Er jeg forkert på den eller er der ikke fair nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
24 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2018

Anonym trådstarter

Min dreng stoppede i vuggestuen Idag og har fået en fin ramme med billeder fra vuggestuen fra han startede til han nu stopper. Far har henter ham i vuggestue Idag og Han har derfor taget rammen med hjem. 

Sønnen har adresse hos mig og det er derfor mig der dår børnepengene samt betaler for institioner og aktiviteter. Når han starter i børnehaven er det også mig der sørger for at ser er bleer dernede. 

Er det så ikk fair at jeg gerne vil have rammen op og hænge hos mig på hans værelse? 

Det er ikke sådan at far aldrig får noget. Tværdigmod. Der er malet kopper osv til ham som han har fået og jeg ikke har. Synes bare rammen her er ret speciel og vil gerne have den 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2018

Soonmom

Jeg forstår dig godt, men synes bestemt ikke at du har mere ret til den end far. Det er bare nogle af de ting der er når man vælger at gå fra hinanden 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg forstår dig godt, men synes bestemt ikke at du har mere ret til den end far. Det er bare nogle af de ting der er når man vælger at gå fra hinanden 

Tænker måske bare jeg har mere ret til lige den her ting da det er mig der betaler for alt omkring institutionen. Men du har nok ret. 

Har ikke talt med far om det endnu. Ville bare ikke “forlange” det uden lige at få andres synspunkt for om det var rigtig eller forkert. 

Men har da tænkt mig at spørger ham stille og rolig om jeg må få det. Ligeså meget fordi han har værelse her det har han ilke hos far hvor de bor hos farmor. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min dreng stoppede i vuggestuen Idag og har fået en fin ramme med billeder fra vuggestuen fra han startede til han nu stopper. Far har henter ham i vuggestue Idag og Han har derfor taget rammen med hjem. 

Sønnen har adresse hos mig og det er derfor mig der dår børnepengene samt betaler for institioner og aktiviteter. Når han starter i børnehaven er det også mig der sørger for at ser er bleer dernede. 

Er det så ikk fair at jeg gerne vil have rammen op og hænge hos mig på hans værelse? 

Det er ikke sådan at far aldrig får noget. Tværdigmod. Der er malet kopper osv til ham som han har fået og jeg ikke har. Synes bare rammen her er ret speciel og vil gerne have den 

Kunne man måske lave kopier af billederne og lave endnu en ramme?

Anmeld Citér

22. juni 2018

Sarahs-mor

Er det bare billederne du helst vil have eller er det rammen der er speciel ? 

For billederne kan i vel kopiere eller bede om kopi af vs ?  

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym trådstarter

Sarahs-mor skriver:

Er det bare billederne du helst vil have eller er det rammen der er speciel ? 

For billederne kan i vel kopiere eller bede om kopi af vs ?  

Det er bare helheden i gaven til ham i sig selv. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonymor

Se et godt spørgsmål at stille sig selv i sådan en situation er, om det er dit eller barnets behov, du fokuserer på her. Tydeligvis er det dit eget - og jeg forstår godt, det kan være svært. Men jeg synes, at det er småligt, hvis du forlanger at få rammen. Det er da underordnet du betaler dit og dat - du får jo også børne og unge ydelse, far betaler bidrag, ergo forsørger han også sit barn. Så lad du nu den gave blive hos far - er sikker på at jeres barn er lige så glad for, at den er der 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Anonym

Tænker ikke du kan forlange at få hvad du ønsker  på det grundlag at det er dig der betaler. Far kan jo også have er ønske om at have sådanne minder. 

Men jeg forstår dig godt. Jeg vil også gerne have sådanne ting og det har min eks også indvilliget i, selvom jeg ikke betaler alt. Ikke at det ikke betyder noget for ham, men han ved jeg vil gemme det og sørge for at børnene får det hvis de ønsker det, når de blive voksne. 

Synes det er vigtigere at du kommunikerer med din eksmand fremfor hvad vi sidder og siger. Man kan ikke gøre børn op i kroner og ører. Og når man vælger livet som deleforældre må man både sluge nogle kameler og give afkald på nogle ting. Desværre. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

klmf

Jeg synes du skal være ærlig overfor dig selv (og far) om, at du bare har vildt meget lyst til at få den ramme fordi det betyder noget for dig. Det er ikke et holdbart eller fair argument, at fordi du afholder udgiften på institution og bleer, så er du alene berettiget til en gave fra vuggestuen. Jeg ville opleve det som småligt og nedværdigende at blive bedt om at aflevere den på baggrund af forskellig økonomisk formåen. 

Anmeld Citér

22. juni 2018

Ena

Du kan fint spørge far pænt, om rammen betyder noget for ham, for ellers vil du gerne hænge den op på jeres søns værelse hos dig. Hvis han gerne vil beholde den, synes jeg du uden videre skal acceptere det, og så være glad på jeres fælles barns vegne over, at han har det minde hos sin far. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.