Jeg er enig med mange af de andre svar - din mand laver meget, men det han laver omhandler bare ikke børnene. Hvis du vil have at han skal bruge mere tid på børnene, må du tage mere over i forhold til husholdningen, f.eks. madlavning.
Min mand har også et hårdt, fysisk arbejde, hvor han arbejder 8-9 timer om dagen og derudover også har næsten en times transport til og fra arbejde, hvis trafikken er god. Jeg går i skole fra 8-15 (8-13 om onsdagen), altså er jeg ikke længere på barsel. Vi har 2 børn, begge med særlige behov, på henholdsvist knapt 4 og godt og vel 1,5.
Vores dag ser sådan ud:
5:30 - Min mand står op og gør sig klar til arbejde.
6:00 - Min mand tager på arbejde og jeg står op med ungerne.
- Jeg skifter bleer på begge - den lille kæmper voldsomt imod.
- Jeg giver begge morgenmad.
- Mens ungerne spiser går jeg ud og børster mine tænder, reder mit hår og sætter vasketøj over, samt flytter det fra dagen før op i tumbleren - jeg kan staid høre dem og kan se dem hvis jeg lige stikker hovedet ud af badeværelsesdøren.
- Jeg får ryddet op efter ungernes morgenmad - vasket tallerkenerne af og sat i skabet igen o.s.v.
- Jeg får børnene i tøj.
- Jeg får mig selv i tøj.
- Jeg får børstet og sat den stores hår - hvilket hun hader at få gjort, men elsker når det ER gjort.
- Jeg får børnene i overtøj.
7:00 - Jeg smider begge under i barnevognen og går over til børnehaven med den store.
7:30 - Turen går mod Den lilles dagpleje.
8:00 - Begge børn er afleveret og jeg når (som regel) i skole lige i sidste øjeblik.
15:00 - Jeg henter den lille fra dagpleje.
15:30 - Jeg henter den store fra børnehave.
16:00 - Jeg er hjemme med børnene. Min mand har nu fri.
- Jeg begynder på aftensmaden.
- Jeg flytter vasketøjet fra morgenen op i tumbleren og sætter en ny maskinfuld over.
- Jeg giver ungerne snacks i form af frugt, grønsager eller brød.
16:30 - Min mand ringer hjem og spørger om vi mangler noget. Hvis ja, handler han det med hjem. Hvis nej, kommer han lige hjem.
17:00-17:10 - Maden står klar på bordet. Min mand kommer hjem.
- Vi spiser sammen som familie.
- Jeg hjælper den lille med at spise.
18:00 - Badetid.
- Jeg bader den lille og aflevere ham ren og indpakket i håndklæde til min mand, som giver ham ble og nattøj på.
- Jeg bader sammen med den store, som skal have vasket hår med shampoo og balsam, da det er meget langt.
- Den store får sin badekåbe på og får lov at sidde at se lidt fjernsyn mens hun tørrer.
18:30 - Jeg putter den lille. Han drikker en hel flaske vand og skal vugges i ro inden han puttes i seng. Herefter vågner han oftest op igen 5-6 gange og skal gen-puttes.
19:00 - Min mand putter den store. Hun bliver puttet, læst godnathistorie og sagt "godnat, sov godt og husk at jeg elsker dig". Hun sover med det samme.
- Mens min mand putter den store, rydder jeg af bordet og får vasket op.
19:30 - Min mand "holder fri" og slapper af, samt tager et bad. Jeg laver de lektier jeg nu engang måtte have.
19:30-22:00 - Den lille vågner ca. hver time. Min mand går op og trøster og gen-putter.
22:00 - Sengetid for de voksne. Sex er som regel involveret.
22:00-6:00 - Den lille vågner stadig hver time. Jeg står op og gen-putter ham.