Far bruger “Falsk” handicapskilt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.773 visninger
24 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2018

Anonym trådstarter

Mine to børns far har lånt en vens handicapskilt så han kan bruge handicapparkeringspladserne. Vi skulle på en fælles udflugt i dag og jeg lagde op til, at vi tog bussen da det er umuligt at finde parkering (indre Kbh) han sagde, at det var ikke noget problem da han havde det skilt. Jeg sagde, at jeg ikke ville have, at han brugte det sammen med børnene da jeg synes det er umoralsk og bryder mig ikke om, at børnene oplever deres far som en snyder. Han blev meget vred og valgte at gå så vi måtte tage på udfllugten uden ham. Jeg skrev derefter til ham, at jeg ikke blandende mig i hvad han selv lavede, men at jeg synes det var forkert at vise børnene. Bad ham komme med for børnenes skyld, men det ville han ikke. Generelt er vores opfattelse af moral ret forskelligt, men er det bare mig der synes, det er for galt at snyde med et handicapskilt? Hvad siger i derude, hvad havde i gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mine to børns far har lånt en vens handicapskilt så han kan bruge handicapparkeringspladserne. Vi skulle på en fælles udflugt i dag og jeg lagde op til, at vi tog bussen da det er umuligt at finde parkering (indre Kbh) han sagde, at det var ikke noget problem da han havde det skilt. Jeg sagde, at jeg ikke ville have, at han brugte det sammen med børnene da jeg synes det er umoralsk og bryder mig ikke om, at børnene oplever deres far som en snyder. Han blev meget vred og valgte at gå så vi måtte tage på udfllugten uden ham. Jeg skrev derefter til ham, at jeg ikke blandende mig i hvad han selv lavede, men at jeg synes det var forkert at vise børnene. Bad ham komme med for børnenes skyld, men det ville han ikke. Generelt er vores opfattelse af moral ret forskelligt, men er det bare mig der synes, det er for galt at snyde med et handicapskilt? Hvad siger i derude, hvad havde i gjort?

Jeg arbejder et sted med en masse handicappede. Vi har ikke engang handicapskilte til når vi er på ture, så de må gå på deres svage ben, langt fra indgangen. Synes det er usmageligt at bruge, når man er sund og rask. Kbh eller ej. Pladsmangel eller ej. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Anonym

Synes det er usmageligt at benytte sig af andres handicap skilte fordi man er doven. Der er folk der virkelig har brug for dem. 

Hvad jeg ville have gjort i situationen ved jeg egentlig ikke. Nok bare sagt at han kunne gøre hvad han ville. Men du ville tage bussen. Også kunne han blive hjemme eller selv tage bilen hvis det var det han ville. Og hvis børnene spurgte til hvorfor far ikke skulle med ville jeg nok enten sige de skulle spørger ham eller sige han var blevet syg. 

Anmeld Citér

12. juli 2018

Tommelise

Jeg synes, det er SÅ umoralsk at bruge en anden persons handicapskilt.

Handicap p-pladserne er til de handicappede.

Anmeld Citér

12. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Rådden moral at have. Fedt eksempel at sætte for sine børn.

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym

Ikke helt det samme, men jeg har haft en lignende situation med min onkel (mosters mand). Min moster har nemlig sådan et handicap-skilt (og har virkelig behov for det), men min onkel bruger det flittigt, uden at hun er med i bilen til trods for at hans eneste "handicap" er en tennisalbue.

Jeg har sagt til ham at jeg synes at det er forkert og umoralsk. Tænk hvis der kom én, der rent faktisk havde brug for pladsen og så blev nødt til at holde langt væk, bare fordi han lige havde en doven dag. Jeg appelerede til hvor fedt han ville synes at det var, hvis hans kone (min moster) blev nødt til at gå langt, fordi der var én anden der havde snydt med sklitet.

Han var virkelig fornærmet i et stykke tid, men nu bruger han det ikke mere.

Anmeld Citér

13. juli 2018

Loa

Jeg synes næsten det er mere trist at han udviser en ekstrem barnlig adfærd, ved bare at skride og ikke ville med på tur.

OM JEG GAD være sammen med en mand der udviser så barnlig og umoden adfærd. (Her antager jeg selvfølgelig at det ikke er første, sidste og eneste gang at han opfører sig sådan.)

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym

Jeg syntes bestemt at han skulle skamme sig. Min mand sider i kørestol så har virkelig brug for et handicap skilt. Der er detsvære mange der åbenbart ikke ved hvad en handicapplas er beregnet til. Vi oplever tit at folk uden skilt holder på handicap pladsserene. Syntes det er møg irriterende og kan ikke forstå at folk kan få sig selv til det. Slet ikke når det ikke er ens eget handicap skilt. Ja det er så bare min mening. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Rosa-Sophia

Jeg er psykisk syg, hvilket ikke er det samme (har ikke brug for specielle hensyn af den slags). Men bliver bare så mega rasende over, at folk kan finde på at snyde sig til støtte/fordele/ydelser som de ikke har brug for. Øv  

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg er psykisk syg, hvilket ikke er det samme (har ikke brug for specielle hensyn af den slags). Men bliver bare så mega rasende over, at folk kan finde på at snyde sig til støtte/fordele/ydelser som de ikke har brug for. Øv  

Jeg er så enig og det gælder slle henseender. Synes det er en sørgelig mentalitet at have. 

Det samme med familie pladser i ikea. Bliver så harm når folk parkerer der uden børn. Bare fordi de har børnesæder og børnene ikke er med giver det dem ikke ret til at holde dig. Har også råbt efter et par stykker efterhånden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.