dagpleje uden pædagogik ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.668 visninger
22 svar
63 synes godt om
18. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg er uddannet pædagogisk assistent og har arbejdet som dagplejer i et par år. Jeg vil søge ind på pædagogstudiet og læse på nettet, mens jeg er dagplejer ved siden af. Planen er at blive i jobbet bagefter, men at kunne have børn med særlige behov.  

Jeg har en undren i forhold til de forældre der vælger dagplejen. Jeg oplever at få meget uopfordret ros for min faglighed, både af de faste forældre og af gæsteforældre. De er glade for min PA-uddannelse. 
Men hvis jeg fortæller at jeg planlægger at blive pædagog, og at jeg vil blive i dagplejen bagefter forstår folk det ikke.
Jeg oplever forældre der siger at de valgte dagplejen fordi det ikke skal være for institutions-agtigt og alt for pædagog-agtigt. 
Det undrer mig så meget. Jeg kan ikke gennemskue hvad der kan være negativt ved pædagogisk uddannede dagplejere.
Alle kvaliteterne i dagplejen-formen ændres jo ikke. 

Hvad tænker I andre der har jeres børn i dagpleje?
Eller jer der har jeres børn i vuggestue, ville I overveje dagpleje hvis personalet var uddannet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2018

FruStolpe

Jeg er vuggestue mor 

Jeg kan overhoved ikke forstå,  hvad det negative ved uddannelse skulle være. Tænker du det er fordi at dine forældre tænker at deres børn bare bliver "babysittet"? Og reelt ikke er klar over hvor meget gavn børn har af uddannet personale -bare en tanke 

For mig personligt ville uddannelse være vigtig, men ikke nok til at vælge dagplejen til alene. 

Anmeld Citér

18. juni 2018

Muffinmus

Hmm.. Jeg kan godt forstå du er forvirret. Hvis du føler du roses for kompetencer, som du gerne vil forbedre og folk så ikke har forståelse for det.