at stjæle fra arbejdspladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2018

Anonym

Min kæreste har taget nogle ting med hjem, men det har været ting, der alligevel skulle kasseres. En kuffert med pleje ting, hvor øvrigt indhold skulle smides i skraldespanden, fordi NOGET af indholdet var taget i brug. Altså han har ikke taget hele kufferten med, hehe. Men fx noget plaster. Jeg forstår godt, at det er et spørgsmål om sikkerhed og hygiejne, men nøj for et spild at smide fx en pakke plaster ud, fordi der er brugt noget andet i den kuffert det er taget fra. Så Joh, det er vel teknisk set at stjæle? Jeg ved det ikke helt, synes den er lidt tricky, da det jo egentlig er skrald. Men lige i sådan et tilfælde har jeg ingen kvaler over det, heller det plaster bliver brugt end at blive fodret til lossepladsen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2018

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

De plejehjem jeg har arbejdet på, der betalte beboerne altså selv for dem, og jeg kunne aldrig selv finde på det. Syntes du skal spørger din svigerinde hvad hun ville sige til at nogen kom ind i hendes hjem og stjal fra hende, fordi de ikke selv ville betale for at købe de lagner. Det er trods alt borgerens hjem. 

Jeg syntes faktisk det er frækt at hun i det hele taget har spurgt om sådan noget.  

Anmeld Citér

5. juni 2018

Bananaalice

Så få penge som der er i forvejen til de ældre, så nej, du skal ikke gøre det for andre.

Når det så er sagt, så sker der upsere, da jeg arbejdede i føtex havde jeg godt nok mange knive derhjemme pludselig fordi jeg glemte at ligge dem, det samme med kuglepenne og arbejdshandsker.

Og hvis man ved der er noget der er mange af, så kan man spørge nogen! Men i det sekund man ikke tør spørge, så er det at stjæle og det er forubdt.

Anmeld Citér

5. juni 2018

B&J

Ej det er jo en selv der bliver fyret 

og ja kugle penne har jeg også haft med hjem i lommen og mobilen men det er da noget jeg aflevere næste dag

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym

Moral er godt men helt ærligt så tror jeg de fleste har snuppet små ting med hjem på et eller andet tidspunkt. Det viser de fleste undersøgelser på området også. Jeg er med på at stjæle er stjæle uanset størrelse men tror bare ikke mange tænker sådan. 

Om jeg lige printer et par private ting ud på firma printeren eller tager en pakke papir clips eller.. mange tænker det ikke som tyveri. 

Mig når jeg skal tænke tilbage har jeg da også selv gjort dumme ting. Jeg skulle Eks en gang printe løbesedler ud. Da jeg manglede 3 løb jeg tør for blæk og skulle bruge dem dagen efter. Der printede jeg dem da ud på arbejdet uden at tænke over det, men det er jo tyveri at papir og blæk. 

Da jeg arbejdede i jem og fix og vi skulle smide ting ud skulle vi først sørge for at ødelægge tingene inden de røg til affald da forretningen ikke ville have andre hentede tingene op igen, da det også er forbudt. Og der tænkte mange af os da at det var da dumt at ødelægge ting istedet for at kunne tage dem med hjem selv, men så kunne vi jo have købt dem. 

At du bliver spurgt kan virke enormt grænseoverskridende men tror ikke man skal dømme så hårdt. Du er jo trods alt blot blevet spurgt om det kunne lade sig gøre. At hun virker chorkeret kan jo også være din forarget reaktion hun reagere på. 

På min mands arbejdsplads sælger de blandt andet førstehjælps udstyr og han bliver nok spurgt hver måned om han ikke lige kan skaffe noget gratis eller til indkøbspris ( altså ville firmaet intet tjene og gå glip af en kunde) svaret er altid pænt nej men det er nok bare blevet normalt med såkaldte vennetjenester i vore dage. 

Det er self ikke ok, men jeg tror ikke man skal gå helt i sort. Bare svare pænt nej det kan ikke lade sig gøre. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg arbejder på at plejehjem. Forleden spurgte min svigerinde mig om jeg ikke kunne tage nogle vådliggerlagner med hjem fordi deres barn tisser ofte i sengen. 

Jeg har sagt nej, jeg kunne ikke drømme om at stjæle fra min arbejdsplads. Og så er det i øvrigt sådan at der skrives beboernes værelsesnummer på hvert våd-lagen, så det kan slet ikke lade sig gøre at der lige pludselig mangler flere lagener. 

Min svigerinde var ret uforstående for at jeg sagde nej.

Jeg snakkede med min kæreste der slet ikke ser noget problem i at tage små-ting fra arbejdspladsen og jeg kan da heller ikke sige at jeg aldrig er kommet til at få en kuglepen med hjem i lommen ved en smutter. 

Men hvad siger I?

Må man tage ting fra arbejdspladen? gør du det?

Der kan svares anonymet

Mht vådlagen så Anbefal dem at købe aero-sleep topmadres. Vi har den til vores datter og den virker upåklageligt. 

Mht at stjæle, da jeg arbejdede på sygehuset var det kuglepenne jeg altid kom til at stjæle med hjem.

så har jeg haft taget et plaster da jeg havde et sår. Men ville aldrig tage mere end det. Det koster jo. Selv et lille plaster... 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Fitmommyherning

SDD skriver:

Mht vådlagen så Anbefal dem at købe aero-sleep topmadres. Vi har den til vores datter og den virker upåklageligt. 

Mht at stjæle, da jeg arbejdede på sygehuset var det kuglepenne jeg altid kom til at stjæle med hjem.

så har jeg haft taget et plaster da jeg havde et sår. Men ville aldrig tage mere end det. Det koster jo. Selv et lille plaster... 

Hvad er det for en topmadras?

Anmeld Citér

6. juni 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Fitmommyherning skriver:

Hvad er det for en topmadras?

Det er en topmadres med “lameller” i. Altså, på topmadressen er der, ligesom en bikube, sådan nogle mønstre af gange, og så en overflade ovenpå. Hmm. Lyder underligt, men i hvert fald så er der et mellemrum mellem bund og top som gør at hvis der tisses/svedes, så kan det trænge ned i mellemrummet uden at barnet ligger i det. Desuden er der jo så et luftrum som gør at det er bedre ventileret og åndbart. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Fitmommyherning

SDD skriver:

Det er en topmadres med “lameller” i. Altså, på topmadressen er der, ligesom en bikube, sådan nogle mønstre af gange, og så en overflade ovenpå. Hmm. Lyder underligt, men i hvert fald så er der et mellemrum mellem bund og top som gør at hvis der tisses/svedes, så kan det trænge ned i mellemrummet uden at barnet ligger i det. Desuden er der jo så et luftrum som gør at det er bedre ventileret og åndbart. 

Og den kan så vaskes i maskinen?

Anmeld Citér

6. juni 2018

Tip!

Jeg kommer engang i mellem til at tage brugt (og ikke ulækre) handsker med hjem i baglommen.. �� har jeg lige målt blodsukker, så er handskerne jo ikke beskidte, og jeg folder dem sammen og tænker, bum, jeg smider dem ud om lidt.. videre næste beboer, så er baglommen bare tættest på ��

Håber ikke min chef ser det som tyveri, hun vil næppe have dem igen ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.