mig selv af. 

Jeg tror alle mennesker er forstående overfor at børn er børn, og sommetider uden filter eller forståelse for de regler vi voksne lever efter.. det er det skønne ved børn! Din datter er 10 og ikke det mindste genert ift hendes krop, dét er sgu da skønt! Alt det andet skal hun nok lærer ved helt simpelt at se på omverdenen og hendes jævnaldrende

Jeg tror bestemt du er ude i noget hvor det er din egen blufærdighed og skræk for andres tanker der spiller den største rolle  

Anmeld Citér

13. juli 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Herhjemme kan sønnen på 10 godt gå en hel dag kun i underbukser og lillesøster på 4½ uden en trævl. Vi har så sagt at man mindst skal have underbukser på når man spiser.

Både min mand og jeg kan også godt finde på at kun have underbukser/boxershorts og en T-shirt på.

Anmeld Citér

13. juli 2018

FruStolpe

Anonym skriver:

Hvornår synes i et barn er ved at være for stort til at rende uden tøj på (Kun i underbukser) rundt i huset ? 

Her tænker jeg f.eks på hvis der pludselig er gæster og barnet ikke har set dette. Og også hvis barnet er ude og overnatte, så barnet ikke render rundt uden andet end underbukser. 

Barnet tænker ikke selv over det. Men prøver at forklare at andres grænse måske er de ikke synes det er rart, og også for barnet egen skyld ikke at komme rendende uden tøj på. 

Jeg vil gerne at barnet her hjemme på 10 tager tøj på når barnet står op eller i det mindste dækker sig til fordi andre måske ikke føler det rart et barn på 10 kommer rendende uden tøj på. 

Hvad er jeres holdning til børn render rundt uden tøj på. Hvad alder synes i er for stort til dette ? 

Hos os bliver man aldrig for stor til at rende i undertøj i sit eget hjem. 

Mine børn skal ikke tage hensyn til gæster 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym

Her er vi så anderledes end de fleste kan jeg forstå. Her var den ældste ca.8 da vi så småt begyndte at introducere hende for at tage hensyn til andre. Når vi er alene er jeg 100% ligeglad men er der gæster eller vi er ude så har man viser man ikke bryster ( hun fik dem som 8 årig) eller mås. 

For mig handler det om simpel opdragelse af barnet og hvordan man lige tager hensyn til andre. Men også om en beskyttelse af barnet. Det med at man ikke er nøgen i det offentlige rum. Her tænker jeg især på billeder og div.

vi er bestemt ikke nøgen forskrækket her og både mand og jeg kan være nøgne uden det er et problem, men vi lærer dem at nøgenhed høre til i det private. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Her er vi så anderledes end de fleste kan jeg forstå. Her var den ældste ca.8 da vi så småt begyndte at introducere hende for at tage hensyn til andre. Når vi er alene er jeg 100% ligeglad men er der gæster eller vi er ude så har man viser man ikke bryster ( hun fik dem som 8 årig) eller mås. 

For mig handler det om simpel opdragelse af barnet og hvordan man lige tager hensyn til andre. Men også om en beskyttelse af barnet. Det med at man ikke er nøgen i det offentlige rum. Her tænker jeg især på billeder og div.

vi er bestemt ikke nøgen forskrækket her og både mand og jeg kan være nøgne uden det er et problem, men vi lærer dem at nøgenhed høre til i det private. 

Jeg er enig i at man selvfølgelig guider sine børn til at kende forskel på privat og offentligt. Vi hiver ikke dilleren frem i Supermarkedet, osv.  Og herhjemme opdrages alle bestemt også til at vise hensyn til andre .. men at undgå nøgenhed i eget hjem, på en strand, en ferielejr ... det forstår jeg ikke skulle være ligmed at vise hensyn? Det forudsætter en forståelse af, at andre skulle kunne stødes af et nøgent barn i en helt naturlig situation? Og det ville da sige mere om dem, end om “manglende hensyn?”

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så har vi samme mening.  

Anmeld Citér

13. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Herhjemme render alle børn i øjeblikket nærmest rundt i bar numse eller bare ble/underbukser. Min mand bare i shorts og bar overkrop og jeg ofte bare i badetøj/noget oversizet over. Det er pisse varmt!

Og kommer der uanmeldte gæster er det altså bare sådan vi ser ud i vores eget hjem en varm sommerdag. 

Men jeg synes, har man inviteret gæster der kommer til middag eller noget - så synes jeg godt at man i en alder af 10 år kan lære sit barn at når man får gæster tager man lige lidt pænere tøj på. 

Ikke fordi man har noget at skjule- for en barnekrop skal ikke gøres til noget skamfuldt - men fordi man når man er 10 år godt kan begynde at lære sociale spilleregler. Vi andre modtager jo heller ikke gæster topløst eller tager på restaurant i bikini. Så tager vi noget lidt mere præsentabelt på. 

Så jeg synes der er forskel på at være sig selv derhjemme / afslappet atmosfære - og her synes jeg bare man skal være som man lyster. 

Og så på at det er et finere arrangement med gæster der ikke lige er mormor eller andre der er en del af hverdagen. 

Og mht at lære at begynde at "skjule"sin krop og være blufærdig - det kommer lige om lidt for hende. Jeg rendte ofte nøgen rundt da jeg var på hendes alder, men pludselig en dag vender det og man begynder at få bryster/hår osv og har IKKE lyst til at vise det til nogen. Så ingen grund til at fremtvinge den blufærdighed - den kommer lige om lidt af sig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.