Under de omstændigheder der lægges op til er jeg direkte imod forslaget. Det er jo tvangsbarsel hvilket ikke er ok.
Personligt ville jeg foretrække at far fik ret til 2 måneder men at disse ikke tages fra mors/ familiens barsel. Derudover skal det være frivilligt om man vil tage de 2 måneder og muligt at forsikre sig via akassen til at få sin normale løn under barsel i de 2 måneder. Med min første gik far hjemme sammen med os grundet andre forhold men det var super godt for både far og barn. Men det skulle være en ekstra bonus og 2 måneder man kunne have sammen som familie uden at det kostede i den anden ende før jeg kunne støtte det. Dette er nok en for dyr løsning og derfor kommer den ikke i spil, men at tvinge nogen på barsel og lavere indkomst er heller ikke ok. Og skubbe mor ud og barnet hurtigere ud fra hjemmet er ikke i barnets tarv. Det er ikke i barnets tarv at forældrene risikerer at blive smidt ud fordi de ikke kan betale regningerne fordi fsr er tvunget til at gå ned i løn fordi konsekvensen af at han lader være er at hans barn ryger hurtigere i inst.
Anmeld
Citér