Mine to børns far har lånt en vens handicapskilt så han kan bruge handicapparkeringspladserne. Vi skulle på en fælles udflugt i dag og jeg lagde op til, at vi tog bussen da det er umuligt at finde parkering (indre Kbh) han sagde, at det var ikke noget problem da han havde det skilt. Jeg sagde, at jeg ikke ville have, at han brugte det sammen med børnene da jeg synes det er umoralsk og bryder mig ikke om, at børnene oplever deres far som en snyder. Han blev meget vred og valgte at gå så vi måtte tage på udfllugten uden ham. Jeg skrev derefter til ham, at jeg ikke blandende mig i hvad han selv lavede, men at jeg synes det var forkert at vise børnene. Bad ham komme med for børnenes skyld, men det ville han ikke. Generelt er vores opfattelse af moral ret forskelligt, men er det bare mig der synes, det er for galt at snyde med et handicapskilt? Hvad siger i derude, hvad havde i gjort?
Din mands ven risikerer også, at han får inddraget sit handikapskilt fordi han snyder med det. Og så kan han ikke ansøge om et nyt fordi det er knyttet til cpr. nr. og ikke bilens nr. plade.
Serienummeret på skiltet bliver nemlig slået op, og hvis det ikke passer med bilens nummerplade så falder hammeren for både den handikappede og for snyderen. Snyderen får en bøde på lidt over 1000 kr.
For din, børnenes og din mands skyld håber jeg godt nok også, at han flover sig over sin reaktion når han er kommet lidt på afstand af det. Den virker meget umoden. Og jeres børn lærer jo af jeres væremåde og ikke på hvad I fortæller dem hvordan de skal opføre sig.
Btw. Hvordan opfatter din mand moral?
Kh. M
Anmeld
Citér