Jeg er uddannet pædagogisk assistent og har arbejdet som dagplejer i et par år. Jeg vil søge ind på pædagogstudiet og læse på nettet, mens jeg er dagplejer ved siden af. Planen er at blive i jobbet bagefter, men at kunne have børn med særlige behov.
Jeg har en undren i forhold til de forældre der vælger dagplejen. Jeg oplever at få meget uopfordret ros for min faglighed, både af de faste forældre og af gæsteforældre. De er glade for min PA-uddannelse.
Men hvis jeg fortæller at jeg planlægger at blive pædagog, og at jeg vil blive i dagplejen bagefter forstår folk det ikke.
Jeg oplever forældre der siger at de valgte dagplejen fordi det ikke skal være for institutions-agtigt og alt for pædagog-agtigt.
Det undrer mig så meget. Jeg kan ikke gennemskue hvad der kan være negativt ved pædagogisk uddannede dagplejere.
Alle kvaliteterne i dagplejen-formen ændres jo ikke.
Hvad tænker I andre der har jeres børn i dagpleje?
Eller jer der har jeres børn i vuggestue, ville I overveje dagpleje hvis personalet var uddannet?
Har valgt dagplejer!!!!
idealt var mit barn hjemme os mig til de blev 3 år og deres behov for andre børn kom.
et barn under 3 år har brug for nærvære, nærvære og nærvære alt forskning tyder på det. -
der blev lavet en store undersøgelse på vuggestue børn og dagplejebørn med henblik på at sige pædagoger er fantastsik vælge vuggestue - Det viste børn der var i vuggestuer var i gennemsnit 0,2% mere klar til skole når den tid kom......
de valgte selvfølge ikke at framhæve det studie så meget da det næsten er ingen forskel - Børn i den alder så ses, rummes og anerkendes i den alder.
jeg er også en af dem hvor jeg synes pædagoger hvor lidt for meget “ros” som om et barn der ikke er kommet i kontakt med en pædagog før de kommer i skole er næsten skadet for livet 

Anmeld
Citér