Lidt skuffet :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.482 visninger
21 svar
54 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juli 2018

Anonym trådstarter

Ja, jeg er lidt skuffet. 

Jeg har idag fødselsdag (2juli) 27 år 

Jeg lever med min kæreste på 8 år og han er ikke den romantiske type, hvilket også er helt fint :-) 

men idag har virkelig været en skuffelse, vi vågner ved min svigerfar ringer og siger tillykke. Kæresten reagere ikke ved dette. Godt 3 timer senere siger han, forresten tillykke med fødselsdagen. Jeg siger selvfølgelig tak og så var den skid slået. 

Vi har siddet hele dagen på sofaen og set tv! Spurgte flere gange om vi ikke skulle have noget, og hans svar på det var hvad skulle det være .. okay, omkring kl 15 vælger han at han skal have en lur og ligger sig ind og sove til kl 19. Så måtte også selv stå og lave mad uden nogen form for hjælp. 

Har heller ikke fået nogen gave, men dette gør mig ikke så meget da jeg ikke går op i materielle ting, men kunne da godt havde tænkt mig en tur i byen og spise eller noget. 

Jeg har ikke selv rigtig noget familie som jeg kunne have holdt med, da min mor døde da jeg var 21 og min far sidste år i august. Så denne fødselsdag var første uden nogle forældre, mine veninder og venner har selvfølgelig ringet og sagt tillykke, men kan først fejre mig i weekenden :-) og ja er lidt skuffet rent ud sagt. 

Ved ikke rigtig hvad jeg ville med det her opslag udover at komme lidt ud med skuffelsen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja, jeg er lidt skuffet. 

Jeg lever med min kæreste på 8 år og han er ikke den romantiske type, hvilket også er helt fint :-) 

men idag har virkelig været en skuffelse, vi vågner ved min svigerfar ringer og siger tillykke. Kæresten reagere ikke ved dette. Godt 3 timer senere siger han, forresten tillykke med fødselsdagen. Jeg siger selvfølgelig tak og så var den skid slået. 

Vi har siddet hele dagen på sofaen og set tv! Spurgte flere gange om vi ikke skulle have noget, og hans svar på det var hvad skulle det være .. okay, omkring kl 15 vælger han at han skal have en lur og ligger sig ind og sove til kl 19. Så måtte også selv stå og lave mad uden nogen form for hjælp. 

Har heller ikke fået nogen gave, men dette gør mig ikke så meget da jeg ikke går op i materielle ting, men kunne da godt havde tænkt mig en tur i byen og spise eller noget. 

Jeg har ikke selv rigtig noget familie som jeg kunne have holdt med, da min mor døde da jeg var 21 og min far sidste år i august. Så denne fødselsdag var første uden nogle forældre, mine veninder og venner har selvfølgelig ringet og sagt tillykke, men kan først fejre mig i weekenden :-) og ja er lidt skuffet rent ud sagt. 

Ved ikke rigtig hvad jeg ville med det her opslag udover at komme lidt ud med skuffelsen

Det kan jeg godt forstå du er. Det ville jeg også være i din situation. Synes egentlig også det er lidt ufølsomt af ham. 

Men hvorfor sagde du ikke til ham: jeg kunne godt tænke mig vi tager ud og spiser idag på min fødselsdag.? 

Anmeld Citér

3. juli 2018

God-mor

Anonym skriver:

Ja, jeg er lidt skuffet. 

Han lyder da som en klaphat. Kan da godt forstå du er skuffet. 

og tillykke med fødselsdagen.

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja, jeg er lidt skuffet. 

Jeres forhold virker dvaskt og dovent. Holder I jer i form? Spiser sundt? Har I arbejde, eller luller I normalt bare rundt derhjemme? Overvejer I at få børn?

Anmeld Citér

3. juli 2018

Babilooo

Hold da op det lyder dvask... har jobs/ interesser I går til.? 

Det virker virkelig energiforladt

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeres forhold virker dvaskt og dovent. Holder I jer i form? Spiser sundt? Har I arbejde, eller luller I normalt bare rundt derhjemme? Overvejer I at få børn?

Vi har begge arbejde ja, Jeg er selv meget aktiv, kan faktisk ikke rigtig sidde stille og motionere hver dag og spiser sundt også grundet vægttab. 

Han er ikke vildt aktiv når han kommer hjem fra arbejde, men han er i et aktiv job. 

Ja vi overvejer at få børn. 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det kan jeg godt forstå du er. Det ville jeg også være i din situation. Synes egentlig også det er lidt ufølsomt af ham. 

Men hvorfor sagde du ikke til ham: jeg kunne godt tænke mig vi tager ud og spiser idag på min fødselsdag.? 

Jeg sagde også til ham, at jeg rigtig gerne ville prøve den nye restaurant i byen, inden han gik ind og sov. Men eftersom han sov til kl 19 så ville det blive rimelig sent at komme ud og spise når vi skulle op og på arbejde næste dag  

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym

Jeg kan godt forstå at du er skuffet; det ville jeg også være. Men sket er sket og det kan hverken du eller han lave om på, så mit råd til dig er simpelt:
Fortæl ham at du blev skuffet.

Når han kommer hjem fra arbejde idag, siger du det bare som det er:
"Hør, skat, jeg blev virkelig skuffet og ked af det over at vi ikke lavede noget specielt på min fødselsdag - jeg ville jo gerne have været på den der nye restaurant."

Så er det sagt, bolden er holdt på egen banehalvdel og du beskylder ham faktisk ikke for noget, men fortæller rent og skært om DINE følelser og så giver du slip på dem.
Han kan ikke ændre på hvordan selve din fødseldag forløb, men så kan det være at han inviterer dig ud at spise en anden dag, og det skal du tage imod (eller ikke) uden sure mine eller spydige bemærkninger om den "glemte" fødselsdag.

Mænd er ikke tankelæsere og de bliver tit bedre mænd af at få af vide når de gør noget "forkert", så de kan gøre det om næste gang.

Men det er bare mit bud og mine erfaringer.

Anmeld Citér

3. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg kan godt forstå at du er skuffet; det ville jeg også være. Men sket er sket og det kan hverken du eller han lave om på, så mit råd til dig er simpelt:
Fortæl ham at du blev skuffet.

Når han kommer hjem fra arbejde idag, siger du det bare som det er:
"Hør, skat, jeg blev virkelig skuffet og ked af det over at vi ikke lavede noget specielt på min fødselsdag - jeg ville jo gerne have været på den der nye restaurant."

Så er det sagt, bolden er holdt på egen banehalvdel og du beskylder ham faktisk ikke for noget, men fortæller rent og skært om DINE følelser og så giver du slip på dem.
Han kan ikke ændre på hvordan selve din fødseldag forløb, men så kan det være at han inviterer dig ud at spise en anden dag, og det skal du tage imod (eller ikke) uden sure mine eller spydige bemærkninger om den "glemte" fødselsdag.

Mænd er ikke tankelæsere og de bliver tit bedre mænd af at få af vide når de gør noget "forkert", så de kan gøre det om næste gang.

Men det er bare mit bud og mine erfaringer.

Det er rigtigt at vi mænd ikke er tankelæsere, men det kræver ikke en tankelæser eller en håbløs romatiker at sørge for at forkæle sin kæreste bare en lille smule på hendes fødselsdag. Til gengæld er jeg enig i at hun skal fortælle ham hvordan hun havde det med hans passivitet. Han lyder som en kæmpe spade med begrænset empati - i hvert fald ud fra den situation der er beskrevet her. Forhåbentlig er han noget mere fremme i bussen på andre områder.

Til TS - der er ingen skam i at planlægge sin egen fødselsdag. Næste gang siger du bare lige ud at du gerne vil ud og lave sådan og sådan på din fødselsdag. Hvis han så siger nej til det, så bør du måske overveje om han virkelig er værd at samle på.

Anmeld Citér

3. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja, jeg er lidt skuffet. 

Kan godt forstå at du er skuffet.

er det sket før(fødselsdag)? Hvordan er han ellers? Spontan? Hvordan viser han kærlighed? 

Du er nød til at være mere klar i din måde at sige det på. 

På min fødselsdag, behøver jeg ikke gave, men jeg vil gerne ud og spise eller en fin middag hjemme. 

Bare noget der ikke er så hverdags agtigt��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.