Moral er godt men helt ærligt så tror jeg de fleste har snuppet små ting med hjem på et eller andet tidspunkt. Det viser de fleste undersøgelser på området også. Jeg er med på at stjæle er stjæle uanset størrelse men tror bare ikke mange tænker sådan.
Om jeg lige printer et par private ting ud på firma printeren eller tager en pakke papir clips eller.. mange tænker det ikke som tyveri.
Mig når jeg skal tænke tilbage har jeg da også selv gjort dumme ting. Jeg skulle Eks en gang printe løbesedler ud. Da jeg manglede 3 løb jeg tør for blæk og skulle bruge dem dagen efter. Der printede jeg dem da ud på arbejdet uden at tænke over det, men det er jo tyveri at papir og blæk.
Da jeg arbejdede i jem og fix og vi skulle smide ting ud skulle vi først sørge for at ødelægge tingene inden de røg til affald da forretningen ikke ville have andre hentede tingene op igen, da det også er forbudt. Og der tænkte mange af os da at det var da dumt at ødelægge ting istedet for at kunne tage dem med hjem selv, men så kunne vi jo have købt dem.
At du bliver spurgt kan virke enormt grænseoverskridende men tror ikke man skal dømme så hårdt. Du er jo trods alt blot blevet spurgt om det kunne lade sig gøre. At hun virker chorkeret kan jo også være din forarget reaktion hun reagere på.
På min mands arbejdsplads sælger de blandt andet førstehjælps udstyr og han bliver nok spurgt hver måned om han ikke lige kan skaffe noget gratis eller til indkøbspris ( altså ville firmaet intet tjene og gå glip af en kunde) svaret er altid pænt nej men det er nok bare blevet normalt med såkaldte vennetjenester i vore dage.
Det er self ikke ok, men jeg tror ikke man skal gå helt i sort. Bare svare pænt nej det kan ikke lade sig gøre.
Anmeld
Citér