Er jeg forkert på den eller er der ikke fair nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Se et godt spørgsmål at stille sig selv i sådan en situation er, om det er dit eller barnets behov, du fokuserer på her. Tydeligvis er det dit eget - og jeg forstår godt, det kan være svært. Men jeg synes, at det er småligt, hvis du forlanger at få rammen. Det er da underordnet du betaler dit og dat - du får jo også børne og unge ydelse, far betaler bidrag, ergo forsørger han også sit barn. Så lad du nu den gave blive hos far - er sikker på at jeres barn er lige så glad for, at den er der 

Far betaler ikke bidrag? 

Som skrevet tidligere forlanger jeg den ikke. Og ja det er klart mit behov. Sønnike er rimelig ligeglad med den er jeg sikker på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Tror umiddelbart jeg har fået udtrykt mig uheldigt/forkert. 

Der skulle ikke forstås som at jeg ville kræve det eller noget som helst. Skriver også jeg vil spørger far stille og roligt om jeg må få det. 

Mit spørgsmål omkring det at jeg betaler det hele var mere hvordan reglerne er i forhold til hvad man har krav på og ikke krav på. 

Far får skam også gaver fra vuggestuen. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at du uden problemer, ka bede endten vuggestuen eller faren om at få en kopie af billederne, også må du selv ud og købe en ramme.

Ka sagtens forstå du også gerne vil ha billederne, men syntes i begge har lige meget ret til at få dem! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Far betaler ikke bidrag? 

Som skrevet tidligere forlanger jeg den ikke. Og ja det er klart mit behov. Sønnike er rimelig ligeglad med den er jeg sikker på 

Så antager jeg det er fordi i har en deleordning der gør han opfylder sin forsørgerpligt den vej? Uanset hvad, så synes jeg ikke, at penge skal afgøre, hvem der får den. Hvis det betyder meget for dig, så fortæl ham det. Men sig også at det er okay, hvis han selv vil beholde den - den kan jo også betyde meget for ham, og han er lige så meget forældre, som du er 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Tror umiddelbart jeg har fået udtrykt mig uheldigt/forkert. 

Der skulle ikke forstås som at jeg ville kræve det eller noget som helst. Skriver også jeg vil spørger far stille og roligt om jeg må få det. 

Mit spørgsmål omkring det at jeg betaler det hele var mere hvordan reglerne er i forhold til hvad man har krav på og ikke krav på. 

Far får skam også gaver fra vuggestuen. 

Bopæl betyder ikke, at man har krav på gaver fra institution, hvis det er det, du konkret vil vide 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Bopæl betyder ikke, at man har krav på gaver fra institution, hvis det er det, du konkret vil vide 

Det var det. Om bopælsforælderen og institutionsforsøgeren har andre rettigheder eller hvad man skal kalde det. 

Mer helt bange for at formulerer mig forkert nu. For folk antager jo straks jeg vil tage det hele fra far og ikke ser ham som ligeværdig. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Det var det. Om bopælsforælderen og institutionsforsøgeren har andre rettigheder eller hvad man skal kalde det. 

Mer helt bange for at formulerer mig forkert nu. For folk antager jo straks jeg vil tage det hele fra far og ikke ser ham som ligeværdig. 

Men det er jo på grund af den måde, du formulerede det. Du forklarede alt det du betaler, og følger det op med spørgsmålet "er det så (underforstået når du betaler det) ikke fair, at jeg får rammen?" men fint hvis du ikke mente det.

I øvrigt. Selv hvis der var en tåbelig regel om, at bopælsforældre havde ret til alle gaver fra institution, kunne jeg personligt ikke drømme om at gøre krav på den måde. Jeg er selv bopælsforældre. Jeg vil gerne vise far, at han er lige så vigtig, og at jeg forstår, det betyder noget for ham  måske kan du prøve at tænke lidt derhen af? Selvom det er svært! 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men uanset regler må man nogle gange bare trykke på pyt-knappen og komme videre, selvom det i det her tilfælde betyder meget for dig. Medmindre din eksmand synes det ok, når du har talt med ham. 

Et godt samarbejde kan nogle gange blive ødelagt af regler og derfor må man ind i mellem vælge sine “kampe” med omhu. 

Min eksmand og jeg har aldrig været igennem statsamtet, kommune eller lignende instanser. Vi har et super fint samarbejde og fungerer også fint sammen, med derfor kan der stadig være tidspunkter hvor jeg har lyst til at losse ham i røven over et eller andet, men vælge nogle af mine frustationer fra, for ikke at ødelægge vores ellers gode samarbejde 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Men det er jo på grund af den måde, du formulerede det. Du forklarede alt det du betaler, og følger det op med spørgsmålet "er det så (underforstået når du betaler det) ikke fair, at jeg får rammen?" men fint hvis du ikke mente det.

I øvrigt. Selv hvis der var en tåbelig regel om, at bopælsforældre havde ret til alle gaver fra institution, kunne jeg personligt ikke drømme om at gøre krav på den måde. Jeg er selv bopælsforældre. Jeg vil gerne vise far, at han er lige så vigtig, og at jeg forstår, det betyder noget for ham  måske kan du prøve at tænke lidt derhen af? Selvom det er svært! 

Ah. Vær du lige sød og læs hvad jeg skriver. Han FÅR allerede gaver fra vuggestuen. Han har fået fine kopper og tegninger osv. Det har jeg altså allerede skrevet. Har da aldrig sagt han intet dår eller at han ikke er ligeså vigtig!?

Her handler det kun om den ene ting jeg rigtig godt kunne tænke mig. Og ja jeg vil spørger far stille og rolig. Jeg fik bare formuleret mig forkert. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men uanset regler må man nogle gange bare trykke på pyt-knappen og komme videre, selvom det i det her tilfælde betyder meget for dig. Medmindre din eksmand synes det ok, når du har talt med ham. 

Et godt samarbejde kan nogle gange blive ødelagt af regler og derfor må man ind i mellem vælge sine “kampe” med omhu. 

Min eksmand og jeg har aldrig været igennem statsamtet, kommune eller lignende instanser. Vi har et super fint samarbejde og fungerer også fint sammen, med derfor kan der stadig være tidspunkter hvor jeg har lyst til at losse ham i røven over et eller andet, men vælge nogle af mine frustationer fra, for ikke at ødelægge vores ellers gode samarbejde 

Jeg har et godt samarbejde med far. 

Jeg lukker bare debatten her. Jeg har fået formuleret mig forkert og bliver ret ked af det med de der antydninger om at jeg ikke anser far som lige værdig eller at han ikke får nogen gaver hans søn har lavet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.