Far bruger “Falsk” handicapskilt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2018

Mortilah

Så kan vi da bare håbe han bliver nuppet. Det er ret uklogt både af ham der låner ud og af “far”.. skiltene er udstyret med billede og fulde navn. Så det er da bare et spørgsmål om tid før det bliver tjekket. Synes det er fejt at gøre. Jeg kører selv ofte med skiltet fordi en i nær familie har det- og selvfølgelig kun når vedkommende er med. Bliver altid virkelig sur (indeni) når nogen parkerer uden skiltet. Tilgengæld er jeg også virkelig træt af at blive verbalt overfaldet på vej ind på p pladsen, bare fordi bilen ikke ligner en typisk handicapbil.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg syntes bestemt at han skulle skamme sig. Min mand sider i kørestol så har virkelig brug for et handicap skilt. Der er detsvære mange der åbenbart ikke ved hvad en handicapplas er beregnet til. Vi oplever tit at folk uden skilt holder på handicap pladsserene. Syntes det er møg irriterende og kan ikke forstå at folk kan få sig selv til det. Slet ikke når det ikke er ens eget handicap skilt. Ja det er så bare min mening. 

Min far havde også handicapskilt, fordi han var gangbesværet efter en trafikulykke.

Jeg kunne aldrig - som i aldrig - finde på at bruge skiltet, hvis han ikke var med i bilen.

Jeg har også en kollega, der sidder i kørestol, og hun cirkler somme tider rundt på parkeringspladsen for at finde et sted at parkere sin store bil, fordi der er nogen, der holder på handicap p-pladserne uden skilt. 

Det er nu ikke på grund af de to, jeg synes, det er forkert. Det er bare helt generelt så respektløst. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Janet1989

Jeg havde reageret ligesom du gjorde - synes at det er SÅ forkert :/ både med eller uden børn!

Anmeld Citér

15. juli 2018

Soonmom

Nej det er ikke okay, men jeg ville bestemt vægte mine børn højere end det og det mener jeg ikke at du har gjort.

jeg havde ladet det ligge og haft en hyggelig dag mor, far og børn, som jeg går ud fra i havde sagt til børnene. Det er da en væsentlig værre følelse at føle sig valgt fra af far. - så ville jeg nok lærer børn om moral en anden dag

Anmeld Citér

15. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg giver dig helt ret i af man ikke skal snyde med et handicapskilt, men i det her tilfælde havde jeg nok taget diskussionen en anden dag.

Hvor gamle er børnene ?

Anmeld Citér

16. juli 2018

Tante15

Anonym skriver:

Jeg er så enig og det gælder slle henseender. Synes det er en sørgelig mentalitet at have. 

Det samme med familie pladser i ikea. Bliver så harm når folk parkerer der uden børn. Bare fordi de har børnesæder og børnene ikke er med giver det dem ikke ret til at holde dig. Har også råbt efter et par stykker efterhånden 

Jeg er enig i, at handicappladser kun skal benyttes af dem, som har et behov for dette, men jeg synes faktisk at råbe af andre er lige så forkert opførsel som at holde på en handicapplads for bekvemmelighed. 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym

Tante15 skriver:

Jeg er enig i, at handicappladser kun skal benyttes af dem, som har et behov for dette, men jeg synes faktisk at råbe af andre er lige så forkert opførsel som at holde på en handicapplads for bekvemmelighed. 

Nu kan man råbe på mange måder. Så synes det er fair nok. Der er jo ingen der har sagt at der råbes og skrige op i hovedet på andre. Hvilket ville være forkert ja. Men hvis føreren sidder i sin bil kan man godt råbe ud af vinduet så de kan høre en. 

Men sådan har folk vel forskellige meninger og holdninger. Det behøver jo ikk diskuteres 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym

Min mand har handicap skilt og jeg kunne aldrig finde på at bruge det, hvis han ikke er med. Har dog overvejet det nogen gange pga parkeringsproblemer, men nægter, da der er andre mennesker som har behov. 

Jeg bliver så gal når man tager pladsen for andre som virkelig har behovet. 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Nu kan man råbe på mange måder. Så synes det er fair nok. Der er jo ingen der har sagt at der råbes og skrige op i hovedet på andre. Hvilket ville være forkert ja. Men hvis føreren sidder i sin bil kan man godt råbe ud af vinduet så de kan høre en. 

Men sådan har folk vel forskellige meninger og holdninger. Det behøver jo ikk diskuteres 

Enig - man kan råbe på mange måder.

Jeg synes faktisk, det er ok, at der er nogen, der siger fra og gør opmærksom på, at det ikke er i orden at benytte en p-plads uretmæssigt.

Anmeld Citér

16. juli 2018

FruK

At benytte handicap pladserne når man ikke har behov for det, er bestemt ikke i orden.

Når det er sagt, så har jeg også en eks som ser anderledes på mange ting, end jeg gør. Det kan jeg ikke ændre på, men prøver at snakke med min søn om, hvad jeg synes er rigtigt og forkert og hvorfor. Så må han danne sig sin egen mening ud fra det. 

Jeg havde nok valgt at jeg fremover ikke ville køre med ham, men jeg ville ikke blande mig i, hvordan han ellers gør, med eller uden børn - så længe det ikke handler om deres sikkerhed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.