Svar på optagelse af uddannelse- hvornår? Og hyggesnak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har taget en fagpakke på Vuc, og mangler stadig to eksaminer, så jeg har søgt kvote 2. Men jeg har fået 12 i de tre fag jeg har været oppe i indtil nu. 

Hvad med dig? Det var da pudsigt. 

Ej hvor flot!  12 har jeg ikke fået i denne omgang desværre. Jeg har et snit på 8.6 så jeg håber det er nok   Nu vil jeg jo helst Slagelse, og kan se, at sidste år var den/dem som skolen optog med det mindste snit på 6.9 (mener jeg nok). Men det er også ret højt i Slagelse :-) 

Ja det er egentlig meget sjovt!  

Hvilke fag mangler du at skulle op i? Karaktererne skal du så ikke sende ind eller hvordan? Har du arbejdserfaring? Jeg blev afvist i 2015 da jeg søgte kvote 2, så nu søger jeg kvote 1 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2018

Lucky05

Anonym skriver:

Åh hvor skønt, det kan jeg li' at høre  Så holder jeg mig helt sikkert vågen 

Jeg fik også afslag i 2015, men husker ikke, hvornår jeg tjekkede, og hvornår svaret kom  Jeg er så bedre stillet nu end dengang, så hååber det er de ekstra år og besværet værd 

Jeg har søgt ind på socialrådgiveren. Pædagog har jeg også på længere nede af listen, men socialrådgiver er mit største ønske  

Jeg holdte mig også vågen.

jeg var i Paris med min mand og datter, da svarer kom. Min mand sov, men måtte vække ham da svaret kom.

det var en vild følelse. 

Krydser fingre for dig :-)

hvis det er en af Ucl skolerne, kan du se antal af ansøgere på deres facebook side. Hvor mange der er i de forskellige byer, på de forskellige uddannelser. 

Anmeld Citér

6. juli 2018

God-mor

Anonym skriver:

Ej hvor flot!  12 har jeg ikke fået i denne omgang desværre. Jeg har et snit på 8.6 så jeg håber det er nok   Nu vil jeg jo helst Slagelse, og kan se, at sidste år var den/dem som skolen optog med det mindste snit på 6.9 (mener jeg nok). Men det er også ret højt i Slagelse :-) 

Hvilke fag mangler du at skulle op i? Karaktererne skal du så ikke sende ind eller hvordan? Har du arbejdserfaring? Jeg blev afvist i 2015 da jeg søgte kvote 2, så nu søger jeg kvote 1 

Det er da et ok snit. Jeg tror da nok du skal komme ind 

Jeg mangler Dansk A og Engelsk B. Har været oppe i Samfundsfag B, Psykolog C og Historie B. 

Jeg bliver betinget optaget, hvis jeg bliver optaget da alle fag skal være bestået. Jeg skal sende mine karakterer ind. Jeg har arbejdet på plejehjem i mange år og i daginstitution. Men ikke noget decideret relateret til uddannelsen 

Anmeld Citér

6. juli 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hvad søgte du ind med da du søgte kvote 2? Havde du nogle fag eller?

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Jeg holdte mig også vågen.

jeg var i Paris med min mand og datter, da svarer kom. Min mand sov, men måtte vække ham da svaret kom.

det var en vild følelse. 

Krydser fingre for dig :-)

hvis det er en af Ucl skolerne, kan du se antal af ansøgere på deres facebook side. Hvor mange der er i de forskellige byer, på de forskellige uddannelser. 

Åhh, det kan jeg godt forstå!- jeg ender nok med at gøre det samme, hvis han da ikke allerede er vågen  

Mange Tak!  Om det er UCL skoler, jeg har søgt ind på, ved jeg faktisk ikke. Jeg ved ikke lige, hvad det indebærer og hvordan man finder ud af det. Google hjælp ikke meget men det er bl.a. Professionshøjskolen i Slagelse Absalon, Absalon Roskilde og Metopol i Hillerød 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Hvad søgte du ind med da du søgte kvote 2? Havde du nogle fag eller?

Okaj godt med noget arbejdserfaring, som den jo lidt bygger på.  Mit problem var at jeg søgte kvote 2 med HF fag-pakke fra VUC uden at have arbejdet fordi jeg kun har gået i skole næsten  

Anmeld Citér

6. juli 2018

Lucky05

Anonym skriver:

Åhh, det kan jeg godt forstå!- jeg ender nok med at gøre det samme, hvis han da ikke allerede er vågen  

Mange Tak!  Om det er UCL skoler, jeg har søgt ind på, ved jeg faktisk ikke. Jeg ved ikke lige, hvad det indebærer og hvordan man finder ud af det. Google hjælp ikke meget men det er bl.a. Professionshøjskolen i Slagelse Absalon, Absalon Roskilde og Metopol i Hillerød 

Ucl er dem der hører til Lillebælt. 

Odense, Svendborg, Jelling, Vejle mv. Så der hører du ikke under. :-) 

men de offentliggjorde antallet af ansøgere allerede igår eftermiddags. 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Ucl er dem der hører til Lillebælt. 

Odense, Svendborg, Jelling, Vejle mv. Så der hører du ikke under. :-) 

men de offentliggjorde antallet af ansøgere allerede igår eftermiddags. 

Jeg fandt også kun noget omkring Odense  Ja det kunne ellers have været lidt spændende  

Anmeld Citér

6. juli 2018

God-mor

Anonym skriver:

Okaj godt med noget arbejdserfaring, som den jo lidt bygger på.  Mit problem var at jeg søgte kvote 2 med HF fag-pakke fra VUC uden at have arbejdet fordi jeg kun har gået i skole næsten  

Når okay. Det har nok været derfor så. Jeg har en masse erfaring, da jeg er 27. Jeg har også en HG fra handelsskolen, men den kan jeg ikke bruge til noget i denne sammenhæng. Men tænker alligevel alt erfaring tæller på en måde  Jeg krydser fingre for os begge to 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Når okay. Det har nok været derfor så. Jeg har en masse erfaring, da jeg er 27. Jeg har også en HG fra handelsskolen, men den kan jeg ikke bruge til noget i denne sammenhæng. Men tænker alligevel alt erfaring tæller på en måde  Jeg krydser fingre for os begge to 

Ja, det er jeg også sikker på, det er. Derudover viste det sig, at det var det år, med aller flest ansøgere, så jeg var virkelig dårligt stillet. 

Tak, det gør jeg i hvert fald også  Måske ses vi på uddannelsen, hvem ved

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.