Men så er vi tilbage ved de procentuelle argumenter, som er nævnt tidligere i tråden. Og det faktum, at vi har vanvittigt gode orlovsforhold i DK i forhold til så mange andre lande.
Derudover tror jeg, det er de færreste kvinder, der føler sig klar efter 14 dage, hvis de selv kan vælge. I udlandet tager mange kvinder, der har muligheden, jo langt mere end 14 dage - de betaler det bare selv. Jeg tror i hvert fald, de fleste mænd forstår, at syninger forneden (eller evt efter kejsersnit) samt barselsflåd en masse er super lækkert at gå på arbejde med.
Vi har i DK sat standarder for, hvornår man som kvinde er kommet ovenpå efter en fødsel. De standarder differentierer fra andre lande - ligeså vel som fx generel orlov og abortgrænser. Det betyder stadig ikke at barsel og forældreorlov er det samme - eller sammenlignelige for den sags skyld.
Slutteligt synes jeg ikke, man fra et samfundsfagligt perspektiv kan postulere, at amning er et valg og affeje det som argumentation, som du gør til en anden bruger, når en offentlig instans i den grad proklamerer, at amning er det ultimativt mest fantastiske i verden for mor og baby (du fornemmer måske, at jeg ikke nødvendigvis er enig, men det er en helt anden sag ;-) )
synes måske også 14 dage ville være lidt, selvom det er normalen i andre lande
men man kommer jo til lægeundersøgelse 8 uger efter, så tænkte at det jo netop stadig er langt fra de 14 uger
Men jeg havde heller ikke sidst været klar efter 14 dage (fik så også en blodprop Der, så måske det spillede bare lidt ind
)
Synes at hvis argumentet med amning skal holde så er det lidt som at stemple dem der ikke ammer som dårlige forældre. Måtte selv gå ned på delvist amning efter 14 dage sidst pga. blodproppen, og følte jeg da netop som et stort nederlag netop fordi samfundet siger at man bare skal amme. Selvfølgelig er der nogle gode ting i amning vi ikke kan skabe kunstigt, men synes stadig at man da selv skal vælge om man ønsker Det, ligesom man selv som familie burde have mulighed for at placere hele, eller i hvert fald, langt mere af orloven selv 
Det handler fra mit synspunkt mere om at vi er individer som godt selv bør kunne tage de beslutninger som er bedst for familien. Jeg ville synes det var skønt hvis mændene fik mere barsel, men skal være fordi at de har lyst og at der ikke i samfundet bliver set ned på dem. Ikke fordi at en lovgivning siger det.
Her tager manden langt mere barsel end normalen for fædre, og bliver hans arbejdsgiver ikke ligefrem glad for når de får det at vide, men sådan fungerer det bedst for vores familie og i forhold til mit job også.