Kan ikke mærke baby mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2018

csigvard

Camillos skriver:

Hvor i landet bor du?? Det er en dobtor du sætter på maven for at finde hjertelyd..   ganske nem og ufarlig. Det var bare jeg har en du kunne låne hvis det var 

Og forresten mange tak for både rådet og tilbuddet om at låne den .. Havde nok også taget imod tilbuddet, hvis du boede her i Odense

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2018

csigvard

Åh hvor dejligt.. Baby lever stadig i bedste velgående .. Min kæreste fandt den med det samme, efter vi lige havde hørt mit hjerteslag (for ikke at tage fejl af mit og babys).. Og vi hørte også den bevæge sig/sparke derinde .. Dog måtte vi opgive efter et stykke tid, da den blev ved med at rykke sig, så til sidst kunne vi ikke finde den

Anmeld Citér

5. juni 2018

Rtjm05

csigvard skriver:

Åh hvor dejligt.. Baby lever stadig i bedste velgående .. Min kæreste fandt den med det samme, efter vi lige havde hørt mit hjerteslag (for ikke at tage fejl af mit og babys).. Og vi hørte også den bevæge sig/sparke derinde .. Dog måtte vi opgive efter et stykke tid, da den blev ved med at rykke sig, så til sidst kunne vi ikke finde den

Dejligt der stadig er liv

jeg har lige haft en periode på 3 dage hvor jeg ikke har mærket baby, men i dag sparker hun lystigt igen 20+5 

Har også brugt min angelsound i de dage 

Anmeld Citér

5. juni 2018

csigvard

Rtjm05 skriver:

Dejligt der stadig er liv

jeg har lige haft en periode på 3 dage hvor jeg ikke har mærket baby, men i dag sparker hun lystigt igen 20+5 

Har også brugt min angelsound i de dage 

Jeg sagde også til min kæreste, at det er det BEDSTE køb, jeg har foretaget.. Det giver bare så meget ro, når man kan høre, at der er liv, når man ikke kan mærke baby.. 

Du mærker hende ellers hver dag? 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonymor

csigvard skriver:

Jeg sagde også til min kæreste, at det er det BEDSTE køb, jeg har foretaget.. Det giver bare så meget ro, når man kan høre, at der er liv, når man ikke kan mærke baby.. 

Men du skal virkelig passe på! Jeg siger ikke dette for at give dig dårlige nerver (igen), men fordi det har været fremme, at det er et stort problem med de hjemme-dopplere. Den gravide hører hjertet, antager alt er fint trods fx ikke at mærke liv og søger ikke hjælp. Men problemet er, at hjertelyd ikke betyder, at baby har det godt - kun at baby er i live. Og kun en professionel kan vurdere på hjertelyden, om den er god. Det er jo ikke kun slag i minuttet, men variabilitet osv. 

Det er ikke fordi jeg tror din baby fejler noget, slet slet ikke! Du er jo kun 18 uger, så helt normalt ikke at mærke liv hver dag. Jeg siger det kun, fordi jeg håber, at du vil søge hjælp, når du er bekymret og ikke lade doppleren lulle dig i mulig falsk tryghed 

Anmeld Citér

5. juni 2018

csigvard

Anonymor skriver:

Men du skal virkelig passe på! Jeg siger ikke dette for at give dig dårlige nerver (igen), men fordi det har været fremme, at det er et stort problem med de hjemme-dopplere. Den gravide hører hjertet, antager alt er fint trods fx ikke at mærke liv og søger ikke hjælp. Men problemet er, at hjertelyd ikke betyder, at baby har det godt - kun at baby er i live. Og kun en professionel kan vurdere på hjertelyden, om den er god. Det er jo ikke kun slag i minuttet, men variabilitet osv. 

Det er ikke fordi jeg tror din baby fejler noget, slet slet ikke! Du er jo kun 18 uger, så helt normalt ikke at mærke liv hver dag. Jeg siger det kun, fordi jeg håber, at du vil søge hjælp, når du er bekymret og ikke lade doppleren lulle dig i mulig falsk tryghed 

Det er jeg også glad for, at du siger.. Og hvis jeg føler, at noget er forkert, vil jeg skam også søge læge.. Det er kun fordi, at jeg har været så meget til lægen med den her graviditet, fordi jeg har været så nervøs, at jeg syntes, at det var pinligt IGEN at skulle søge læge.. Altså var til en scanning i uge 15-16 stykker, bare fordi lægen foreslog det, hvis jeg var nervøs, og jeg havde ikke haft symptomer i nogle uger der, så jeg sagde ja.. Og der var jo ingenting galt, så jeg må lære at slappe lidt af og klare tingene selv 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Rtjm05

csigvard skriver:

Ja jeg har mærket hende dagligt i nogen uger, så blev jo vildt bekymret, men det er helt normalt siger min jordmor, de kan stadig gemme sig og sparke ind mod ryggen, så man ikke mærker det 

Jeg synes angelsounden er dejlig, netop fordi man kan styre den bekymring lidt, men man skal selvfølgelig ikke stole blindt på den, føler man der er noget galt skal man søge professionel hjælp, men i det her tilfælde hvor det er helt normalt hvis man ikke mærker baby i et par dage, synes jeg det er rigtig fint lige at kunne høre hjertelyden 

Anmeld Citér

6. juni 2018

csigvard

Rtjm05 skriver:

Ja jeg har mærket hende dagligt i nogen uger, så blev jo vildt bekymret, men det er helt normalt siger min jordmor, de kan stadig gemme sig og sparke ind mod ryggen, så man ikke mærker det 

Jeg synes angelsounden er dejlig, netop fordi man kan styre den bekymring lidt, men man skal selvfølgelig ikke stole blindt på den, føler man der er noget galt skal man søge professionel hjælp, men i det her tilfælde hvor det er helt normalt hvis man ikke mærker baby i et par dage, synes jeg det er rigtig fint lige at kunne høre hjertelyden 

Ja man bliver mega bekymret!! Jeg mærkede dog også to-tre små puf i går, efter vi havde brugt den der angelsound.. Baby kunne vist ikke lide, at vi trykkede på den .. 

Jeg vidste godt, at de kunne vende sig, men regnede ikke med, at de kunne ligge omvendt i så lang tid.. Derfor jeg også blev bekymret..

Ja sådan tænker jeg også.. Gider ikke belemre læge hele tiden over nogle småting, bare fordi jeg er pylret 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

Bare et velmendene råd. Pas på med Angelsounds. Jordmødre fraråder dem da der ikke er nok forskning på hvor skadeligt ultralyden er på fosteret. 

Plus en hjertelyd betyder ikke nødvendigvis glad baby. En uddannet jordmoder kan derimod høre om lyden er som den skal. Læs mere på en jordmoders blog her. 

https://www.chrichri.dk/mom-and-magic/motherhood/2017/05/giv-nu-baby-ro/

Anmeld Citér

6. juni 2018

csigvard

Anonym skriver:

Bare et velmendene råd. Pas på med Angelsounds. Jordmødre fraråder dem da der ikke er nok forskning på hvor skadeligt ultralyden er på fosteret. 

Plus en hjertelyd betyder ikke nødvendigvis glad baby. En uddannet jordmoder kan derimod høre om lyden er som den skal. Læs mere på en jordmoders blog her. 

https://www.chrichri.dk/mom-and-magic/motherhood/2017/05/giv-nu-baby-ro/

Ja jeg har godt læst det.. Derfor vil jeg heller ikke bruge den for meget.. Kun når jeg er nervøs.. Og ved også godt, at hjertelyden i den selvfølgelig ikke viser noget om, hvordan baby har det.. Men jeg vil hellere bruge den i stedet for at gå og stresse over det mindste, hvilket jo heller ikke er sundt for baby.. Og især nu når hospitalet og evt. Jordmoder ikke vil tage mig ind pga. småting som de alligevel ikke kan gøre noget ved

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.