Øremærket barsel til mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2018

Newsence

Under de omstændigheder der lægges op til er jeg direkte imod forslaget. Det er jo tvangsbarsel hvilket ikke er ok. 

Personligt ville jeg foretrække at far fik ret til 2 måneder men at disse ikke tages fra mors/ familiens barsel. Derudover skal det være frivilligt om man vil tage de 2 måneder og muligt at forsikre sig via akassen til at få sin normale løn under barsel i de 2 måneder. Med min første gik far hjemme sammen med os grundet andre forhold men det var super godt for både far og barn. Men det skulle være en ekstra bonus og 2 måneder man kunne have sammen som familie uden at det kostede i den anden ende før jeg kunne støtte det.  Dette er nok en for dyr løsning og derfor kommer den ikke i spil, men at tvinge nogen på barsel og lavere indkomst er heller ikke ok. Og skubbe mor ud og barnet hurtigere ud fra hjemmet er ikke i barnets tarv. Det er ikke i barnets tarv at forældrene risikerer at blive smidt ud fordi de ikke kan betale regningerne fordi fsr er tvunget til at gå ned i løn fordi konsekvensen af at han lader være er at hans barn ryger hurtigere i inst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2018

Astrid&alex

Janey skriver:

Både DR og TV2 skriver nu også 2 måneder. Dit link er ikke til direktiv-forslaget, men den ønskede work-life balance, man vil arbejde for i EU, og den er ganske rigtigt på 10 dage. 

Så vidt jeg kan google mig frem til, så indeholder direktivet en % sats til faren og derfor bliver det til 2 måneder i Danmark, mens det vil være noget mindre i andre lande.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/oeremaerket-barsel-til-maend-splitter-roed-blok

Hov jeg har taget fejl - og du har ret.

For nu har jeg læst direktiv forslaget - Som er work life balance direktivet. “Problemet” er den den del af barslen man kan dele, vil man nu delvist øremærke. Djævlen er i detaljen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.